Personatesten/ovulatietesten wie testte positief na eisprong

Heb weer een vraagje…



Gebruik sinds deze cyclus een Persona, niet ter anticonceptie, maar om zwanger te worden.

Nou moet je de eerste cyclus 16 testjes doen, maar in principe zijn het ovulatietesten alleen het apparaatje leest ze af…

Nou had ik een kleine week geleden een ei en daarna was het teststreepje weg, nu op de 5e en 6e dag erna is het teststreepje weer aanwezig en was vandaag donkerder dan gisteren…

Nou weet ik dat er mensen wel eens aan deze testen konden zien dat ze zwanger waren, maar ik weet dus niet of deze testen normaal gesproken helemaal geen teststreep aangeven in deze periode…



Dus wie o wie heeft wel eens een positieve ovulatietest gehad na de eisprong en was daarna wel of niet zwanger…???



Help…

mijn persona werd weer positief…om zwanger aan te geven :wink:



heb je foto :think:

:shock: en heb je m langer gebruikt???

Maar ook al rond deze tijd???

Ik zal morgenmiddag (eerst even werken… :evil: ) even een foto plaatsen ok???

Fijn dat je zo snel reageert :-* !!!

Bij de weg…vind je avatar geweldig :lol: !

dank je :smiley: :lol: 8)



ja ik heb me suf getest die cyclus :shifty:

na ei werd ie negatief…denk een paar dagen, om daarna weer positief te worden… :shifty:



ik zie um graag die foto :mrgreen:





werk ze :hug: :-*

Oooooooooh ik wilde mezelf niet gek maken, maar eh dit was toch een beetje gek :shifty: .

Het wordt een lange week :roll: …

Ik hoop dat ik zo’n “bofkontje” ben waarbij het eindelijk eens een beetje mee mag zitten :pray:



Maar eh bedankt nogmaals :-* .

Wil alleen maar ff zeggen dat ik je het zo gun :-*

:-* :mrgreen:

hee, heb je 1 of 2 strepen? en dan links of rechts…



de persona heeft nl geen teststreep :shifty:



Ik heb dit gevonden…



Om de test goed af te lezen moet je de test met de SCHUINE KANT naar links houden!! Oftewel de dop zit rechts

  • Het eerste(linker) streepje geeft je oestrogeen gehalte aan; deze is hoog aan het begin van de cyclus en nà je ei-sprong
  • Het tweede streepje(rechter streepje) geeft je LH-gehalte aan; deze is hoog als je ei-sprong nadert.
  • Als nu het linker streepje heel blauw is dan heb je nog geen ei-sprong
  • Als nu links gaat vervagen in de loop van de dagen en het rechter streepje wordt steeds duidelijker en dus blauwer komt je ei in zicht
  • Als beide streepjes gelijk zijn dan zal waarschijnlijk binnen 2 dagen je ei-sprong zijn
  • Als het rechter streepje echt blauw is dan komt je ei; meestal geeft de rechter streep twee dagen heel blauw aan; de linker streep is dan vaag of niet te zien
  • Als linker streepje weer verschijnt en blauw wordt heb je je ei gehad; het rechter streepje vervaagt weer
  • Als je je nod bereikt hebt, kun je de test ook gebruiken om te spieken of je zwanger bent. Een of twee dagen vantevoren kun je een teststaafje gebruiken: Rechts echt blauw is zwanger, Links heel blauw en rechts vaag niet zwanger

:doh: en ik maar denken dat die de testen die ik gepakt had rond de ovulatie ondersteboven of zo in het omhulsel zaten… :oops:

Ik dacht dat het echt net als bij een “gewone” ovulatietest een tesstrip was :doh: .



Ik krijg m ook niet goed op de foto… :wall: .

Maar zo dicht zit ik ook nog niet bij mijn NOD :roll: .

Links blauw, rechts vager…

Ik moet dus gewoon nog geduld hebben…zucht…

Dankjewel voor je uitvoerige uitleg :-* .

hoe ist nou?



al getest? :shifty:

Nog niet getest…zit op dag 24 van een cyclus die op 26/27 dagen zat… :shifty:

Ei is rond dag 16 geweest, was achteraf bij de andere drie ook…

Net wel alvast (buiten de cheap-testen) de cb digitale in huis gehaald…ik ben er klaar voor :mrgreen: !

Ik ga voor je duimen dat het maar een positieve test mag zijn!!

Even aanhaken op dit onderwerp…

Ik kan komend weekend testen maar kan natuurlijk niet wachten om het te weten te komen. Nu had ik nog 1 ovulatietest liggen en heb deze gisteren gebruikt. Er verscheen een vage LH-streep (net als in de aanloop naar mn eisprong toe). Weet iemand of je LH tussen de eisprong en menstruatie helemaal 0 is, of blijft er altijd LH aanwezig gedurende de cyclus?

spannend! Ik ben heel benieuwd. Ik weet dat je met lh testen positief kan testen als je zwanger bent. maar die geven pas echt doorslag als je ook al een gewone zwangerschapstest kan doen.



Ik duim heel erg voor je!

@Ellentje wrote:

Even aanhaken op dit onderwerp…

Ik kan komend weekend testen maar kan natuurlijk niet wachten om het te weten te komen. Nu had ik nog 1 ovulatietest liggen en heb deze gisteren gebruikt. Er verscheen een vage LH-streep (net als in de aanloop naar mn eisprong toe). Weet iemand of je LH tussen de eisprong en menstruatie helemaal 0 is, of blijft er altijd LH aanwezig gedurende de cyclus?




Er is altijd een (kleine) hoeveelheid LH aanwezig in je urine.

Hoi Lieke

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat zelf eigenlijk ook, maar kon het zo gauw niet terugvinden. Met al die ervaringsdeskundigen hoopte ik hier het antwoord te vinden!

Maar met een beetje geluk ben ik toch zwanger… Heb vandaag een test gedaan en ja hoor… een streep! Was nog wel erg licht, maar het is ook nog een paar dagen te vroeg. Ben ook steeds misselijk (met vlagen) en heb grote (.)(.)… Ik hoop het zooooooo!

@Ellentje wrote:

Hoi Lieke

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat zelf eigenlijk ook, maar kon het zo gauw niet terugvinden. Met al die ervaringsdeskundigen hoopte ik hier het antwoord te vinden!

Maar met een beetje geluk ben ik toch zwanger… Heb vandaag een test gedaan en ja hoor… een streep! Was nog wel erg licht, maar het is ook nog een paar dagen te vroeg. Ben ook steeds misselijk (met vlagen) en heb grote (.)(.)… Ik hoop het zooooooo!






GEFELICITEERD :**:

:inlove: Zwanger! :inlove:

Weet niet of die lichte streep op de ovulatietest daar al een teken voor was, maar het is dus wel zo! Kan het nog niet geloven…

Gefeliciteerd!!! Weer een novembermama!!!