per wanneer een slaapzak gebruiken?

Vanaf welke leeftijd gebruiken jullie een slaapzak voor je kindje?



Vanaf zijn geboorte maken we Jurians bedje al op als matrozenbedje, waardoor hij dus bovenin zijn bedje ligt, maar niet onder de dekentjes kan schieten. Maar dat past dus niet meer. Daar heb ik nu het bed kort opgemaakt, waardoor hij onderin zijn bedje ligt. Maar hij wordt elke keer helemaal bovenin wakker, dus zonder dekens over zich heen. Dat lijkt me zo koud voor hem. maar ik heb geen idee of hij al een slaapzak aan mag.



Iemand enig idee?

brittany was 2 weken oud

toen we pas een slaapzakje gebruikte

madam lag ook vaak boven der dekens

maatje 70 cm zijn we mee begonnen

Vanaf 2 maanden lag Kian in een slaapzak en Esmée vanaf 3 maanden in een combisleeper (dikke slaapzak). zonder dekentjes.

Ik had Jasper de eerste nacht al in een slaapzak :oops: (zo’n badstof-ding van de HEMA) De kraamhulp zou de volgende ochtend pas komen en ik wist niet zeker of ik z’n bedje goed had opgemaakt :shifty: , dus ik durfde hem niet onder het dekentje te leggen.

Jara slaapt vanaf een week of 4 in een slaapzakje, ze trappelde toen nl al de dekentjes los…

amy slaapt vanaf 3 weken in een slaapzak

de kleinste maat van de hema van badstof

zit nu te denken aan een combisleeper

Super bedankt allemaal! Ik ga eens kijken welke slaapzakken ik allemaal heb liggen en of er 1 past. Dan gaan we vannacht maar eens een poging wagen

floris lag vanaf dag 2 al in een slaapzak…en nu nog steeds.ik vind het doodseng om hem zonder slaapzak in bed te leggen juist.

Hoezo kan je het bedje niet meer opmaken als een matrozenbedje? Doen wij hier nog steeds!

Jayden lag ook al heel snel in een slaapzakje, vanwege hetzelfde probleem. Maar hij kreeg het dus zelfs mét slaapzakje voor elkaar om naar boven te wuppen… Heb toen een maat groter (dus 90cm) gekocht en de armsgaten wat kleiner gemaakt (zodat ze er niet in kunnen zakken/wurmen), en de onderkant van de slaapzak ingestopt bij 't voeteneind, doe het nog steeds en werkt super! :thumbup: Gewoon heel strak instoppen en hoogst waarschijnlijk krijgt ie het dan echt niet meer voor mekaar 8)

@Cariska wrote:

Hoezo kan je het bedje niet meer opmaken als een matrozenbedje? Doen wij hier nog steeds!




Omdat je het lakentje dan dubbel gebruikt, en daar past hij echt niet meer in. Dan ligt het lakentje niet meer over hem heen.

Maar met slaapzak ging het prima vannacht. Het ding is denk ik ook wat zwaarder, want hij lag nog netjes onderin het bedje.

Noëlle wordt nu ook steeds wakker zonder dekens over dr heen…

Ga ik ook maar eens een slaapzakje proberen. Laatst wilde ik dat ook doen maar toen was de slaapzak te groot naar mijn idee. De kleinste die ik heb is een 70. Hij moet wel goed omsluiten neem ik aan?

Jasper sliep op een gegeven moment in de combisleeper die is van 0-12maanden 8) Je kunt je dus voorstellen dat zo’n kleintje daar in het begin redelijk in zwemt :wink: Het belangrijkste is dat de opening voor het hoofdje niet te groot is zodat die kleine er niet ‘in kan liggen’ als je snapt wat ik bedoel. De slaapzak moet gewoon zo blijven zitten als jij hem aandoet, maar bij de voeten is een beetje ‘beenruimte’ juist wel lekker lijkt mij :mrgreen:

Ik heb Mara ook vanaf het begin in een slaapzakje liggen.

Ik kreeg gisteren trouwens van iemand een slaapzak van de Prénatal cadeau. Dat is een maatje 60 :thumbup:.



Als de armsgaten en het gat bij het hoofd te groot zijn, kan je die zelf ook met wat steken wat meer dichtmaken :thumbup:.

Vanaf hier ook een pluim voor de uitvinder van de slaapzak! :thumbup: Bij de jongste nog niet nodig, de oudste ligt er vanaf een maand of 5 in.



Slaapzakje hoort iets te lang te zijn, meestal zeggen ze 10 cm. Oudste ligt met zijn ca 90 cm al 3 maanden in eentje van 110 cm :lol:.



Maar goed, bij zo’n kleintje zou ik natuurlijk niet zo’n jumboding doen. Gewoon de lengte en dan +10 cm (en inderdaad kijken of de armpjes er niet terug inkunnen, maar dat zal wel niet)