Per ongeluk Friso 1 gekocht ipv Friso 2

Zoals de titel al zegt, ik heb een verkeerde pak voeding gekocht voor onze dochter, en heb natuurlijk de bon niet meer :wall: .



Dit kan toch geen kwaad voor één keertje, één pak?

Lijkt me niet, je dochtertje is pas net 6 maanden :slight_smile:

Nee hoor, geen probleem!

Gewoon lekker geven.

Leek mij ook, zo’n pak voeding is toch ook zo op? haha.

Daarom :wink:

ik heb zelfs wel eens gehoord dat type 2 er puur is gekomen omdat er een wet is dat je geen reclame mag maken voor kunstvoeding voor de eerste 6 mnd. Dus maakten ze speciaal melk voor na 6 mnd zodat daar wel reclame voor gemaakt kon worden.



geen bron, alleen mijn geheugen :angel:



maar ik zou het sowieso gewoon geven, ook als je kindje al een maand of 2 ouder was :wink:

Heb ik ook gehoord :wink:



Hoe vind je trouwens die nieuwe reclame voor Nutrilon :shock: ‘je kindje moet minstens tot 3 jaar oud Nutrilon drinken’ daar komt het eigenlijk op neer wat ze verkondigen :hand:

Jammer dat Liesbeth Kamerling zich daarvoor leent…

En dan ben ik toch echt niet anti-flesvoeding maar dit gaat mij zelfs te ver :shifty:

Toch zit er waarschijnlijk wel verschil in de voeding. Ik heb hier een keer per ongeluk 2 pakken nummer 1 gehaald, toen ze bijna 7 maanden was. Opeens had ze zo vaak honger, de flessen waar niet aan te slepen. Tot ik erachter kwam dat ik dus de verkeerde had gekocht :oops: Zodra we weer overgingen op nummer 2 kwam ze weer gewon 4 keer per dag om een fles. Of het was toeval dat kan ook :wink:

Van nr. 2 mag je ook volgens mij ook minder dan van nr. 1. En wat betreft die reclame voor die peutermelk voor kinderen tot 3 jaar, maak je niet druk het is reclame. Natuurlijk zeggen ze dat het nodig is, daar is het reclame voor. Ik denk dat ze hopen dat ouders met slecht etende peuters massaal het gaan kopen omdat ze dan ten minste alles binnen krijgen. Net als met die hypo-allergeen voeding nr. 2. Dat soort voeding heeft volgens mij wat allergieen betreft alleen nut als het kind er niets anders bij krijgt, dus heeft het zodra je aan de bijvoeding gaat geen nut. Toch verkopen ze er ook opvolgmelk van die ook weer wordt gekocht. Ik trapte er bij mijn dochter ook in, bij mijn zoon niet meer.

Hoeveelheid nr. 2 of 1 maakt niet uit, bij 3 wordt het weer minder.



Hier ook van mening dat die reclame onzin is. Wat er meer zit in nr 4 en 5 is bepaalde vitaminen en mineralen, maar als je kindje gewoon gevarieerd eet dan is het echt onzin.

nr. 3 hebben mijn kinderen nooit gehad. Na nr. 2 kregen ze gewone melk.

Niet ieder kind eet gevarieerd, mijn zoon bijvoorbeeld wil 'savonds alleen maar worstjes en vierkante aardapppeltjes en worteltjes eten. Zet ik hem iets anders voor, dan eet hij niet. En mijn zoon zal niet de enige peuter in Nederland zijn die slecht en niet gevarieerd avondeten eet (fruit en brood eet hij wel) en dus extra vitamines nodig heeft. Ik geef hem daarom altijd multivitamines, die zijn wsl goedkoper dan een pak 4 of 5. Maar als iemand anders die melk wil geven ipv tabletten moet hij dat vooral doen

Nr 1 heb ik ella nog gegeven toen ze negen maanden was naast de bv. Volgens mij zeiden ze tien op het cb dat er alleen verschil in ijzer in zat. Het mocht gewoon. Ga ik straks weer doen.



Die reclame vind ik echt erg :sick: vooral dat die leidster dat schema erbij pakt.

@Marlous79 wrote:

Heb ik ook gehoord :wink:



Hoe vind je trouwens die nieuwe reclame voor Nutrilon :shock: ‘je kindje moet minstens tot 3 jaar oud Nutrilon drinken’ daar komt het eigenlijk op neer wat ze verkondigen :hand:

Jammer dat Liesbeth Kamerling zich daarvoor leent…

En dan ben ik toch echt niet anti-flesvoeding maar dit gaat mij zelfs te ver :shifty:


Ik heb het gister toevallig gezien. Mn vriend en ik keken elkaar aan en zeiden… Katie drinkt nu al geen fles meer voor bedtijd… Laat staan tot 3jr flesvoeding drinken.



Consultatiebureau heeft ook liever dat je halfvolle melk geeft dan kunstvoeding uit een verpakking.

@sopje wrote:

Net als met die hypo-allergeen voeding nr. 2. Dat soort voeding heeft volgens mij wat allergieen betreft alleen nut als het kind er niets anders bij krijgt, dus heeft het zodra je aan de bijvoeding gaat geen nut.


Het verschil ten opzichte van de standaard kv is, dat de eiwitketens in de hypo-allergene voeding korter zijn waardoor het lichaam ze minder snel zal herkennen als lichaamsvreeemd en de kans op koemelkeiwitallergie kleiner is. Verder biedt het geen bescherming tegen allergieën in het algemeen.

@Marlous79 wrote:



Hoe vind je trouwens die nieuwe reclame voor Nutrilon :shock: ‘je kindje moet minstens tot 3 jaar oud Nutrilon drinken’ daar komt het eigenlijk op neer wat ze verkondigen :hand:

Jammer dat Liesbeth Kamerling zich daarvoor leent…

En dan ben ik toch echt niet anti-flesvoeding maar dit gaat mij zelfs te ver :shifty:


Oh echt? En dan is het wel superraar om je kindje met 3 jaar aan de borst te hebben, maar niet om ze kunstvoeding te geven. Hoezo kromme wereld…