Binnenkort ga ik op kraamvisite en nu zit ik eraan te denken een mooi sprookjesboek te kopen en daar een persoonlijke boodschap in te zetten.
Nu twijfel ik over die persoonlijke boodschap, wordt dat gewaardeerd of niet?
Zelf had ik het wel erg leuk gevonden om in alle (prenten/sprookjes)boeken die we gekregen hebben bij de geboorte van onze dochter iets persoonlijks te hebben staan, is toch leuk voor later. Maar om me heen hoor ik verschillende meningen.
En heeft iemand toevallig nog een tip voor een boek?
Ik heb al wel een idee, maar wie weet zijn er nog andere leuke boeken.
Als je voor een sprookjesboek gaat het dikke boek Grimm, prachtig!
Ik vind een boodschap erin erg fijn, als mensen het niet gedaan hebben zet ik zelf erin van wie, voor wie en de datum.
zelf doe ik het wel… maaaaar wel meestal pas na het geven, omdat het risico bestaat dat het boek al in huis is natuurlijk
Als onze kinderen een boek krijgen dan vraag ik ook altijd aan de gever er iets persoonlijks in te zetten voor het kind. En zeker een boek als kraamcadeau.
Ik vind het zelf echt iets toevoegen :thumbup:
(vind het ook ontzettend leuk dat mijn ouders dit ooit ook gevraagd hebben en ik dus nu afentoe bij mijn ouders uit oude boeken van ons voorlees aan onze kinderen en dan zo’n persoonlijke noot tegenkom… idem voor de felicitatiekaartjes na onze geboortes, zitten ook hele persoonlijke wensen voor mij en mijn broers bij)
Idd wilde ik voor Grimm gaan :thumbup: We hebben die zelf ook gehad, prachtig boek.
Ik vind het wel leuk om een persoonlijke boodschap te hebben in een boek. Maar als je blijft twijfelen, kun je ook nog een mooie kaart kopen/afdrukken en daar dan de boodschap op zetten en in het boek leggen of evt beetje vast maken zodat ie er weer makkelijk uit kan als ze dat willen.
mijn dierbaarste boek kreeg ik van mn vader, hij is nu overleden en er staat van hem nog een persoonlijke boodschap in
ja ik vind een boodschap in een boek heel fijn!
ik waardeer ook een persoonlijke boodschap.
wij hebben 2 sprookjes boeken gekregen .
Ik vind het altijd fijn als iemand er iets persoonlijks in schrijft! Ik koop meestal een boek wat we zelf nog niet hebben, kan ik het evt zelf houden :oops:
Anders idd. pas schrijven als het uitgepakt is!
Ik vind het altijd leuk en bijzonder boeken met een persoonlijke boodschap.
Zo kregen de kinderen hier toen we gingen verhuizen allebei een boek (oudste: Pluk en jongste “het huisje dat verhuisde”) van ons oude huis met een berichtje/gedichtje als afscheid (boek had ik op de laatste dag in het lege huis neer gelegd in de slaapkamers, snif, best even emotioneel toen!).
Leek me een mooie herinnering voor later!
Grimm :thumbup: !
Dat blijft leuk! Die kan het kindje later nog aan zijn/haar kleinkinderen voorlezen !
Leuk! Zowel het boek als kraamkadoo en de tekst erin.
Ik geef mijn neefje elk jaar op zijn verjaardag een boek met een persoonlijke tekst erin. ( nou ja, dat ben ik van plan :oops: Hij word in januari 2 ) Ik zoek nu een boekje dat past bij hoe hij nu is. Vorig jaar was er echt mega veel sneeuw op zijn verjaardag. Toen is het een boekje van nijntje geworden over de sneeuw. Nu word het vast een boekje over auto’s of dieren en het liefts met een broertje omdat hij dit jaar een broertje heeft gekregen :inlove:
Met een persoonlijk berichtje :thumbup:
Al moet je dan idd wel zeker weten dat ze dat boek nog niet hebben.
Ik kreeg vroeger altijd natuur en dier boeken van mijn opa met een persoonlijke boodschap.
Vind het heel leuk om terug te lezen als ik ze nu nog eens pak
Ik vind een kaartje erin ook wel een heel goed idee trouwens, als je twijfelt of de ontvanger het ook leuk vindt.
ik doe het ook hoor . pasd voor de verjaardag van de juf nog .
dan weet ze over 40 jaar nog van wie ze dat boek kreeg :mrgreen:
ik ben ook voor :thumbup: zéker bij kraamcadeautjes. (maar anders eigenlijk ook). (heb bij sommige boeken een lief briefje erbij gekregen toen n geboren werd, en die heb ik er toen gewoon ingeplakt).
ik vind het sprookjesboek van Pieck, uitgegeven door efteling overigens ook een verrassend mooi boek. Ik vind zelf de platen in de originele Grimm vaak niet zo mooi.
en verder ook erg leuk boek om bij geboorte te geven, is deze:
een boek waarbij bij elk seizoen en elk feest verhalen zijn gezocht en ook leuke knutsel-ideetjes en zo. Echt zo;n boek dat je elk jaar bij bijzondere gebeurtenissen uit de kast trekt.
Het is uit een serie met allemaal echt topboeken met verzamelde verhalen, die ik graag allemaal zou willen hebben :drool:
Een persoonlijke boodschap is echt heel mooi.
Wij hebben een liefdesgedichtenbundel gekregen van het hotel waar we onze huwelijksreis hebben doorgebracht. We hebben gevraagd de gastheer van het restaurant er iets in te laten zetten. Is ons nog steeds erg dierbaar.
Wij hebben het sprookjesboek van Marianne Busser en Ron Schroder voor onze zoon, met tekeningen van Dagmar Stam.
Bedankt allemaal voor de reacties :thumbup:
Fijn om te lezen dat zoveel mensen het toch met me eens zijn.
Het idee om de boodschap er later in te zetten of op een kaartje was een goede, daar had ik zelf dus niet aan gedacht :shifty:
Ik heb vanmorgen het Grimm boek gekocht. Ik vond ‘het hele jaar rond’ ook erg leuk (hebbuh hebbuh :mrgreen:), maar de mama is juf en de kans lijkt me groot dat ze die heeft of goed kent. Ik zag ook nog een sprookjesboek van Annie M.G. Schmidt, zag er ook erg leuk uit. Ik mag Grimm evt nog ruilen. Ik heb er trouwens een los kaartje bijgekocht voor de boodschap, just in case…