Peuter vaak moe en hoeveel uur slapen per nacht

Het lijkt wel of Kian continu moe is. Hij staat moe op en gaat moe naar bed. Sinds november slaapt hij s middags niet meer en s nachts slaapt hij wat weinig vind ik. Hij slaapt s nachts zo’n 10-11 uur.



Overdag is hij vaak mopperig/huilerig en af en toe wat hangerig. Zoals nu: hij hangt (zit) op de bank met een duimpje in zijn mond. Hij komt er wel na een paar minuten vanaf om te spelen hoor.



Is dit herkenbaar? Weer een fase? En misschien tips?

ik heb een kleuter gehad die echt extreem moe was, alle dagen weer, ze hebben uiteindelijk het hele kind binnenste buiten gekeerd en uiteindelijk bleek het iets heel simpels te zijn…



Mijn zoon zijn neusamandelen waren veel te groot (zonder dat hij er ziek van was hoor) daardoor kostte ademhalen hem zoveel moeite dag en nacht dat hem dat uitputte…



Amandelen geknipt en binnen 1 week een ander kind in huis!

Waarom niet alsnog een middagdutje weer laten doen, voor een poosje? Die van ons, nu 5 en 6, slapen ook in hun vakanties af en toe een middagje wat uurtjes bij hoor!

Hij wilt echt niet slapen s middags. Al vaker geprobeerd. En de keren dat hij wel slaapt s middags (op de bank of op mijn schoot), wilt hij s avonds niet slapen. Dan gaat hij uiteindelijk pas om half 10 slapen of zo. Dus dan zijn we nog verder van huis.

Zou het eens bij de huisarts aankaarten. Misschien laat hij dan bloedprikken en inderdaad ook eens naar de amandelen laten kijken :think: ?

Herkenbaar en ik hoor het van veel ouders waar de kinderen overdag eigenlijk nog slaap nodig hebben maar het niet doen.

De meesten die ik ken zeggen een fase en tussen 3,5 en 4 vaak weer wat beter en dan begint het weer omdat het schoolgaan in het begin erg vermoeiend is…



Hier ook vooral een dip rond half elf 's ochtends.



natas

Wessel is ook heel lang moe geweest. Wij zijn toen bij de huisarts geweest

Die heeft wessel onderzocht en we hebben bloedgeprikt. Ook is de huisarts bij ons thuis geweest op het moment dat wessel elke dag in zakte van moeheid.

Bloedonderzoek was goed. Wel hebben we een tijdje op advies Floradix gebruikt.

Toen wessel 4 jaar was en naar de basisschool ging hebben we hem ook regelmatig 's middags thuis gehouden omdat hij zo moe was. Gelukkig wilde Wessel ook nog wel slapen 'smiddags of hij viel uit school zo in slaap.

Nu is hij 5 jaar en ik moet zeggen dat heet sinds een half jaar goed gaat.

Hij is nog wel eens moe en gaat nog wel eens naar bed voor een uurtje.



Maar ik zou in jou geval gewoon even naar de huisarts gaan en vragen om te bloedprikken.



liefs anita

Of zou hij te weinig slapen? Hij slaapt vaak maar 10 uur per nacht. Hoeveel uur slapen jullie peuters?

anna slaapt tussen de 10-12 uur per nacht… en een keer in de zoveel dagen doet ze `s middags een slaapje, en dat duurt dan ruim 4 uur!!!, dan moet ze dus echt bijtanken.



(op de chreche dagen (2 per week)slaapt ze vaak wel nog een uurtje)

Komt me bekend voor, Toen was de diagnose bloedarmoede. Ik zou inderdaad bij de huisarts langswippen.

Jim deed dat ook en ook die had vergrote neusamandelen en buisjes nodig. Binnenkort wordt hij voor de 2e keer geholpen.

Stein slaapt 12 uur op een nacht (van 19 tot 7 uur) en doet nog ongeveer 3 keer in de week een middagdutje van 1.5 uur.



Anders redt hij het echt niet.



Gister heeft hij geen dutje gedaan smiddag met als gevolg dat ie om 17.30 uur op bed lag. (en vanmorgen om 7 uur wakker heb moeten maken)

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal binnenkort de huisarts maar met een bezoek verblijden.

Mijn dochter heeft precies hetzelfde. Ze wordt in juli 3 en is afgelopen januari opgehouden met overdag slapen. Zo af en toe sliep ze nog overdag, maar dan wel meteen zeker 3 uur waardoor ze 's avonds niet kon slapen. Nu mag ze dat van mij niet meer. Als ze gaat slapen (1 a 2 x in de week), maak ik haar na uiterlijk anderhalf uur weer wakker, zodat ze 's avonds tenminste kan slapen als ze naar bed gaat.



Ze slaapt bijna 11 uur op een nacht (vroeger naar bed = vroeger wakker).



Ze heeft ook een vrij zware winter gehad (een flink aantal keren pseudokroep, twee keer zware oorontsteking, longontsteking, etc.).



Uiteindelijk is er bij haar bloed onderzocht omdat ze zo ‘mat’ bleef. Moe, chagerijnig en soms hangerig. De dokter dacht aan: bloedarmoede, allergieen, eventueel astma. Haar bloed bleek goed.



Nu gaat het een stuk beter. Ze moet van mij nu na de lunch op de bank met een dekentje een uurtje naar een CD’tje luisteren (liggen!). Ze slaapt dan over het algemeen niet (soms wel). Maar heeft wel een rustmoment en ik merk dat ze dat heel erg nodig heeft.

Verder is ze niet meer zo vaak ziek. Dat zal ook meehelpen.



Ik moet wel toegeven dat het niet altijd goed gaat. Dit weekend is ze geen avond voor 10 uur ingeslapen (ze ligt wel om half 8 op bed en komt er niet meer uit). Met als gevolg dat ik vrees voor haar humeur morgenochtend als ze naar de opvang moet…