Peuterbed

Hallo,

Wij hebben sinds zaterdag een peuterbedje aangeschaft.

Gisteravond zijn we de halve avond bij hem gebleven (tot hij sliep) omdat hij het kleine bedje terug wilden. Uiteindelijk hebben we hem terug gezet, toen wilde hij toch weer in het grote bed. Ik denk dat het nog ff wennen is.

Vanmorgen hebben we samen met hem het kleine bed uitelkaar gehaald en opgeruimt (misschien helpt het)

Vanmiddag moest ik 5 minuten bij hem blijven liggen en toen mocht ik gaan :mrgreen:

Maar vanavond ging hij er iedere keer weer uit wanneer ik wilde gaan, het duurde ff voordat ik hem toch in bed kreeg en ben daarna maar snel weg gelopen zodat hij niet weer achter me aan kon lopen.

Mijn vraag is: hoelang duurde het bij jullie kindjes voordat ze aan een ander bed wenden?

En wat deden jullie om ze te helpen wennen?

@bigsby wrote:

Hallo,

Wij hebben sinds zaterdag een peuterbedje aangeschaft.

Gisteravond zijn we de halve avond bij hem gebleven (tot hij sliep) omdat hij het kleine bedje terug wilden. Uiteindelijk hebben we hem terug gezet, toen wilde hij toch weer in het grote bed. Ik denk dat het nog ff wennen is.

Vanmorgen hebben we samen met hem het kleine bed uitelkaar gehaald en opgeruimt (misschien helpt het)

Vanmiddag moest ik 5 minuten bij hem blijven liggen en toen mocht ik gaan :mrgreen:

Maar vanavond ging hij er iedere keer weer uit wanneer ik wilde gaan, het duurde ff voordat ik hem toch in bed kreeg en ben daarna maar snel weg gelopen zodat hij niet weer achter me aan kon lopen.

Mijn vraag is: hoelang duurde het bij jullie kindjes voordat ze aan een ander bed wenden?

En wat deden jullie om ze te helpen wennen?

Duurde bij ons ook een poosje hoor, hij wilde absoluut niet in nieuw bed totdat we het ledikantje uitelkaar gehaald hebben samen en nu is er niets meer aan de hand. Jesse heeft wel een gewoon 1 persoons bed. Geen enkel probleem

Getty

hier gelijk vanaf de eerste nacht goed gegaan nooit er af gekomen en sinds juniorbedje wil ze ook niet meer bij ons op bed slapen s weekend of zo:?

Lasse was 2 en half en is op een dag van ledikant naar groot bed overgeplaatst en kwam er gewoon niet uit. Ik had in het begin het idee dat het niet eens in hem op kwam dat hij er uit zou kunnen. Riep dan ook om ons in de morgen dat wij moesten komen net als bij ledikant. Dus nooit een probleem gehad zeg maar.

zoontje was 2 jaar en 3 maanden toen hij over ging naar een 1 persoonsbed. vooral savonds was erg lastig, maar nu, na ong. 9 weken komt hij er savonds meteen uit, wij gaan dan toch, dan roept hij dat ie ingestopt wil worden, doen we dan nog en dan gaat hij wel slapen. Smiddags gaat hij meteen slapen en snachts komt hij er niet uit.

Ik denk dat je even moet volhouden… hoe moeilijk dat soms ook zal zijn.succes.

Hier is hij met 1,5 al naar een groot bed gegaan> hier ook nooit problemen gehad eigenlijk. De eerste keer was even wennen maar dat was het. Ook hier roept hij nog steeds als hij wakker word komt er ook niet uit als ik niet zeg kom maar :wink:

Ik persoonlijk zou er ook niet te vaak naast blijven liggen. Dan went hij daar straks aan en is het niet het bed maar dat mama niet er naast ligt als hij gaat slapen. Maar dat is mijn idee er bij… Het komt wel goed is even wennen en spannend natuurlijk

mischa is met 2 jaar naar een dreumesbed gegaan, ging gelijk goed, maar hij had ook gelijk geen ledikant meer want dat was zijn dreumesbed (omgebouwd haha)

Bedankt voor jullie reacties :-*

Het gaat eigenlijk best goed, hij wil er wel steeds uit als wij weg gaan maar zeggen gewoon dat hij lekker moet gaan liggen of wij leggen hem neer (die keuze’s helpt tot nu toe altijd heel goed :mrgreen: )

Hij gaat altijd ff brullen als we weglopen maar dat gaat vrij snel over, we gingen alleen de eerste 2 dagen ff bij hem liggen voor het wennen. Hij vraagt het nu wel maar we zeggen

" nee"

Verder is hij erg trots op zijn " grote" bed :inlove:

Hij laat hem ook aan iedereen zien, en verteld er ook steeds over :lol: :lol:

Levi had rond zijn eerste verjaardag zijn eerste peuterbed. Hij vond het meteen koel :mrgreen:

Reden op die leeftijd? Uit ledikantje proberen te klimmen en ik was te bang dat hij er echt een keer overheen ging!

Nu heeft ie een tijdje een 1 persoonsbed, wat ook goed gaat.

Alleen het eruit komen en dan gaan spelen of dansen op zijn kamer heeft hij nog steeds niet afgeleerd.

Eerste tijd had hij het peuterbed bij hem op de kamer (waar hij in ledikantje sliep). Na een week of 2 begon hij er zelf op te klimmen en te stralen als hij er op zat. Vond het dekentje erg interessant (natuurlijk hadden we het mooi aangekleed met mooi dekbedhoesje enzo). Ook aanprijzen met dat het voor grote jongens is.

Vanaf dat hij erin “mocht” slapen was hij verkocht (en wij ook) :inlove:

Hij was toen rond de 2 jaar.

Het gaat nu eigelijk heel goed, hij slaapt er heerlijk in :inlove:

Tot nu toe gaat hij er ook niet uit, behalve s’ ochtends als wij de deur open zetten

We horen hem nu ook niet meer 's nachts spelen ( ff afkloppen)

:inlove:

:inlove: Heerlijk plaatje!!

Wat is hij al groot zo Mo :inlove:

@elisaatje wrote:

Wat is hij al groot zo Mo :inlove:

haha ik vind hem juist zo klein lijken in zo’n groot bed :lol: :lol:

Bij onze meiden ging het eigelijk gelijk goed, maar wij hebben een bedje (die door iemand zelf gemaakt is) die hetzelfde formaat heeft als het vorige bedje maar dan zonder hekje.

Toevallig heeft onze jongste er afgelopen nacht voor het eerst in geslapen, die wou gister uit haar bedje klimmen (gelukkig stond ik erbij), dus meteen s avonds het ander bedje maar klaargemaakt. Ze wordt over een maand 2.

De oudste was bijna 3 toen ze er in ging. Beiden hoefde ze eigelijk niet te wennen. De jongste zal er denk ik wat langer in liggen, de oudste was ruim 3,5 toen werd ze te groot voor dat bedje (heeft er niet zo heel lang in gelegen dus). Die kreeg toen een groot bed en daarbij ging het eigelijk ook meteen goed, ze was vooral erg blij met haar nieuwe grote bed :smiley:

onze oudste was 2 toen we zijn ledikant omgebouwd hadden naar een kleuterbed. Dat ging gelijk goed. Hij ging gewoon slapen en bleef keurig liggen.

maar dan de jongste … en schat van een jongen maar een o zo ondernemende peuter van 20 maanden met … ik geef het toe … de temperament en koppigheid van zijn moeder :roll: .

Omdat hij met slaapzak en al zichzelf over de spijlen “wierp” van zijn ledikant hebben we voor hem maar alvast het bed omgebouwd tot kleuterbed. Hij komt er eerst een keer of drie uitrennen als hij moet gaan slapen, maar gaat dan toch vrij snel braaf slapen. Alleen komt hij 's nachts vanaf een uur of één elke twee uur zijn bed uit en vertikt het om verder te gaan slapen. Gaap … we zijn na een week bekaf. Ook de oudste, want hij maakt daarbij zoveel kabaal dat iedereen wakker is. Hoe lang gaat dit duren? En heeft iemand nog tips?

help! Ik heb hem net uit de vensterbank geplukt uit zijn kamer :shock: Hij kan zich blijkbaar heel goed optrekken. Gelukkig hebben we een goede raambeveiliging, maar toch … liever niet.

En hij sjeest dus echt elke keer zijn bed uit. Gisteravond werd hij om 21 uur wakker en meneer wilde dus echt niet meer in bed blijven. We zijn de hele nacht in touw geweest met hem. Tussen ons in leggen willen we ook niet, maar na een slapeloze week zijn we het wel goed zat.

Iemand nog tips om hem duidelijk te maken dat hij in zijn bed moet blijven (hij is nu 20 maanden). Terug in zijn ledikant is geen optie … daar klimt hij net zo makkelijk uit en is nog gevaarlijker door de hoogte. Hij is gewoon heel sterk.

De oudste ging altijd braaf slapen en doet dat nog steeds, dus we zijn het ook niet gewend.

Jeetje wat lastig, helaas heb ik geen tips voor je :think:

Luca komt zijn bed niet eens uit, hij blijft gewoon lekker liggen :mrgreen: