Perineum Olie van Weleda

Hallo allemaal,



Mijn vraag: wie heeft er ervaring met de Perineum Olie van Weleda? Heeft dat echt effect?



Ik ben hier héél erg benieuwd naar, aangezien ik van ‘onderen’ nooit zo soepel ben geweest. M.a.w. altijd veel te gespannen daar ‘beneden’. Dit heeft al de nodige problemen opgeleverd, maar goed, ik zit dus een beetje over de bevalling in, dat ik dan ‘daar’ ook veel te gespannen zal zijn. Vandaar mijn vraag of de Perineum Olie van Weleda een aanrader is?



Groetjes,

liefie

Hoi,



Ik heb er geen ervaring mee, maar de olie is om de huid soepel te maken, niet de spieren. Het zou de rekbaarheid van de huid vergroten. Uit jouw berichtje begrijp ik dat je last hebt van gespannen spieren, in dat geval denk ik dat oefeningen voor bekkenbodemspieren jou beter zullen helpen.



Je kan oefeningen vinden in boekjes, of je krijgt ze in een zwangerschapscursus zoals zwangerschapsyoga.



Maar het smeren van de olie kan zeker geen kwaad en misschien ontspan je daardoor wel, en dan helpt het ook :slight_smile:

Hoi hoi,



Zelf heb ik voor mijn eerste bevalling heel trouw gesmeerd met de olie die jij noemt en de tweede keer wat minder trouw, maar beide keren ben ik niet uitgescheurd, dus ik kan er alleen maar positief over zijn. Ik heb mijn partner opgezadeld met die massageklus en op die manier raak je er ook meer aan gewend dat iemand je daar op een niet sexuele manier aanraakt.

Daarbij denk ik wel dat Zoje gelijk heeft en dat voor jou oefeningen goed zouden zijn om je bekkenbodem beter te ontspannen. Bij mijn ‘pufyoga’-les deden we dat onder meer door heel bewust ‘naar onderen’ te ademen: gemakkelijk zitten of liggen, handen op je buik en proberen naar je handen te ademen. Als dat lukt, kun je je handen steeds lager leggen en zo de hele boel laten ontspannen. Als je dat geregeld oefent, gaat het bij jou vast ook steeds makkelijker.

Heel veel succes ieg!