Personal coaching

Nu net 2 weken mama van 2 jonge kids in plaats van 1… en kom er niet helemaal uit. Borstvoeding op verzoek, met oudste spelen, eten en slaap schema’s van dochter 1 en 2 met elkaar combineren, tussendoor de hond uitlaten en de boodschappen doen… 'savonds eten, badderen, verhaaltjes voorlezen en naar bed… tegen die tijd ben ik uitgeblust maar dochter 2 gaat natuurlijk gewoon door met avond en nachtvoedingen…



Natuurlijk kan je niet verwachten dat alles in 2 weken op rolletjes loopt… maar ik merk gewoon dat ik het op deze manier niet ga redden. 2 kids, een hond, huishouden en straks ook weer aan het werk. Hoe ga ik dat in godsnaam doen :think: !?!



Nu lees ik op de site van onze VK-praktijk dat er iemand is die personal coaching doet, gericht op balans tussen werk en privé etc. Ik heb contact met haar opgenomen om extra info in te winnen, maar vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met dit soort begeleiding?



En ook: Hoe combineren jullie werk met kids, huisdieren, een sociaal leven en misschien nog eens een uurtje voor jezelf?!?

De eerste paar weken niet! :mrgreen: Ik vond week 2 en 3 ook belachelijk zwaar.

Maar vnaf week 4 werd het beter en met week 6 was het leuk en nu super. (scheelt ook dat Jart is gaan doorslapen),

En tja, bv op verzoek is dus ook wel een smijn verzoek.

Dionne accepteert vrij goed dat ik haar niet iedere keer kan helpen.

Werken doe ik de eerste tijd nog niet.

Ik zou zeggen nu effe doorgaan op automatische piloot en het wordt echt veel beter.

:hug:

Ik heb er ook moeite meer ‘gehad’ en op sommige dagen heb ik het nog moeilijk.

Ik wil er een beetje een structuur in krijgen voor tegen de tijd dat ik ga werken. Maar de dame van kind en gezin zei me ook … je mag nu ene bepaalde structuur hebben, tegen de tijd dat je weer gaat werken, verandert dat toch weer allemaal.

Dus ja voorlopig weinig mama tijd en vrees dat dat nog even zo gaat zijn. :wink:

Erg herkenbaar!!!



Nu was Rhodé 1,5 jaar ouder dan jouw dochter toen Amélie werd geboren (dus volgens mij had ik het nog wat makkelijker?) maar ik heb echt met m’n handen in m’n haar gezeten zeg.

Nu huilde Amélie ook uuuuuuuuren per dag, en Rhodé was helemaal van slag door de komst van haar zusje, dus dat helpt dan ook niet echt…



Hier ging het pas na 5 weken een beetje lekkerder draaien, en pas na 4 maanden zat Amélie lekker in haar vel.



Geef het even de tijd, ik snap heel goed dat je graag wat ritme en regelmaat in je dagen wil hebben, maar echt…als je het een beetje op z’n beloop laat, go with the flow, dan loopt het allemaal vanzelf wel.



En joh…dan plast je hond maar een uurtje later (desnoods in de tuin voor een keer :shifty: :silenced: ) ga 's avonds even een uurtje weg om de boodschappen te doen (heb je meteen een ‘vrijer’ gevoel) en als de meiden allebei op bed liggen even echt NIKS doen!



Gewoon dag voor dag nemen, en genieten van die momentjes in de dag!





Oh ja…en huishouden? :silenced: Dat begint nu pas weer een beetje goed te draaien :oops: Dus ik hoop dat je niet te perfectionistisch ben, en je een makkelijke man heb zoals ik…dan kan je je lekker op je meisjes richten ipv dan stomme huishouden :wink:

Misschien heb je familie in de buurt (dat heb ik dus niet) die je wat kunnen helpen met het huishouden? Dat vinden ze vaak helemaal niet erg, en het helpt jou wel heel erg!

Hier gaan de twins redelijk mee in het ritme van mijn dochter. Ze kwamen pas na een maand thuis uit het ziekenhuis, dus dat is natuurlijk al anders geweest.



Nu moeten ze allemaal leren op elkaar te wachten en laat er gerust eentje huilen. Als ik mijn dochter naar bed breng, kan ik niet zomaar weg springen als er een babyhuilt en andersom ook. Gaat goed.



En het huishouden… sja…zo af en toe maak ik me effe een uurtje kwaad en is de boel ook weer netjes :wink:

Hoe gaat het nu?

@rhode wrote:

Hoe gaat het nu?




Op dit moment moet ik zeggen dat er al veel meer rust en regelmaat in ons huishouden is. Ik heb behoorlijk wat knopen doorgehakt en mijn leven vooral weer in eigen handen genomen.



Borstvoeding gestopt, dit trok ik gewoon niet en ik werd er erg gestrest van. Liever een leuke mama en partner met flessevoeding dan een gestreste en chagarijnige mama met borstvoeding. Verder naar de sportschool geweest om me weer aan te melden. Op die manier heb ik weer wat uurtjes voor mezelf en werk ik gelijk aan mijn conditie! Ook Nikki gaat als een trein en ontwikkelt een soort van ritme. Ze is gelukkig een vrij makkelijke baby :inlove: en een onwijs lekker ding :mrgreen: Lotte is weer 3 dagen per week naar de gastouder en op die dagen heb ik heerlijk de tijd om te freubelen met Nikki.



Ik heb van de week voor het eerst een gesprek gehad met de “personal coach”. Erg leuk en ik denk dat ik er veel aan zal hebben, vooral als ik weer aan het werk ga. We gaan vooral kijken naar (en werken) aan hoe gezin, werk en mijn eigen ikke te combineren valt. Ik heb naast partner, kids, hond, baan en sport ook nog een kinderkunst atelier en wil graag al die dingen blijven combineren :think: Eens in de 3 weken hebben we contact met elkaar, tussendoor werk ik aan opdrachten (die kunne heel verschillend zijn). Ik ga met mijn baas overleggen in hoeverre mijn werk een deel van de kosten kan vergoeden. Zeker omdat de doelstellingen ook invloed hebben op mijn werkzaamheden :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: