Onze zoon is bijna 27 maanden en we willen hem in een ‘gewoon’ bed laten slapen ipv z’n ledikantje.
Maar is vind 't heel moeilijk om te kiezen…
Hopelijk kunnen jullie helpen!
Moeten we een bed met ‘zijsteunen’ kopen?
Soms slaapt hij naast me en hij heeft 't wel gepresteerd om helemaal naar de andere kant van het 2-p. bed te rollen. Overdag gebeurt dat niet, maar 's nachts wel.
Zou het goed gaan als we hem meteen zonder de zijkanten laten slapen?
Of moet er dan een matras op de grond zodat als hij eruit kukelt, hij zacht valt?
Ik heb weleens gehoord van een soortement meegroeibed maar kan er eigenlijk niks over vinden…
Is dat beter dan een gewoon bed?
Is een 2e hands bed een optie? Of is nieuw beter? En waarom?
Wat kost zo’n bed ongeveer?
Nou ja, een heleboel vragen. Er zijn vast wel mama’s met antwoorden 8)
Bedankt alvast!
Wij hebben een peuterbedje van de Ikea. Daar hebben ze ook meegroeibedjes, kijk maar eens op de site.
Bij dit bedje zat een bedhekje die er later ook weer af kan. Wel handig, want Juul vindt het heerlijk om er helemaal tegenaan te gaan liggen… :wall:
Dit bedje:
Dank je wel!
Ik duik meteen de site even op.
Ikea :thumbup: :thumbup:
wij hebben dit bedje voor Jurjen
Wij hebben gewoon meteen een bed van 90x200 gekocht.
Zonde om eerst een peuterbed te kopen en daarna weer een groot
bed.
Tweedehands bed kan toch goed? Zou dan wel lekker een fris
nieuws matras nemen. Zijsteunen vind ik persoonlijk niet nodig.
Onze dochter is nog nooit uit bed gevallen (ligt nu een maand of 3
in een groot bed) ze is er zelfs nog zelf uit gegaan. Ze roept ons
's-mrogens altijd en wacht tot wij haar kamer in komen :thumbup:
Ze vond het echt geweldig een groot bed en vanaf dag 1 ging het
zo goed, alsof ze nog nooit in een ander bed had geslapen
Dank voor jullie reacties.
Hoe oud waren jullie kindjes toen ze ‘overgingen’ in een ‘gewoon bed’?
Nancy is van de week overgegaan in een groot bed (1 persoons) aangezien ze haar ledikant gesloopt had (zat speling bij de schroef aan 1 hoek dus hij zakte daar plots in elkaar).
Had eigenlijk nog 2 weekjes willen wachten want dan heb ik vakantie. Leek mij wel handig mocht ze er 10 000 keer uitkomen. Gelukkig blijft ze netjes liggen en roept ze me 's ochtends als ze wakker is.
Ik wilde eerst ook een meegroeibedje (omdat ik ze zo leuk vind van de ikea) maar ja waarom eigenlijk?!
Tweedehands lijkt mij niet zoveel uitmaken, als het matras maar nieuw is en dat is toch vaak het duurste.
Ging alleen gisteren kijken voor dekbedovertrekken. Man wat zijn die duur :shock:
Ik heb voor alledrie mijn kiddies een lifetime bed, 2e hands… Daar zitten ook uitvalhekjes bij… Heerlijke bedden die je uit kunt breiden…
Zo heeft mijn oudste een hoogslaper…mijn dame een halfhoogslaper met glijbaan en mijn jongste een laag bed met bedlade…(waar ik veel in geslapen heb omdat het een onwijs nachtbrakertje was…)
Wij gaan dit bedje halen bij de ikea.
Wij wilde eigenlijk ook wel een 90x200 kopen, maar dat past niet bij Tycho onder het raam, dus dan houdt hij niet zo veel kamer over om in te spelen. Wij willen in de toekomst toch verhuizen, dus dan gaan wij pas kijken voor een 90x200 bed.
Aniek is wel meteen naar een groot bed gegaan, met een standaard uitvakhekje van prenatal… die schoof je zo onder de matras.
Ik vind het gewoon een eng idee dat ze uberhaupt kan vallen… haar bed is best hoog voor een kleintje.
Ze is overgegaan met 1 jaar en 10 maanden.
Peter is met dezelfde leeftijd van ledikant naar een vikare doorgroeibedje gegaan van ikea. Maar dan om de simpele reden dat zijn kamer niet zo groot is. Ik had een zelfde bed voor hem als voor Aniek, gaaf geschilderd ook in Bliksem kleuren (cars) maar het stak 8 cm voor zijn deur uit… handig dus :wall:
Hij vind zijn kleine bed geweldig hoor, is mooi laag dus hij kan goed zelf erin en eruit (Aniek hebben we nog een tijd met een krukje moeten helpen) en hij slaapt als een blok.
Alle bedden zelfs zijn hier trouwens 2e hands. Matrassen wel nieuw.
We gaan nu weer verhuizen, ze krijgen beide een nieuw bed.
Aniek een selfmade bed met extra slaapmatras voor de vele logeetjes die hier komen (neefje en nichtje vooral) en Peter krijgt het Kura keerbare bed van Ikea, met sterrentunnel want daar heeft hij zijn zinnen opgezet.
Zijn vikare bed blijft op zolder voor Michel, want ik vind het een super bedje… lekker knus voor zo’n kleintje :inlove:
Hier hebben we hetzelfde bedje als Cynthia, erg fijn!
Jade slaapt er erg graag in
En omdat we toch hopen op een tweede, vind ik het geen geld weg gegooid…
Wij wilden ook wel een eenpersoons, maar die was/is 300 euro. Die wij erg mooi vonden dan. Zo tijdens de verhuizing was dat even geen optie, want we waren al zoveel geld aan het uitgeven.
Daarom voor een paar jaar een peuterbedje die veel goedkoper was (en uiteindelijk door schoonmoeder werd betaald voor haar tweede verjaardag) en dan over een paar jaar een groot bed.
Ik had trouwens bij Juul al bij een maand of 20 de spijlen uit haar ledikant gezaagd. Aan 1 kant dan.
@Klukje2 wrote:
Dank voor jullie reacties.
Hoe oud waren jullie kindjes toen ze ‘overgingen’ in een ‘gewoon bed’?
Anoek was 2 jaar en een paar maanden. Haar oude kamer werd
babykamer en zij kreeg een nieuwe kamer met een groot bed.
@Maaike79 wrote:
Ging alleen gisteren kijken voor dekbedovertrekken. Man wat zijn die duur :shock:
Zeeman, Kwantum…als je echt zoekt dan vind je hele leuke
voor weinig ! Ik vind € 25 bij de HEMA voor een dekbedovertrek
ook erg duur namelijk. Het kan dus vele malen goedkoper en ook
heeeel leuk !
Leenbakker :thumbup:
Die heeft echt super leuke en al vanaf een euro of 10 a 12… duurder ook wel hoor, maar ik heb er daar denk wel 4 vandaan (voor beide kids 2 ofzo) en als je Jisk kent… die heeft vaak outlet op disney dekbedden enzo.
Ik heb daar een cars hoes en een princessenhoes vandaan voor 14,95 :thumbup:
Heb er inderdaad 1 gekocht bij de Zeeman voor 9,99 en ga binnenkort kijken bij Leenbakker want ik vind die ‘meisjes zijn lief’ zo leuk.
Jisk ken ik niet verder.
Maar ik wist niet dat die dingen zo duur waren joh. We slapen zelf al jaaaaren onder dezelfde dekbedhoezen dus ik was helemaal verbaasd :mrgreen:
hoi hier een meegroeibed vikare van de ikea
de voor en achterkant kan je dus uitklappen en het matras bestaat uit 3 delen heb er wel een hekje voor ging het 2 weken geleden probereb zonder dat ging een paar dagen goed en toen was het boem en een hoop gebrul in de nacht hihi
lars was ook 2 en 4 mnden ongeveer
ging meteen goed :thumbup:
Wessel was bijna 3 jaar toen hij in het grote bed ging.
Een hoogslaper… en totaal geen problemen gehad.
maar 2 jaar en 4 maanden was voor hem te jong geweest.
Hij kon nu al heel goed op en af het trapje… en dat is wel een voorwaarde vind ik.
Fijn om zoveel reacties te krijgen!
Al met al denk ik dat we ‘toch maar’ gaan voor een ‘gewoon bed’ i.p.v. een meegroeibed. Het past in het kamertje als ik e.e.a. een beetje aanpas, hihi. De commode moet er stilaan toch uit… alhoewel, eerst even de echo afwachten om te kijken of het echt, echt, echt wel nodig is. Stel dat ik een miskraam krijg dan hebben we alles voor niks gedaan. Dit is nl. ‘onze laatste’ ‘‘poging’’.