Pesten of is dit normaal op school ?

Afgelopen woensdag ga ik T op school halen (ze gaat op woensdag een halve dag) en was 5 minuutjes te vroeg, klas speelde nog buiten. Ik stond geparkeerd met de auto en had goed zicht op het schoolplein.

Mijn dochter zat met nog 2 andere meiden op een fiets en waren blijkbaar ienemienemutte aan het doen wie er van de fiets af moest, en daarbij tikte het kindje telkens op het hoofd van mijn dochter, zag al dat ze het niet leuk vond. Maar blijkbaar wilde mijn dochter niet van de fiets af en meiden begonnen beetje te katten en dochter begon ontzettend te huilen (geen juf die kijkt, geen idee of ze het hadden gehoord). Ben dus uit de auto gestapt kon het niet langer aanzien :oops:



Hoorde deze week van een vriendin die te vroeg op school stond en zag dat mijn dochter heel zielig keek en ongeveer 15 kindjes om haar heen stonden en later door 2 oudere kindjes naar de juf werd gebracht (miss was ze gevallen ofzo)



Maar dan heeft er weer een kindje zand in haar ogen gegooid.

Afgelopen week had een kindje waar ze thuis wel eens mee speelt mijn dochter op de grond gegooid en hard geknepen (wondje zit nu na een week nog op haar hand).

Of dan heeft ze een blauwe wang omdat een kindje niet met opzet zegt ze tegen haar wang heeft geschopt. En zo zijn er nog allemaal kleine dingen.



Laatste 2 weken heeft ze elke morgen buikpijn en wil niet naar school, 1maal op school gaat het goed en komt ook vrolijk terug.



Is dit normaal op school of ben ik gewoon overbezorgd ? want vind het toch best wel sneu :frowning: Of toch even vragen aan de juf of ze haar wat meer in de gaten willen houden. (Maja met 30 kindjes in de klas is dat ook best lastig)

Als het je niet lekker zit, gewoon aan de bel trekken.

Maar na alles wat je verteld zou ik me wel iets zorgen maken. Ik hoop dat je meisje niet gepest wordt hoor.

Dikke knuff voor jullie

Ik vind het niet normaal :frowning:

Zou zeker aan de bel trekken, ze moet zich toch veilig voelen en veilig zijn op school…

Ik vind het inderdaad niet normaal en zou zeker aan de bel trekken! Juist als de klas zo groot is, lijkt het me extra handig om de aandacht van de leerkracht hier extra op te vestigen.

pfff… hallo… de zoveelste school waarbij de kleuterjuffen denken dat het een gemakkelijke baan is om op een bankje te zitten zitten en niet op te letten. Mensen… sjok dat plein op en voorkom dat er zulke incidenten!



Ik zou de lk er zeker op aanspreken!! je kind voelt zich niet veilig!! en dat is vereiste nummer 1 om wat te leren op school en om je er fijn te voelen om een fijne tijd te hebben.



Heir heb ik de lk ook aangesproken toen juul thuis kwam met een blauwe plek en vertelde dat een medeleerlng met de juffenbezem op haar hoofd had geslagen en dat ze niet naar binnen mocht. Er waren dus 48 kleuters op het plein zonder toezicht!! en kinderen erbij die echt niet makkelijk zijn en gediagnostiseerd adhd of autisme.

Juf bood haar excusses aan… had niet mogen gebeuren… neeh… je weet dat je kinderen daar zijn, je moet er gewoon bij zijn!!



Wc bezoek ed kan ook gewoon voor schooltijd, in een pauze en na schooltijd!! die dagen duren echt geen uuuuuren. Anders ff toezicht vragen door buurjuf oid.



kortom, gesprek aangaan! Als je niks doet, weet je zeker dat dit niet gaat opknappen.

Na schooltijd toch even met beide juffen in gesprek geweest.

Ze hadden zelf niets geks gezien/gemerkt. De meiden waar mijn dochter het thuis over heeft trekt ze het meest mee op. Ze noemen ze de 3 musketiers en meiden die gewaagd zijn aan elkaar. Ze vertelde wel dat 1 kindje ervan wel eens handtastelijk is, dus denk dat ze daarmee bedoeld dat het kindje wel eens een tik wil uitdelen ofzo :think:



De oudere kindjes ontfermen zich altijd over de jongere kindjes op school, en als er iets aan de hand is brengen ze het kindje altijd naar de juf, ze konden beide niet herinneren wat er toen is gebeurd, dus misschien wel bij een andere juf op het schoolplein.



Maar ze gaan het in de gaten houden, en anders de meiden wat uit elkaar halen. Want zoeken elkaar ook telkens op in de klas om iets met elkaar te doen. Ga het over een week of 2 nog eens bespreken, of eerder mocht er nog iets voorvallen.

wat sneu zeg! goed dat je het besproken hebt maar blijf het in de gaten houden hoor!

hier ook een tijd terug dat sophie gepest werd. School had niets door. nog altijd zit mijn dame niet helemaal lekker in haar vel, maar de juf blijft volhouden dat er op school niets aan de hand is. (wat ook gewoon zo kan zijn natuurlijk, iets speelt er met mijn dame maar kan er de vinger nog niet op leggen wat)



echter hier ook altijd wat eerder en als ze dan buiten spelen zie ik de 3 juffen altijd gezellig op het bankje zitten om te kletsen. terwijl er 3 klassen dan aan het buitenspelen zijn zonder toezicht…



hou het dus vooral in de gaten en blijf er bovenop zitten! succes!

helaas dit ook met mijn zoon meegemaakt.



ik heb er gelijk bovenop gezeten, contact gehad met de juf, gelukkig zat zij er daarna ook bovenop en hield ze het heel goed in de gaten.



het is daarna niet meer voorgekomen.



maar zijn spullen werden tijdens gym in de prullenbak gegooid of onder de douche, tijdens speelkwartier stonden er regelmatig groepen kinderen om hem heen en hem uit te dagen.

etc etc

NU aan de bel trekken! Lianen is in de eerste weken school een paar keer boos thuis gekomen dat ze werd geduwd. In eerste in stante voelde ik me een overbezorgde moeder. Maar ben nu blij dat ik direct heb aangegeven dat het speelde. Heb eerst de juf aangesproken en later een gesprek gehad met de moeder van het bewuste kindje. Nu zijn het vriendinnetjes… Dus echt trek aan de bel!