Pestbeleid openbaar?

Ik heb een vraagje, is op jullie scholen (nou ja, van jullie kinderen dan) het pestprotocol openbaar?

Kun je hem als ouder zo inzien of moet je ernaar vragen?

bij ons kun je het nzien op de site, maar helaas stelt het niet zoveel voor :frowning:

Hier ook inzien! Bij ons wordt er heel.strikt meegewerkt, aangezien stap.twee structureel plagen is, en dat ook bij oms niet mag.



Volgens mij moeten ze dat gewoon kunnen geven, is.het openbaar

Niet dus, ik moet op afspraak in het kantoor van de directeur.



Alhoewel ik blij ben om de directeur te spreken te krijgen, vind ik dit toch wel een vreemde gang van zaken.

Hier moet je er naar vragen.

Je kan dan een afspraak maken met de administratie.

Bij ons op school kun je het zien op de site.

Zie hier het linkje: http://www.detelgenkamp.nl/Portals/141/docs/pestprotocol%20%20webversie%20sept%2009.pdf

Wij kregen het beleid zelfs al bij de papieren van de school, nog voor we een keuze hadden gemaakt en er nog niet eens waren wezen kijken.

Hier ook de site van school: http://www.wittestad.nl/documenten/110214%20Pestprotocol%20BsstJozef.pdf

Ja, zowel op de site, als in de schoolgids.

Ook hangen er gouden regels in elke klas die aan het begin van het jaar officieel ondertekend worden door uit elke klas één kind te vertegenwoordigen.

In die gouden regels staat bijv:

  • wij geven elkaar een complimentje
  • wij sluiten kinderen niet buiten, iedereen is welkom om mee te spelen

    -wij luisteren naar elkaar
  • als we iets niet leuk vinden, zeggen we ‘stop, hou op’

    Etc.

@Pé wrote:

Ja, zowel op de site, als in de schoolgids.

Ook hangen er gouden regels in elke klas die aan het begin van het jaar officieel ondertekend worden door uit elke klas één kind te vertegenwoordigen.

In die gouden regels staat bijv:
  • wij geven elkaar een complimentje
  • wij sluiten kinderen niet buiten, iedereen is welkom om mee te spelen

    -wij luisteren naar elkaar
  • als we iets niet leuk vinden, zeggen we ‘stop, hou op’

    Etc.


Dat vind ik mooi! Zou je me een link naar de site willen geven (mag ook via pm hoor)? :slight_smile:

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen?

Nou ja…

We hebben een gesprek gehad, hij vond het goed dat wij verschillende aangaven en hij zou er ook zeker wat mee doen.

Maar verder had ik er niet zoveel aan, het is lastig een beleid te lezen terwijl je in gesprek bent, dus daar niet veel wijzer uit geworden.

Mijn vriend is nog langer blijven zitten, ik moest na een half uur de kinderen weer ophalen.

Die schoolregels hebben wij ook, elke maand staat er een centraal, de directeur had ze allemaal weer opgezocht om te laten zien dat ze er zeker wel wat aan doen.

Maar Jesse zegt dat ze het er helemaal niet meer over hebben in groep 3.

Dus reactie van de directeur wederom, goed dat je het aangeeft.



Nou ja, nou maar afwachten of er meerdere dingen gaan veranderen die wij aan hebben aangegeven.