Peuterdiarree? nee: KNO probleem!

Mijn zoontje Brandon had vroeger ook peuterdiaree.

Maar dan gewoon 1 of 2 x per dag…maar niet zo erg dat het uit de luier kwam lopen.

Hier ook jaren roosvicee stop gegeven en dat hielp wel.

sneeuwitje

En het gaat weer fout hier :frowning:

Het ging nog steeds met ups en downs, maar het was te doen de laatste tijd. Helaas heeft hij het nu weer, gisteren weer 6 keer en echt weer dat het zo de broekspijpen uitloopt :sick: Moest hem zelfs van het KDV ophalen, het was veel te veel werk in zo’n grote groep …

Heb gelijk de HA gebeld, want zo kan het echt niet langer. Nu mogen we naar de kinderarts. Ben wel blij dat er iets gaat gebeuren, maar ik vind het toch ook wel erg spannend … wat zou er toch aan de hand zijn met mijn ukkepukkie :?

Ik ben trouwens wel blij dat ik dit allemaal heb opgeschreven, ik ga nu een schriftje maken om alles op te schrijven en dat kon ik nu mooi nazoeken. Kan ik ook alles goed vertellen als ik bij de kinderarts ben …

Groetjes!

D.

Vervelend zeg! Hoe is ie verder? Mijn dochter had nl. vorige week en deze week last van buikgriep dat waarschijnlijk veroorzaakt werd door het noro-virus. Misschien heeft hij daar ook last van want het schijnt best wel te heersen.

Hij is verder eigenlijk erg vrolijk … Niet gespugd en hij eet goed.

Het kan natuurlijk best een virus zijn … maar sinds vorig jaar september is het eigenlijk nooit echt goed geweest … het kan toch niet virus op virus zijn, toch ?

Maar goed, als dat het is zal dat er ook wel uitkomen bij de kinderarts.

Jesse heeft ook een tijd flink last gehad van peuterdiarree.

Bij hem hielpen de 3V’s heel erg goed. Hij kreeg ook alleen nog maar water of lauwe thee te drinken. Verder weinig zoetigheden en veel vezels. Het duurde even voordat hij ervan af was, toen hebben we het een tijd zo volgehouden en daarna langzaam weer sap erbij gaan geven.

Inmiddels heeft Jesse er helemaal geen last meer van gelukkig.

Succes ermee, want het is erg lastig!!!

Even een update wat betreft Jarno’s diarree … Ik schrijf het toch even op omdat er misschien wel meer kinderen hier last van hebben en op een verkeerd spoor zitten.

Ik ben twee weken geleden met de kleine man naar de kinderarts geweest. Hij doet het kwa gewicht goed, maar wijkt iets af (naar beneden) op groeicurve. Maar na doorvragen van de arts kwam het op zijn verkoudheid (die ook al duurt vanaf zijn geboorte) en concludeerde zij eigenijk dat het probleem wel eens in het KNO gebied kan liggen. Door steeds verkoudheid en veel slijm door te slikken raken de darmen geirriteerd, wat kan leiden tot diarree … ohhh dacht ik, alles valt op zijn plek!

We zijn nu doorverwezen naar de KNO arts, bloed afgenomen voor allergieen en een foto gemaakt van zijn amandelen.

De KNO arts heeft alles bekeken en zag een flinke ooronteking (hadden wij ook al door, want er komt al een week prut uit) en flink vergrootte neus amandelen. Conclusie: binnen een maand word hij geholpen en gaan zijn neusamandelen eruit en komen er buisjes in zijn oren. De arts verwacht dat het daarna voor hem een stuk rustiger zal worden …ik hoop het :pray:

To be continued dus!

Ik herken je verhaal wel hoor! Ik heb namelijk van onze ha begrepen dat diarree ook een symptoom kan zijn van middenoorontsteking.

Wat ik wel apart vind is dat je ha tijdens een bezoek niet zijn oren heeft gecheckt…

Hier altijd standaard rondje oren, keel, longen.

Fijn dat er iets gaat gebeure en hopelijk knapt hij er van op!

Ik vind het ook raar van de huisarts hoor … Maar ik heb ook bij een vervanger gezeten met Jarno en die heeft nieteens naar hem gekeken !!!

Ook de huisarts trouwens weer niet de laatste keer, wel kweekjes gemaakt en al, daarom heb ik gevraagd om een doorverwijzing en gebeurt er ook echt iets!

De enige arts die idd zijn keel, en oren bekeek was een keer midden in de nacht de arts van de HAP …

Maar goed, ik ben blij dat er iets gebeurt nu!

ja balen is dat he…en vaak ben je zelf ook niet alert genoeg op dat moment om er iets van te zeggen…

Vaak als ik thuis kom bedenk ik mij oh ships nu is hij vergeten in zijn keeltje te kijken :wall:

Maar goed, er gaat nu in ieder geval iets gebeuren daar gaat het uiteindelijk om.