AMSTERDAM - De Nederlandse modeontwerper van Arubaanse herkomst Percy Irausquin is omgekomen door een ongeval. Dat heeft een woordvoerster van de ontwerper donderdag laten weten. Irausquin was 39 jaar oud.
Modeontwerper Mart Visser is zo geschrokken en verbijsterd over het nieuws dat Percy Irausquin is overleden dat hij geen commentaar kan geven. Dat liet de ’Dame du Salon’ donderdag weten. “Ik werk al twaalf jaar met Mart samen. Ook ik kreeg kippenvel toen ik het bericht hoorde. We zijn sprakeloos�, aldus de medewerkster.
De ontwerper werd donderdag in de badkamer van zijn huis in het centrum van Amsterdam dood aangetroffen. Volgens de woordvoerster is nog onduidelijk wat er precies is gebeurd. Medische deskundigen doen daar onderzoek naar. Arubaanse media meldden donderdag dat Irausquin zou zijn uitgegleden in de badkamer. Volgens de politie in Amsterdam is het ongeval donderdag gebeurd. Een woordvoerster zei dat de politie donderdagmiddag omstreeks half twee een melding kreeg dat de ontwerper werd gereanimeerd. Wat er precies is gebeurd, onderzoekt de politie nog.
Percy Irausquin won in 2001 de Frans Molenaar Prijs en werd beschouwd als een van de meest getalenteerde jonge ontwerpers in Nederland. Onder zijn eigen naam produceerde hij zowel een couturecollectie als een pr(x88)t-à -porterlijn. Onlangs showde hij tijdens de Amsterdam International Fashion Week zijn zomercollectie 2009. “Geen gekke dingen, maar prachtige jurken en gecoördineerde sets. Kortom, het vertrouwde werk van de ontwerper�, concludeerden de kenners.
:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:
Ongelooflijk!
:kaars: :kaars: :kaars:
Zonde van zo’n talent…
Ik geloofde het even niet eigenlijk.
Joh gek zeg!!
Nederland is een mode-talent armer.
Sterkte voor zijn nabestaanden.
Ow dat is die man die steeds met Geert Hoes word gefotograffeerd!
Daar zou hij dus een relatie mee hebben omdat Geert Bi zou zijn…
Oh jee…
Dat is erg!