Afgelopen dinsdag was het dus over de 30 graden en op de psz hadden ze een zomerfeest.
Dat was heel leuk en de peuters waren goed ingesmeerd en kregen voldoende te drinken,alleen was dat dus niet afdoende voor onze meis.
Ze had dus een rood aangelopen hoofd en was loeiheet.(ze had ook geen zonnehoedje op).
Heb dr daar binnen gezet en veel drinken gegeven en dr polsen onder lauw/koud stromend water gehouden.
Op zich zag je dat ze iets afkoelde,maar zodra we weer naar buiten gingen was ze weer rood en loeiheet.
We zijn daarna maar naar t zwembadje gegaan en daar heeft ze lekker in t water gespeeld en is ze gelukkig iets afgekoeld.
tegen de avond kreeg ze echter koorts en werd verkouden(omslag van warm en koud?)
Ze kreeg er ook een lichte bloedneus bij.
Dat heeft tot gisteravond geduurd,toen zakte eindelijk te temperatuur.
Vond dit eigenlijk wel vreemd,dus heb even met de ha overlegd.
Die zei dat het heel goed van de warmte kon komen.
Ik maak me nu een beetje zorgen omdat we over 2 weken op vakantie gaan en daar is het overdag dus tussen de 35 en 38 graden!
Ik neem alle voorzorgsmaatregelen,zoals zonnehoedje en tussen 12 en 15 uur niet in de zon,veel laten drinken,ijsjes eten enz.
Wat kan ik nog meer doen om dit te voorkomen??
Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt!
luchtig kleden (vooral geen strak zittende kleren), veel zwemmen en met water spelen, uit de zon houden, als het kan afkoelen in een ruimte met airco.
Komt vast goed, gewoon opletten dat ze niet al te rood aanloopt. Ik kan me voorstellen dat ze ziek geworden is doordat ze lang te warm is geweest. Dat meot je dus zien te voorkomen, dan verwacht ik dat ze ook niet zomaar ziek zal worden.
Sterkte ermee, en een fijne vakantie natuurlijk.
Denk dat je niet meer kunt doen dan dat je van plan bent.
Onze meiden hadden vorig jaar ook constant hun zonnehoedjes op, ik had voor ieder 2 stuks zodat we ook een droog hoedje bij de hand hadden, hoedje deed ik soms vochtig maken.
Maar als je lekker op vakantie bent en kindjes kunnen lekker veel in het water dan is dat wel iets anders dan zo druk bezig zijn op school.
@ Ludje,we zullen alleen maar luchtige kleding mee nemen en zullen veel in het zwembad vertoeven,airco hebben we op de kamer en in de foyer is het ook koeler.Bedankt voor je tips. :thumbup:
@ Romata,2 hoedjes is wel een idee,of een luchtig wit petje erbij.
Het is gelukkig een andere situtatie dan op school idd.Bedankt voor je tip. :thumbup:
Je zou ook een wolzijde hemdje kunnen kopen, dat helpt de temperatuur reguleren.
Wolzijde hemdje? oke zal eens kijken waar ik die kan kopen.
bedankt!
cosilana heeft hele fijne (en mooie), als je daarop googled vind je het wel.
Oke bedankt!
Hier 1 zoon die altijd snel oververhit raakt… knalrood gezicht, licht in zijn hoofd en misselijk word hij dan…
De CB arts vertelde dat mensen het snelst afkoelen via de nek en de polsen. Dus wij nemen zomers altijd een coolpack mee in de koeltas die Peet in zijn nek kan liggen en natgemaakte gastendoekjes die we om zijn pols kunnen slaan. In combinatie met goede vochtregulerende kleding, goed drinken en dan juist NIET koud… maar lauw of zelfs warm, hebben we het hier al jaren goed in de hand.
Ik denk dat het ook aan de hoge luchtvochtigheid hier ligt, dat ze oververhit raakt. In de zuidelijke landen is het wel heet, maar is de luchtvochtigheid meestal veel lager. Als je alle andere maatregelen treft, zal ze de warmte daar beter kunnen afvoeren.
Ik kan ook heel snel overhit raken en word dan ook niet lekker, misselijk, flauw. Wat mij dan weer doet bijkomen is een koude lap/coldpack in mijn nek! Echt alsof er dan een waas van me af gaat.
Verder denk ik ook dat rustig op vakantie met hoogstens een los zonnejurkje aan, veel drinken (want op school is dat ook beperkt) en rustig aan doen. Evt preventief ORS in het water geven zodat ze niet zo snel uitdroogt? Ik doe dat zelf ook als ik naar een warm land ga.
@Lily2006 wrote:
Verder denk ik ook dat rustig op vakantie met hoogstens een los zonnejurkje aan, veel drinken (want op school is dat ook beperkt) en rustig aan doen. Evt preventief ORS in het water geven zodat ze niet zo snel uitdroogt? Ik doe dat zelf ook als ik naar een warm land ga.
Goede tip om ORS mee te nemen. Echt super spul. Ik heb altijd standaard in huis staan.
Bij de hema/h&m hebben ze van die hele dunne stof petjes met flappen aan de zij/achterkant. Die maakte ik altijd nat en deed ze dan op zodat t hoofdje koel blijft. Heb t idee dat die wat dunner zijn dan zonnehoedjes. Of wat open gewerkte gehaakte mutsjes, ook nat ,waait de wind goed doorheen en zorgt toch voor verkoeling. En veel met water spelen werkt natuurlijk ook goed.
ORS neem ik altijd mee,dus die ga ik zeker geven.
Ik heb een heel dun zonnehoedje voor dr en ik neem een grote dunne zakdoek mee die kan ik dan nat maken en evt.op dr hoofd en nek leggen.
Warm of lauw drinken houdt ze dus niet van,misschien op vakantie wel.
Ik neem haar eigen sap mee,want dat is daar dus niet te verkrijgen,zodat ze zeker goed zal drinken.
Ik ga ook een coldpack aanschaffen,is altijd wel handig om mee te nemen.
Bedankt voor jullie tips!