peuter, nog maar 1 voeding, weer aan de pil????

Hallo,



Ik vroeg me even wat af, ik gebruik op dit moment geen pil als anticonceptie ivm de borstvoeding.

ik heb een paar maanden de minipil gebruikt omdat die wel mag maar daarmee ben ik steeds ongesteld.



Mijn vraag is, als je beeb opeens geen beebje meer is maar een peuter en al 1 geweest en nog maar 1x per dag drinkt, zou de pil dan wel weer mogen?

of is die dan nog schadelijk voor je kind of voor de productie?



Ik wil erg graag weer aan de pil want ik heb nu zonder pil vreselijke buien voordat ik ongesteld moet worden

ik ben een paar dagen helemaal van de wereld, in mezelf gekeerd, depressief en daarnaast vreselijk opvliegend, aggressief naar alles en iedereen wat mij tegenzit of tegenwerkt en gewoon niet te genieten voor mijn omgeving.

En ik word er zelf ook helemaal niet goed van want ik heb mijn emoties dan totaal niet in de hand, kan vreselijk boos worden om niks en om alles en doe nog eens iemand wat aan, echt niet normaal.



Met de pil had ik dat veel minder.



Dus mijn vraag, ik kan natuurlijk ook de huisarts bellen, maar ik dacht misschien weet iemand het hier, mag je de gewone pil weer gebruiken als je kind al een jaar is geweest?

Ik kan je geen antwoord geven. Misschien ff googlen? Of even met de ha opnemen. Al zou ik dan ook nog kritisch naar zijn antwoord luisteren en met iemand anders overleggen die verstand heeft van bv, want ik hoor wel vaker over ha’s die daar helemaal niet zoveel van weten.

Ik kan me voorstellen dat je aan de pil wilt. Succes!

Afgelopen week heb ik de ha hierover gebeld en die geven aan zolang je bv geeft geen pil te gebruiken op de minipil na. Ookal geef je nog maar een voeding, want met die ene voeding kan je kind wel stoffen binnen krijgen, die niet geschikt voor de kleine zijn. Ik geef nu nog 4 x daags, maar kijk graag vooruit.



Ik blijf trouwens ook steeds ongi op de minipil, dus we gebruiken van die saaie rubbertjes.

@welkom wrote:



Ik blijf trouwens ook steeds ongi op de minipil, dus we gebruiken van die saaie rubbertjes.




hier ook nog steeds aan de rubbers… ben er helemaal zat van

de sex wordt er niet beter op, laat staan de spontaniteit.

Die is echt weg, altijd eerst dat gedoe.

Het kan nooit meer even spontaan, aangezien we nogal vruchtbaar zijn wil ik geen enkel risico nemen.





Bedankt voor jullie reakties!

Owww Esther… hier zelfde probleem… baal er ook sterk van… ben zooo niet mezelf met al die hormonen… kop vol pukkels… 1 bonk agressie… en emo… ALS ik al een beetje zin krijg in sex, is het moment dat ie opstaat op condoom te gaan halen, WEG… ineens… WEG… :roll: Is idd echt een onderbreking… Ben daarvoor altijd aan de pil geweest en hoewel ik niet zo kapot ben van die hormonen, mis ik de stabiliteit die de pil bracht in mijn hormonenlijf… en ook dat puberpukkel gedoe… :frowning:

Helaas, ik moet het dus ook nog even zo doen… Paar jaartjes… :mrgreen:

Knuf voor jou lief… :-*

Hoi Esther



Ik gebruik sinds de bevalling de prikpil

Ik geef ook volledig borstvoeding

En dat is een pil die mag tijdens de borstvoeding,

Heel weinig vrouwen weten daar vanaf,

Maar het is zo makkelijk,

Alleen 1 keer in de 3 maanden de prikpil bij de apotheek halen en dan bij de huisarts laten prikken,

Voor dat ik zwanger was werd ik 1 keer in de 3 maanden ongesteld Maar na de bevalling ben ik gelijk aan de prikpil gagaan en ben nu al bijna 10maanden niet ongi geworden,

Af en toe heb ik eens in de 3 maanden een dagje dat ik een beetje rugpijn krijg, je weet wel ongesteldheid kwaaltje, maar niets hefftigs ofzo.



Ik weet niet of dit een oplossing is voor jouw?

Vraag het even na aan de huisarts



Groetjes Jeanette

@faizaa wrote:

Owww Esther… hier zelfde probleem… baal er ook sterk van… ben zooo niet mezelf met al die hormonen… kop vol pukkels… 1 bonk agressie… en emo… ALS ik al een beetje zin krijg in sex, is het moment dat ie opstaat op condoom te gaan halen, WEG… ineens… WEG… :roll: Is idd echt een onderbreking… Ben daarvoor altijd aan de pil geweest en hoewel ik niet zo kapot ben van die hormonen, mis ik de stabiliteit die de pil bracht in mijn hormonenlijf… en ook dat puberpukkel gedoe… :frowning:

Helaas, ik moet het dus ook nog even zo doen… Paar jaartjes… :mrgreen:

Knuf voor jou lief… :-*






Oooo ja die pukkels, daar had ik het nog niet eens over gehad, hier ook, ben weer net een puber…pfff

daarom wilde ik de Diane pil ook weer, die hielp altijd erg goed tegen acné. Maar die mag dus nu nog niet… balen



ik baal ook erg van mijn buien, echt niet normaal, vorige week dacht ik echt, ik bega nog een moord als er nu nog iemand aan m’n kop zeurt! :twisted:

is gewoon niet leuk, voor niemand… en ik word er zelf dood moe van.

@Baby2008Diablow wrote:

Hoi Esther



Ik gebruik sinds de bevalling de prikpil

Ik geef ook volledig borstvoeding

En dat is een pil die mag tijdens de borstvoeding,

Heel weinig vrouwen weten daar vanaf,




ik wist idd niet dat deze wel mocht, maar waar zit em dat verschil dan? want dit zijn toch ook hormonen? of is dit minder zwaar ofzo net als de minipil?

ik zal het eens navragen bij de huisarts.

lijkt me wel erg makkelijk.

Mijn huisarts zei dat de gewone pil en de prikpil ongeveer dezelfde hormonen zijn, alleen krijg je bij de prikpil 1 shot wat langer werkt. Volgens haar konden beide bij bv, omdat de hoeveelheid hormoon in de melk niet veel zou zijn. “Als de productie afneemt, gewoon vaker aanleggen”



Achteraf kwam ik er achter dat de pil sterkt afgeraden wordt door veel andere bronnen bij de bv omdat het effect van een van de hormonen op het kindje nog niet onderzocht is. www punt anticonceptie punt enel geloof ik :think:



gewone pil bevat 2 hormonen, minipil 1 van die twee en mirena ook alle twee maar heel weinig.



tja, als mijn huisarts de jouwe was geweest, had je niet beter geweten. Ik denk overigens niet dat het helpt de pil gelijk na de voeding te nemen, ik denk dat er genoeg hormonen inzitten om te zorgen dat dat ding 24uur blijft werken :think: