Pepernoten!!!

@Karin2 wrote:

@Fleur1 wrote:
Ik heb al verschillende keren pepernoten gebakken met verschillende recepten. Met dit recept werden ze erg lekker:





250 gram zelfrijzend bakmeel

125 gram donkere basterdsuiker

100 gram zachte boter

2 eetlepels speculaaskruiden

3 eelepels melk



20 minuten in de oven op 170 graden




Mmm, ik heb ook weer zin om ze te bakken. Misschien morgen of van het weekend maar eens doen, jammie!




Hier klopt iets niet :think:

Dit wordt geen deeg, dit blijft veel te los, heb je wel de juiste hoeveelheid melk ? Ik heb deze gemaakt en ik moest er veel meer melk bij doen anders werd het zeker geen deeg…




Okee, het komt misschien een beetje als mosterd na de maaltijd, maar voor degenen die mijn recept hebben opgeschreven en hem misschien ooit nog eens willen gebruiken; ik zie idd dat ik het verkeerd overgeschreven heb :oops: . Het moet 4 eetlepels melk zijn! Toen ik ze vanmiddag ging maken voor Sinterklaasavond kwam ik erachter, dus sorry dames :oops: . Maar ze zijn errug lekker geworden, dus volgend jaar wéér dit recept!

@Fleur1 wrote:

@Karin2 wrote:
@Fleur1 wrote:
Ik heb al verschillende keren pepernoten gebakken met verschillende recepten. Met dit recept werden ze erg lekker:





250 gram zelfrijzend bakmeel

125 gram donkere basterdsuiker

100 gram zachte boter

2 eetlepels speculaaskruiden

3 eelepels melk



20 minuten in de oven op 170 graden




Mmm, ik heb ook weer zin om ze te bakken. Misschien morgen of van het weekend maar eens doen, jammie!




Hier klopt iets niet :think:

Dit wordt geen deeg, dit blijft veel te los, heb je wel de juiste hoeveelheid melk ? Ik heb deze gemaakt en ik moest er veel meer melk bij doen anders werd het zeker geen deeg…




Okee, het komt misschien een beetje als mosterd na de maaltijd, maar voor degenen die mijn recept hebben opgeschreven en hem misschien ooit nog eens willen gebruiken; ik zie idd dat ik het verkeerd overgeschreven heb :oops: . Het moet 4 eetlepels melk zijn! Toen ik ze vanmiddag ging maken voor Sinterklaasavond kwam ik erachter, dus sorry dames :oops: . Maar ze zijn errug lekker geworden, dus volgend jaar wéér dit recept!




Dit recept heb ik gebruikt en ze waren heerlijk! :drool:



Ik was alleen vergeten hoeVEEL pepernoten uitzetten in de oven :oops: :mrgreen:

Hmm nou ik heb wel 10 lepels melk gebruikt op dit recept :think:



Maar het was wel erg lekker hoor !

@Karin2 wrote:

Hmm nou ik heb wel 10 lepels melk gebruikt op dit recept :think:



Maar het was wel erg lekker hoor !




Theelepeltjes zeker?! :wink:



En ik verbaasde me er weer over hoeveel pepernoten je uit mijn recept haalde (en hoe groooooot relatief kleine bolletjes al worden! Sommigen leken wel bitterkoekjes, haha)