peuter en "buiten" spelen

sinds kort hebben wij nieuwe buren die ook kinderen hebben… spelen bij elkaar in de tuin erg gezellig dus allemaal

alleen nu komt het volgende probleem

Luna wil geen middagdutje meer doen want stel nu dat ze die kindjes ziet dan wil ze natuurlijk spelen :roll:

eten wil ze niet want spelen met de kindjes is veel leuker

enz enz enz

ze draait er dus een beetje teveel in door :frowning:

gisteren zo erg dus dat ze echt oververmoeid was en dus niet meer wou / kon slapen (had haar 18.00 naar binnen gehaald maarja was dus al te laat door de rest van de week zo vermoeiend was geweest :()

uiteindelijk haar dus bij mij in bed genomen omdat ze heel erg aan mij plakte en toen dus wel ging slapen

nu mijn vraag hoe moet ik hier nu mee omgaan? hoe krijg ik Luna duidelijk dat eten / slapen enzo toch belangrijker is dan spelen :think:

ow wat moeilijk lijkt me dat,

want spelen met kindjes is ook zo leuk,

maar als ze daardoor oververmoeid raken, dat snappen ze natuurlijk nog niet,…

ik heb eigenlijk geen oplossing :think:

idd heel moeilijk, want je denkt ach ze heeft het naar haar zin laat lekker spelen, maar dan krijg je dus dat ze oververmoeid raakt :?

ben dan ook best blij dat het vandaag regent :silenced:

hahaha toch nog een voordeel

maar ik zou ook een beetje twijfelen, omdat ze toch wel wennen op een gegeven moment aan minder slaap

maar als ze het nog echt nodig heeft, dan zou ik toch doorzetten denk ik.

Ja buiten spelen is natuurlik super.

Maar mischien dat je elke dag standaard haar bijv. om 12.30 weer naar binnen doet om te gaan eten en slapen en dan om 16.00 ofzo weer 1 uurtje.En echt duidelijk maken dat ze anders niet naar buiten mag.

Mariano vind het ook super hoor buiten spelen en maakt ook een drama als hij naar binnen moet.Maar vaak is de bui naar 10 min over omdat hij weet dat hij niet meer naar buiten mag.

Sucses.

Ik denk dat je heel consequent moet zijn. Dus haar gewoon naar binnen halen om te eten en te slapen. Wil ze dan niet eten en slapen? Prima, maar je gaat ook niet buiten spelen. Voor jezelf een vaste tijd nemen wanneer ze weer naar buiten mag. Op ten duur zal ze merken dat ze hoog en laag kan springen, maar dat ze toch niet naar buiten mag. Hopelijk gaat ze dan ook gewoon weer lekker slapen :wink: .

als ik haar naar binnen haal wil ze ook idd niet eten

en als ik haar voor haar middagdutje in bed leg lig ze nu dus met gemak een uur te gillen dat ze niet wil slapen :x

s’middags zijn die kinderen op school. dus opzich kan zij dus gewoon tussen de middag slapen, maar ze maakt er gewoon een heel drama van, omdat ze buiten wil spelen

vandaag zijn we even weggeweest en op de terug weg was ze in de auto in slaap gevallen :thumbup: nu ligt ze dan ook rustig in bed te slapen :dance: (alhoewel ik moet niet te vroeg juichen ze ligt er nog maar net in maar ze maakte nog geen drama)

hier ook vaak drama…nou die negeren we dus.

hij kan nog niet zonder slaapje, dus moet hij naar bed.

ligt hij daar een uur te gillen…pech daarna slaapt hij wel even

(leert hij vanzelf af is de ervaring)

wilt hij niet binnenkomen, dan zetten we hem wel binnen gaat hij drma maken… wij gaan gewoon verder met wat we van plan waren en na een paar minuten weer bij hem kijken, hij weet (inmiddel) dat hij dan te ver is gegaan en het is dan ook zo weer over…

wij zijn de ouders en wij zetten de regels, word hier niet aan gehouden…pech dan krijg je ook niets anders voor elkaar.

ze zijn (nu nog) te klein, om in discusie te gaan of om echt alles uit te leggen, want hun hersentjes kunnen dat nog niet aan…

dus moet er gewoon geluisterd worden naar papa en mama.

als wij niet zo concequent zouden zijn… nou dan was het nog meer feest hier in huis :liar: … hij heeft gewoon strakke regels nodig omdat hij zelf het overzicht nog niet heeft en dan de weg kwijt zou raken

tuurlijk kunnen de regels een beetje buigen, maar ze worden nooit losgelaten.

Colle…dat klinkt resoluut :mrgreen: .

Maar zo doen wij het ook hoor! :thumbup:

Mischa gaat er anders ook echt met ons vandoor.

Hij is ook heeeeeel goed in drama, haha.

vandaag heeft ze niet buiten gespeeld

ze heeft vanmiddag meer als 2 uur geslapen en vanavond gaf ze ook aan dat ze moe was en is ook gelijk gaan slaen toen wij haar in bed hadden gelegd :thumbup:

nu hopen dat ze de middagdutjes weer gaat doen van de week als ze buiten heeft gespeeld

ik zie dit topic nu pas en herken mijn kleine meid er wel in. Bij haar was het de overgang naar de zomertijd waardoor ze niet meer wilde slapen en als een pandabeertje rond liep, met van die donkere kringen onder de ogen. Ook 's avonds drama bij het slapen, tot half 9 kletsen (soms huilen, maar meest tevreden kletsen) en dan toch in slaap vallen terwijl ze normaal uiterlijk half 8 slaapt. Afgelopen najaar, toen de wintertijd in ging was ze ook een week ontregeld :evil: .

Deze week is het weer goed. Ze slaapt 's middags weer 1,5-2 uur en gaat 's avonds gewoon op tijd naar bed en slaapt dan ook. Ze is dus weer gewend aan de nieuwe tijd :thumbup: