Pere(N)ijsjes

Ik wil ze. Dus ik heb blikken peren op siroop gekocht.

Kom maar op met je recepten. Wat ik op Google vond leek meer op schep ijs dan die lekkere Festini gevallen.



(Zul je zien…heb ik ze eindelijk in elkaar geflanst…is de Zomer weer over…)

Gewoon verse rijpe peren pureren en dat invriezen als ijsje ?

gepikt van het www:



4-6 stuks



Bereidingstijd:

ca. 20 minuten + een dag bevriezen



Benodigdheden:

1 citroen

4 peren

150 g suiker

150 ml water

citruspers

mes

pan

staafmixer

4-6 waterijs vormpjes



Pers de citroen uit. Schil de peren, snijd ze in vieren en snijd de klokhuizen weg. Snijd het vruchtvlees in stukjes.



Breng in een pan de peer met het citroensap, de suiker en het water aan de kook. Los al roerende de suiker op en laat de stukjes peer in ca. 10 minuten zacht worden.



Pureer het mengsel met een staafmixer en laat het in de pan afkoelen.



Schenk het perenmengsel in de waterijs vormpjes en laat ze in de diepvriezer in een dag bevriezen.



Neem de ijsjes vlak voor gebruik uit de vormpjes, dit gaat vaak makkelijker als je het vormpje heel even onder warm stromend water houdt.



lijkt mij idd wel heel erg lekker zo :stuck_out_tongue:

mjam dat klinkt goed



weet je wat ook heul lekker is?

koop je een pak van die diepgevroren bosvruchtenmix ( bijv bij appie) die in de keukenmachine, staafmixer of blender pureren ( diepgevroren!

paar blaadjes munt erbij

honing naar smaak erbij

scheutje griekse yoghurt erdoor

en als dat smeuig is nog even in de vriezer zetten



echt errug lekker

@Gab wrote:

gepikt van het www:



4-6 stuks



Bereidingstijd:

ca. 20 minuten + een dag bevriezen



Benodigdheden:

1 citroen

4 peren

150 g suiker

150 ml water

citruspers

mes

pan

staafmixer

4-6 waterijs vormpjes



Pers de citroen uit. Schil de peren, snijd ze in vieren en snijd de klokhuizen weg. Snijd het vruchtvlees in stukjes.



Breng in een pan de peer met het citroensap, de suiker en het water aan de kook. Los al roerende de suiker op en laat de stukjes peer in ca. 10 minuten zacht worden.



Pureer het mengsel met een staafmixer en laat het in de pan afkoelen.



Schenk het perenmengsel in de waterijs vormpjes en laat ze in de diepvriezer in een dag bevriezen.



Neem de ijsjes vlak voor gebruik uit de vormpjes, dit gaat vaak makkelijker als je het vormpje heel even onder warm stromend water houdt.



lijkt mij idd wel heel erg lekker zo :stuck_out_tongue:




Kan dat ook met blik peer?

Ik zou die peren in blik gewoon pureren en invriezen.

verder niks aan toevoegen.



:drool: heb trek

Peer in blik staat altijd op siroop met suiker dus aan het recept hierboven heb je niet zoveel :wink:



Peer in blik in de blender gooien en invriezen :wink: Eventueel wat water erbij als het te dik is.

Ik ga vanavond dus aan de slag met blender en blikken peer!

:drool: