Hallo peutermoeders
Wie weet welke maat een peuterdekbed voor in een ledikant (70x120) of juniorbedje (70x150) moet hebben? Is 100x135 goed? :think: :think:
groetjes
Sija
Wij hebben een juniorbed met matrasmaat 70x150, en daarop een dekbed van 120x150.
Kleiner zou ik niet doen denk ik.
Misschien moet je je vraag eens neerzetten bij Peuter en kleutervragen? (volgens mij is dit onderwerp al wel eens vaker voorbij gekomen)
120*150 hebben wij hier ook, te koop bij de hema…
Op Anne peuter/kleuterbed ligt een normaal formaat 1 persoonsdekbed. Wel zo fijn met instoppen.
Wij hebben ook een gewoon 1 persoonsdekbed op het peuterbedje van Victor liggen. Aan de achterkant stoppen we het ver in en met het instoppen is het ook handig.
@ariel wrote:
Wij hebben ook een gewoon 1 persoonsdekbed op het peuterbedje van Victor liggen. Aan de achterkant stoppen we het ver in en met het instoppen is het ook handig.
hier ook…
nog een voordeel:
makkelijker verkrijgen van dekbedovertrekken (meer keuze)
Dank voor de reacties! Een groter dekbed moet het dus worden, nu maar snel verlanglijstje aanpassen (kleine dekbedovertrekken waren kado-idee voor verjaardagsfeest…).
groetjes!
Hier ook van de hema, geen probleem met instoppen en schattige printjes die leuk voor peuters en kleuters zijn :thumbup:
Hier ook in het peuterbed een peuterdekbed van 120150.
De dekentjes voor in het ledikantje zijn ook 120150. Zeker van de zomer was dat ideaal voor in de peuterdekbedovertrek (wat een woord :lol: )
Ipv lakentje en dekentje ben ik ook zeker van plan om straks voor Siep (als hij ietsje ouder is) de peuterdekbedovertrekjes te gebruiken met de deken erin (eventueel 2 :think: ).
Een 1 persoonsdekbed vind ik nu toch echt nog te groot voor het ledikantje. En ze hebben zulke leuke voor de peuters :thumbup: (het is dat ik geen geld teveel heb, anders zou ik zo een dekbedovertrek tik kunnen opdoen :lol: )
En ik verwacht er lang genoeg mee te kunnen doen dat het ook niet zonde is van de aanschaf.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
hier ook 1 persoons.
bij de Hema leuke hoesjes trouwens :thumbup:
Een gewoon 1persoonsdekbed op het peuterbedje, met haar gewroet is dit wel handig, bij Ikea mooie overtrekjes :thumbup:
Wij hadden bij de oudste twee een eenpersoonsdekbed maar hebben voor Stijn juist een kleuterdekbed bij Leen Bakker gekocht. Dar hebben ze ook leuke overtrekken, net als bij de hema. En dit dekbed mag op 60 graden worden gewassen. Ik vind dit dekbed veel fijner met instoppen, want we kopen alleen overtrekken met instopstrook er aan of ik maak er zelf even eentje. Met het eenpersoonsdekbed vind ik dat er zo’n rare bult onder het matras ontstaat en als ze groter worden heb ik het idee dat de voeten hoger liggen door die bult en dat lijkt me niet comfortabel.