Peugeot 406 Achterbanken neerklappen??

Wij hebben nog niet zo heel erg lang een peugeot 406 uit 1997. Nu wilden we laatst de achterbanken neerklappen en we kregen het neit voor elkaar! Er zitten twee druk knoppen op de achterbanken die, zou je denken, als je ze ingedrukt houdt de vergrendeling er af zouden moeten halen zodat je de rugleuning van de achterbanken kunt neerklappen. Echter blijven beide rug leuningen muurvast zitten!

Zou het kunnen dat er érgens een extra vergrendeling zit die we eerst moeten losmaken alvorens we de achterbanken kunnen neerklappen? Zo ja, waar zit die dan??? :oops: :oops:

Er zit een lus tussen de zittingen die je moet aantrekken alvorens het neerklappen :wink:

Tenminste, bij alle peugeots die ik ken… :mrgreen:

zit geen extra vergrendeling

knop indrukken en de leuning naar voren trekken (of duwen afh van waar je zit/staat)

Is die van jullie ook uit '97 Jil? Of is die nieuwer?

Ik vind het zo raar dat werkelijk niemand die zittingen van onze auto ingeklapt krijgt…

ook van '97…

misschien is het weinig gedaan ?

dus er even wat harder tegenaan slaan om m naar voren te krijgen?

die leuning is gewoon knop indrukken en aantrekken

en als je’m vlak wilhebben kun je de zitkussens ook nog richting voorstoel omhoog klappen

Wij hadden een peugeot 406 uit '96.

En bij die zaten er geen extra vergrendelingen op.

Alleen wat jij al zegt.

Eerst met de lussen de zittingen naar voren klappen, daarna de knoppen bovenin indrukken en de rugleuningen naar voren duwen. Wij hebben een 306 uit '98, maar ik denk dat dat hetzelfde systeem is. Bij ons zit er geen extra vergrendeling op.

die van mij is uit… 2005… (peugeot 206)

ik moet de knoppen omhoog trekken… dan kun je de rugleuning plat duwen…

hij kan nog platter… moet je de bank zelf even naar voren trekken…

dit is overigens bij de 206 heel anders… moet je aan de voorkant de bank omhoog trekken en dan tussen de banken de bank naar voren halen… dan kun je de rugleuning als het ware daar in leggen… dan is het helemaal plat …

nou… ik weet niet of je er wat aan hebt… zat al even te googlen…om te laten zien hoe onze knopjes op de hoek van de bank eruit zien…

als het nu nog niet lukt… wil ik bij die van ons… er wel even een foto van maken…?

suc6!

Mijn 406 is van 2001 en ik kan gewoon de knopjes op de rugleuning indrukken en de stoel naar voren trekken. Ik krijg het nooit helemaal plat, dus ik ga maar eens kijken of ik de zitting ook naar voren/ omhoog kan trekken met een lus…

heb je niet een boekje erbij? staat er vast wel in.

ik heb sinds kort ook een nieuwe (1998 ) en heb dus het boekje even doorgelezen om niet voor verrassingen te staan.

Of het systeem is stuk :shifty:

Pumba De zittingen kun je als het goed is beide naar voren klappen, zodat ze rechtop achter de voorstoelen staan. Als je geen lus kunt vinden, kun je misschien met je handen in de naad tussen de zitting en de rugleuning komen en dan kun je ze zo naar voren trekken. Op die manier komt er ruimte vrij, zodat de bank helemaal plat kan. Ik zat er eerst ook altijd mee te hannesen, dan had je een scheeflopende bodem. :roll: