Peuter wilt geen warm eten

Ik ben ten einde raad,sinds onze kleine meid ziek is geweest,wilt ze geen warm eten meer eten.

Heb al van alles geprobeerd,maar ze zegt gewoon nee lust ik niet!

Brood,fruit en koekjes enzo eet ze wel.

Wie heeft er nog een paar goede tips om haar hopelijk weer aan t eten te krijgen?

Niets mee doen. Onze oudste heeft vanaf 1 tot 3 jaar geweigerd warm te eten, op zijn vlees na. Elke dag weer gewoon een bord eten voor zijn neus, en dus 2 jaar lang weggemikt. Nooit een probleem van gemaakt. Applaus gegeven als hij een enkele keer wel 1 hapje groenten at.

En toen werd hij 3 en begon af en toe 2 hapjes te eten

Nu is hij 3,5 en hij eet van alles wat, vlees vaak helemaal op, 4 hapjes groenten krijgt hij sowieso wel binnen, aardappels als ze uit de oven komen ook een stukje. Hij is mager, weegt te weinig, maar is verder een prima gezond kind. Brood at hij altijd goed, dus hij kreeg genoeg binnen.

Niet druk om maken dus en al helemaal niet dwingen of een strijd maken, want die win je toch niet.

gewoon laten gaan… als je weet dat ze de rest van de dag voldoende binnenkrijgt… komt het uiteindelijk wel weer goed.



Zijn er dingen qua rauwkost die ze wel lekker vindt/eet?

Dan zet je dat gewoon elke dag er bij op tafel (zo hebben wij heel lang echt elke dag komkommer erbij gehad en onze oudste lust graag rauwe wortel, zetten we er ook vaak bij als we iets eten waarvan we weten dat hij het niet zo lekker vindt).

Of een fruitsalade, serveren als salade en niet als fruithap en als ze dat wil eten, dan eet ze dat.



Probeer het gezellig te houden aan tafel, het eten komt wel weer.

Ik dwing dr ook absoluut niet,laat dr gewoon gaan als ze niet wil eten.

Soms wilt ze van mij eten wel een hapje,maar vaak is het: wil niet!

Dat van die rauwkost ga ik zeker proberen,ze is gek op worteltjes,komkommer,tomaat,radijsjes, enz.



Bedankt.

Afleiden?? Hoer als ze niet wil eten, boekeje in haar handen en hup hapje in haar mond…soms wil ze echt niet, dn niet. Soms eet dr hele bord leeg…

Hier werkt dat niet hoor,daar is ze te dwars voor op het moment. :wink:



Update,ze heeft nu 2 dagen warm gegeten,wel is waar niet alles, maar ze eet! :dance:

En ik maar denken dat het aan Katie of ons lag dat ze geen warme maaltijden eet. Het was al gaande toen we in Turkije (maand geleden) zaten. Daar at ik zelf ook weinig tot niets en omdat ze daar maaltijden reserveerde wat zij niet lekker vond… kan ik wel snappen dat ze er niets van moest hebben.



En dan komen we thuis… Weinig verandering!

Brood gaat er ook met moeite in. Koekjes accepteerd ze wel.

De ene dag eet ze niets en de andere dag eet ze haar bordje leeg.

Dan geef ik haar maar danoon of herfstvla. Appel eet ze op psz niet. :roll: ga straks banaan halen voor d’r!

in danoontje en herfstvla zit veel suiker he.

zelf zou ik dan liever kiezen voor naturel yogurth (met eventueel een druppel diksap erdoor)



en verder…tja…hoort er meestal bij.



hier een knul die eigenlijk al ruim 3 jaar bijna geen warm eten blieft.

9 van de 10x eet hij geen hap.

oké, maar dan ook geen alternatief. soms wel fruit na (als we dat allemaal eten) maar geen boterham in plaats van warm eten en zeker geen koekje ofzo meer.



nu eet hij langzaam al wel wat droge pasta.

soms een hapje zalm

het gaat de goede kant op :lol:

Hier een zoontje dat al vlak na de eerste verjaardag, bijna niet meer eet en nog steeds niet. Soms een paar hapjes rijst eet hij nog wel eens dus dat eten we wat vaker. Maar hij krijgt zeker niet wat anders dwingen doe ik ook niet, soms eet hij een paar hapjes omdat hij dan een toetje krijgt.



Hier helpt het een beetje om hem niet vlak voor het eten nog wat te drinken te geven. Hij drinkt enorm veel. Een eitje vind hij ook erg lekker dus dat hebben we er wel regelmatig extra bij.



Brood eet hij ook amper net als zijn broertje, ze hebben allebei een laag en Dennis zelfs een te laag gewicht. Maarja zo lang ze maar vrolijk en actief zijn maak ik me niet al teveel zorgen.

Onze dochter heeft het 2 maanden vol gehouden

Toen zijn we gaan invoeren wie ze bord leeg heeft krijgt wat crusli in zijn yoghurt.



En wie zijn bord niet leeg heeft niet.



Ze moest even wennen maar het werkt en nu kiezen ze er allebij bewust voor om soms hun bord niet leeg te eten. ( dan vinden ze het echt niet lekker )



En als we eens een ander toetje hebben dan zeg ik jongens vandaag hebben we een lekker toetje en dan weten ze dat als ze hun bord niet leeg hebben gewoon yoghurt krijgen inplaats van het lekkere toetje.



Maar we hebben ze nooit gedwongen prima als je je bord niet leeg eet je weet wat de regel is.



Onze dochter eet minder dus krijgt ook minder op geschept.

Voor ons werkt dit maar wie weet bij jou wel heel iets anders als het maar gezellig blijft aan tafel.

Wat ook weleens wil werken is laten helpen met eten maken en zelf laten opscheppen. Misschien schept ze maar een iniminihapje op maar dat eet ze dan wel lekker op.

Ik gaf in tijden van slecht eten ook weleens een zelfgemaakte smoothie (vers fruit of uit de vriezer, staafmixer erop, scheut yoghurt erbij) of als toetje yoghurt met muesli (cruesli zit erg veel suiker in) of pap.

oef herkenbaar!

alleen eet die van mij dus echt helemaal niks. smorgens eet hij alleen een beetje kwark en de rest van de dag alleen zn fruit. hij eet geen brood, geen koek echt helemaal niks.

het gekke is, op het kdv eet hij wel, en heel soms eet hij brood al hij bij mn moeder is…



ach, het zal wel een fase zijn die vanzelf weer over gaat.

Ondanks dat Katie niet veel eet of eens in de tijd wel warm eet maar weegt toch gelukkig 13kilo :slight_smile:



Nu is ze ziek… Ze zal dan de komende dagen ook niet meer willen eten. Banaan vind ze heerlijk dus geef ik het d’r maar ipv warm eten.

@Lune wrote:

Wat ook weleens wil werken is laten helpen met eten maken en zelf laten opscheppen. Misschien schept ze maar een iniminihapje op maar dat eet ze dan wel lekker op.

Ik gaf in tijden van slecht eten ook weleens een zelfgemaakte smoothie (vers fruit of uit de vriezer, staafmixer erop, scheut yoghurt erbij) of als toetje yoghurt met muesli (cruesli zit erg veel suiker in) of pap.




Vanaf welke leeftijd doen jullie dat?