Perineum Olie van Weleda

Hallo allemaal,



Mijn vraag: wie heeft er ervaring met de Perineum Olie van Weleda? Heeft dat echt effect?



Ik ben hier héél erg benieuwd naar, aangezien ik van ‘onderen’ nooit zo soepel ben geweest. M.a.w. altijd veel te gespannen daar ‘beneden’. Dit heeft al de nodige problemen opgeleverd, maar goed, ik zit dus een beetje over de bevalling in, dat ik dan ‘daar’ ook veel te gespannen zal zijn. Vandaar mijn vraag of de Perineum Olie van Weleda een aanrader is?



Groetjes,

liefie

Hoi,



Ik heb er geen ervaring mee, maar de olie is om de huid soepel te maken, niet de spieren. Het zou de rekbaarheid van de huid vergroten. Uit jouw berichtje begrijp ik dat je last hebt van gespannen spieren, in dat geval denk ik dat oefeningen voor bekkenbodemspieren jou beter zullen helpen.



Je kan oefeningen vinden in boekjes, of je krijgt ze in een zwangerschapscursus zoals zwangerschapsyoga.



Maar het smeren van de olie kan zeker geen kwaad en misschien ontspan je daardoor wel, en dan helpt het ook :slight_smile:

Hoi hoi,



Zelf heb ik voor mijn eerste bevalling heel trouw gesmeerd met de olie die jij noemt en de tweede keer wat minder trouw, maar beide keren ben ik niet uitgescheurd, dus ik kan er alleen maar positief over zijn. Ik heb mijn partner opgezadeld met die massageklus en op die manier raak je er ook meer aan gewend dat iemand je daar op een niet sexuele manier aanraakt.

Daarbij denk ik wel dat Zoje gelijk heeft en dat voor jou oefeningen goed zouden zijn om je bekkenbodem beter te ontspannen. Bij mijn ‘pufyoga’-les deden we dat onder meer door heel bewust ‘naar onderen’ te ademen: gemakkelijk zitten of liggen, handen op je buik en proberen naar je handen te ademen. Als dat lukt, kun je je handen steeds lager leggen en zo de hele boel laten ontspannen. Als je dat geregeld oefent, gaat het bij jou vast ook steeds makkelijker.

Heel veel succes ieg!



Oja, wat ik zelf niet geprobeerd heb, maar waarover ik wel iets gelezen heb, is de epino, een pompje waarmee je de boel daar zou kunenn oprekken. Klonk mij niet bijster interessant, maar misschien vind jij het wel wat.



Groetjes,

Chrissy

Ik heb het ook gebruikt tijdens de laatste weken van mijn eerste zwangerschap. Mijn zoontje was een sterretjeskijker en door op verschillende manier te persen is hij toch gaan draaien, maar ik ben niet uitgescheurd.

Ik ga het nu ook zeker weer insmeren.

Bedankt voor jullie reacties!

Idd. het zijn mijn bekkenbodemspieren die ik nogal gespannen houd. En dat staat idd. misschien los van de perineum-huid die met die olie wordt gemasseerd.



Maar nog een vraagje. Als ik het goed begrijp moet je het stukje tussen je anus en je vagina gaan masseren. Maar is dat niet ‘gevaarlijk’ i.v.m. infectiegevaar, als er bijv. een restje vuil van je anus richting je vagina ‘masseert’? :oops: Ik bedoel, als je het daar met wc-papier afveegt mag het ook nooit van achteren naar voren… Snappen jullie me? :roll:

Ik ben het alvast gaan gebruiken, beter te vroeg als te laat. mijn schoonzus had het ook gekocht maar was te laat met smeren omdat ze 3 weken te vroeg is bevallen.



En over je vraag van infectie je moet het gebruiken als je net gedouchd hebt of in bed bent geweest en dus schoon van voren en van achteren. Dus zou er geen niets moeten gebeuren. En ik kom zelf niet bij mijn anus volgens mij :think:

In de bijsluiter staat dat je pas vanaf 34 wkn mag smeren, geen idee nog of het geholpen heeft. Ik doe het om het inscheuren tegen te gaan,maar is geen garantie. moet zeggen doe het ook niet 5 min

5 minuten red ik ook niet

Ik heb het bij de eerste een gooi gegeven, maar vond het masseren echt niet prettig. Pijnlijk zelfs. Moest het ook zelf doen en kon er niet echt goed bij. Manlief werd er alleen maar lacherig van (vooral om de bijsluiter:“Oeh, kinky!”) Dus daar had ik erg weinig aan.

Heb niet uit kunnen proberen of het iets heeft uitgemaakt, want ik ben bij die bevalling enorm ingeknipt.

Bij de tweede niet gemasseerd en ook niet ingescheurd.



Haha, je hebt lekker veel aan me…NOT. Ik weet het dus niet.