Peuter en overgeven maar niet ziek..?

Ik wil voor morgen een afspraak maken bij de huisarts, maar vroeg me af of er hier misschien ook mama’s zijn die het herkennen, en misschien weten hoe dat kan komen?

Onze peuter heeft als baby zijnde niet extreem gespuugd.

Nu heeft hij al heeeeeeel lang, als hij verkouden is, dat hij dan door het hoesten gaat kokhalzen en dan daardoor overgeven.

Al zeker een jaar ook bij intensieve inspanning, bijv. Lekker rennen en gek doen met andere kinderen op een veld… resultaat… overgeven.

Eerst was dat dus sporadisch en dacht dat hij gewoon een beetje gevoelig daarvoor was.

Maar de laatste weken gebeurt het met meer regelmaat, en ook bij veel minder inspanning. Gisteren was het zelfs 3x! Op momenten dat hij helemaal niet extreem druk was.

Iemand die het herkent, of weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Het is dus niet dat er iets terugloopt, soms komt het ineens omhoog zonder geluid, maar soms ook eerst flinke braakneigingen om vervolgens alles eruit te gooien. :frowning:

Vast bedankt voor het lezen.

Groetjes Amaya. :-*

Heb deze vraag ook bij de ziekenboeg gesteld, maar aangezien hier denk ik meer peutermama’s kijken?

Oja, hij wil ook heel vaak s’ochtends geen brood eten, als hij dat dan toch doet, dan gaat hij vaak na een enkel hapje kokhalzen en spuugd het dan uit (logisch)

bij hoesten moeten overgeven is voor mij heel bekend dat heb ik zelf ook :frowning: wat de oorzaak is geen id…

maar bij inspanning heb ik het nooit gehad

misschien de maag die niet helemaal goed afsluit maarja… dan lijkt mij ook dat je wel een beetje last moet hebben van zuurbranden :think:

Ik zou het overleggen met de ha, want als het erger wordt is het wel belangrijk om te weten waardoor het komt. Er moet een oorzaak voor zijn. Is het niet lichamelijk dan wel geestelijk.

Ons zoontje heeft dit ook…

Bij hem ligt de grens van kokhalzen gewoon heel dicht voorin de hals…dus wij moeten een vinger ver in de keel steken wil je spugen,en bij hem gebeurd het heel snel…dus ook met hoesten,er staat als hij verkouden is standaard een emmer naast zijn bed,hij weet het zelf nu ook,dus spuugt dan in de emmer en roept ons…

Wel heel lastig he…ook als hij moest huilen,moest hij heel snel spugen.

nu hij vier jaar is wordt het wat minder,net of hij het kan inhouden…maar voor die tijd,prffffff praat me er niet van…

Hier een kleuter die het al vanaf zijn tweede jaar doet/heeft. Als hij verkouden is, dan zwellen zijn amandelen op tot knoerten. Ook heeft hij gevoellige longen die lekker vol slijm zitten. 1+1= mama kan dweilen en bed verschonen en een zielig manntje op de bank.

Bij ons gaat dit de hele herfst + winter door. In het voorjaar en zomer geen problemen.