Mijn oudste gaat sinds 8 april naar school in België.
Echter, s middags als hij thuiskomt is alles mis.
Niet willen eten
niet willen drinken
niet willen spelen
tv kijken is maar even leuk
de hele tijd alleen maar huilen/miepen.
bloed onder me nagels proberen te halen (wat hem soms helaas ook goed lukt )
Hoelang duurt deze fase?
Wat kan ik doen om het hem weer vertrouwd te maken dat hij gewoon thuis is?
En wat is het beleid bij jullie kinderen op school als ze door iemand anders worden opgehaald dan julliezelf?
Mijn vader brengt hem binnenkort 1 dag naar school omdat ik zelf de hele dag afwezig ben.
Heb dit netjes doorgegeven aan de juf.
Haar enige antwoord was: ja is goed.
IK krijg hier kriebels van :S
Had liever gehoord. is geen probleem maar wat is zijn naam enz enz
Ben ik daarin nou te bezorgd?
Wat jij beschrijft over het gedrag, dat is precies Laura als ze thuis komt na een dag in het kinderdagverblijf. Vervelend, huilen, zeuren, echt geen land mee te bezeilen.
Ik houd het er maar op dat ze oververmoeid is na een hele dag met allemaal kinderen om zich heen, en veel nieuwe indrukken (het is pas haar eerste maand daar). Ik hoop maar dat het vanzelf overgaat als ze iets meer gewend is.
Echt veel meer dan thuis een zo rustig mogelijke plek bieden, even rustig zitten, wat drinken, tja, veel meer dan dat kunnen we er eigenlijk ook niet aan doen denk ik. Lekker op tijd naar bed, en de volgende dag weer een dag. Ze gaat maar 1x per week, dus dat is gelukkig nog te overzien.
Maar ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is, en dat zal met school vast net zo zijn. Misschien kun je het langzaam opbouwen? Dus niet meteen de hele week hele dagen, maar eerst een paar ochtenden, en later verder uitbreiden?
@Woezel wrote:
En wat is het beleid bij jullie kinderen op school als ze door iemand anders worden opgehaald dan julliezelf?
Mijn vader brengt hem binnenkort 1 dag naar school omdat ik zelf de hele dag afwezig ben.
Heb dit netjes doorgegeven aan de juf.
Haar enige antwoord was: ja is goed.
IK krijg hier kriebels van :S
Had liever gehoord. is geen probleem maar wat is zijn naam enz enz
Ben ik daarin nou te bezorgd?
Ik had er meer problemen mee gehad als dat de reactie was geweest bij het halen. Bij het brengen gaat de school er neem ik aan vanuit dat hij goed van huis is meegegeven. Toch goed om het te melden natuurlijk, maar als school kan je er niet zoveel mee denk ik.
Bij ons kdv (ok is anders dan een school, maar ook halen en brengen) moet je wel nauwkeurig aangeven als je kind door een ander gehaald wordt. Van te voren even kennismaken is dan ook zeer gewenst zodat de leidsters ook weten wie er komt halen.
Mijn vader brengt en haalt hem dan die dag op aangezien ik hele dag weg ben.
rust bieden probeer ik maar als hij het niet wilt… dan weet ik het ook niet meer. en om hem hiervoor op de gang te zetten?
@Woezel wrote:
Mijn vader brengt en haalt hem dan die dag op aangezien ik hele dag weg ben.
Ook halen, ah… dat zei je in je eerste bericht niet dus vandaar mijn reactie. Ja, dat is wel vreemd. Ik zou het bespreekbaar maken of ze je kind zomaar aan iedereen meegeven. :think:
@Sis wrote:
@Woezel wrote:Mijn vader brengt en haalt hem dan die dag op aangezien ik hele dag weg ben.
Ook halen, ah… dat zei je in je eerste bericht niet dus vandaar mijn reactie. Ja, dat is wel vreemd. Ik zou het bespreekbaar maken of ze je kind zomaar aan iedereen meegeven. :think:
Dat was inderdaad een foutje van me. sorry.
Maar ik denk dus niet raar dat ik dit vreemd vind?
Hopelijk valt het in de praktijk wel mee, misschien was de reactie uit haast ofzo. Dat hoop ik dan maar, want ik zou er denk ik ook niet gerust op zijn als ze je kind zo makkelijk aan een voor hen vreemde meegeven.
vind de reactie eignelijk wel gewoon hoor.
wanneer heb je het gezegd?
als bij onse bijv. de kids binnen komen en het is druk of opgehaald worden en dan is het alweer druk en iemand vermeld dat even tussen door zou ik ook gezegd hebben:is goed.
ze zien hem ook eerst je kindje brengen dus dan weten ze ook wie hem op komt halen!
En als je er niet echt gerust op bent, zou je dit altijd het beste aan de juf zelf even doorgeven!
Waarschijnlijk is ze in alle haast het vergeten
Je mag best jouw grens aangeven naar jouw kind toe, ookal heeft hij moeite met wennen op school.
De regels die thuis altijd regels waren, zou ik gewoon aanhouden en niet versoepelen omdat hij op school moet wennen.
Dan haal je nl zijn veiligheid en zekerheid van thuis weg.
Als hij tv kijken na 5 min beu is, is dat toch geen ramp? Of gaat hij dan lopen vervelen?
Je zou altijd kunnen aanbieden dat hij zelf mag weten wat hij gaat doen, maar wel binnen jullie huisregels!
Bekijk het als volwassenen. Jij hebt ook niet altijd iedere dag zin om hetzelfde te doen. Afwisseling is ook wel eens lekker. Zeker als je niet lekker in je vel zit.
Ben je al eens een eenvoudig gesprekje met jouw zoontje aangegaan?
Hoe oud is hij eigenlijk? Wat vindt hij eigenlijk van zijn nieuwe school?
En dan postief benaderen: “Wat heb je gedaan vandaag?” “Hoe heet jouw juf” “Heb je vandaag nog geknutsteld, vond je dat leuk?”
En niet vragen: “Je vindt het zeker niet leuk, of wel?” “Heb je een leuke of een stomme juf”
Dit zijn misschien een beetje gekke voorbeelden, maar in die strekking bedoel ik
En straffen omdat hij druk is, heeft geen zin. Het druk zijn heeft waarschijnlijk te maken met de verandering en hij moet zich toch kunnen uiten!!
Je hebt zelf ook het makkelijkst ruzie met iemand waarvan je veel houdt, dan ben je echt jezelf.
Ik zou me niet teveel zorgen maken en dit is echt een fase!!
Het zal vermoeidheid zijn denk ik en zal wel overgaan als je kindje wat meer gewend is aan het nieuwe ritme (naar de psz gaan).
Wat betreft de reactie van de juf, bij ons psz moest ik een vragen formulier in vullen en daar moest ik ook onze namen en telefoonnummer en werk ed invullen…dus dan weten ze de naam van de vader ook wel als het goed is. Is de naam van de vader niet bekend bij jullie psz ?