peugot en isofix

Wij hebben een peugot 307 station en er zitten een soort isofix beugels in de buitenste achter stoelen. Dit zijn volgens mij geen echte isofix beugels.

Wij willen graag een vervolgstoel aanschaffen voor de oudste. De groep 2 stoel is dat geloof ik. Die vanaf 15 kilo en ik zou het erg fijn vinden om die dus vast te zetten met de beugels (isofix).

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja hoe zie je of het de originele isofix is of niet?

Heeft hier iemand nog meer een peugot station met die beugels en die ze ook gebruikt?

Alvast bedankt.

Waaro zouden het geen echte zijn :think:

Kijk eens in het boekje van je auto anders wat het is.

wij hebben een peugeot 307 sw en een autostoel waar isofix op zit, die is gewoon met de isofix bevestigd in de auto hoor! :slight_smile:

Nou ik heb toevallig vandaag bij iemand in de auto gezeten die isofix heeft en daar zaten labeltjes in de stoel zelf waar isofix op stond.

We zijn met deze auto bij een garage geweest om te vragen of het er ingebouwd kon worden omdat de garage waar we hem hadden gekocht zei dat het er niet in zat ( en niet eens wist wat het was, vreemd als garageeigenaar).

En die zei dat Peugot niet aan de originele isofix deed en we daarvoor andere stoelen konden plaatsen. Natuurlijk veel te duur. En dat de haken die peugot gebruikt niet door de verzekering zijn erkend.

Daarna had ik pas gecontroleerd of er haken zitten en die zitten er dus.

Nu wil ik denk ik toch voor de Maxi cosi Ferofix gaan. Nadeel is wel dat deze geen armleuningen heeft.

Amy82: welke autostoel hebben jullie dan?

wij hebben de Römer Kidfix. Wilde eerst ook gaan voor de Ferofix (1e 2 autostoelen waren wel van Maxicosi), maar Jayden zat in de Römer veel beter :slight_smile:

Vaag. Ik heb een Peugeot 307, geen station maar een gewone, uit 2002 en die heeft gewoon 2x isofix achterin. Bij ons zit de romer duo plus er gewoon in. Je hebt ook autolijsten om te zien waar isofix in zit.

En isofix zit niet aan de stoelen vast toch, maar zit toch aan de carrosserie van de auto vast :think: Dat kun je dan toch ook niet later inbouwen lijkt me?

Ik heb een 107 van juli 2011 en daar zit ook Isofix in

Ok nou maar eens kijken naar de andere stoelen dan. Vond het wel een voordeel dat de ferofix ook in de breedte aan te passen is. Moeten denk ik maar een keer met de oudste naar een winkel om te passen.

Isofix is er in te bouwen ja. Vast te schroeven aan het carrosserie.