Pepernoten!!!

De harde kruidnootjes. Ik weet het, je hebt pepernoten en kruidnoten, maar ik noem kruidnoten dus altijd pepernoten :think: Pepernoten zijn volgens mij moeilijker te maken, of heeft iemand daar ook een recept van?

@Fleur1 wrote:

De harde kruidnootjes. Ik weet het, je hebt pepernoten en kruidnoten, maar ik noem kruidnoten dus altijd pepernoten :think: Pepernoten zijn volgens mij moeilijker te maken, of heeft iemand daar ook een recept van?




Ik zeg ook altijd pepernoten, maar ik wist niet of jullie dat ook deden… :mrgreen:

@Cynthia wrote:

@Fleur1 wrote:
De harde kruidnootjes. Ik weet het, je hebt pepernoten en kruidnoten, maar ik noem kruidnoten dus altijd pepernoten :think: Pepernoten zijn volgens mij moeilijker te maken, of heeft iemand daar ook een recept van?




Ik zeg ook altijd pepernoten, maar ik wist niet of jullie dat ook deden… :mrgreen:




:lol: ik dus ook :mrgreen:





Bedoel dus die gene die veel op speculaas lijken :drool: :drool: :drool:



Zondag gaan we lekker bakken :drool: en de hele dag sinterklaas kijken bij jetix :mrgreen:

wij zijn nu bezig :slight_smile: . noud vindt het nog wel moeilijk om er balletjes van te maken, het worden meer peperslangen :lol:

Zijn ze gelukt mamaartje?

Peperslangen lijken me extra lekker! :inlove:

Ze waren heerlijk :lol: . Heb er zelf toch maar bolletjes van gemaakt :mrgreen: :mrgreen: . Toen ze uit de oven kwamen zei Noud; ze zijn helemaal niet hetzelfde als die uit de trommel :wall: . Het is ook nooit goed :roll: Maar ze liggen nu in de schoen voor zwarte piet, dus we mogen nog even smullen :wink:

Wij hebben er gister ook gebakken, van het eerste recept…ik vond de ‘kruid’ smaak wat tegenvallen, dus de volgende keer gooi ik er wat meer kruiden in, of probeer ik het 2e recept.

@mama van anne wrote:

Wij hebben er gister ook gebakken, van het eerste recept…ik vond de ‘kruid’ smaak wat tegenvallen, dus de volgende keer gooi ik er wat meer kruiden in, of probeer ik het 2e recept.




Hahaha ja dat kan kloppen, ik neem het nooit zo nauw met de heoveelheden van de kruiden. Ik doe het altijd ruimer dan in het recept staat…(had ik er wel even bij kunnen vermelden eigenlijk :oops: )

Dan weet ik dat voor morgen :mrgreen:

@Paschal75 wrote:

@mama van anne wrote:
Wij hebben er gister ook gebakken, van het eerste recept…ik vond de ‘kruid’ smaak wat tegenvallen, dus de volgende keer gooi ik er wat meer kruiden in, of probeer ik het 2e recept.




Hahaha ja dat kan kloppen, ik neem het nooit zo nauw met de heoveelheden van de kruiden. Ik doe het altijd ruimer dan in het recept staat…(had ik er wel even bij kunnen vermelden eigenlijk :oops: )




En bedankt :wink:



Vanavond zal niet lukken denk is, dus morgen maar wat meer gebruiken :mrgreen:

In mijn recept (tweede recept dus) staan idd 2 eetlepels speculaaskruiden. Anders is de smaak zoooo flauw!

Komen er veel pepernoten uit dat recept?

125 gram bloem

Dit kwam ik op internet tegen,is toch heel anders :?

Gebruik gewoon het recept wat hier staat :mrgreen:





100 gram boter



125 gram zelfrijzend bakmeel



80 gram bruine basterdsuiker



2 eetlepels water



1 mespuntje zout



1 eierdooier



1 theelepel speculaaskruiden

@prinsjeJason wrote:

Komen er veel pepernoten uit dat recept?




Ik denk dat we uit het eerste recept een stuk of 50 pepernoten hadden, tis een gok hoor, ik heb ze niet geteld. vanavond maar eens het 2e recept gebruiken, meet pepernoten en misschien nog lekkerder :drool:

Ze liggen nu in de oven,ik denk dat ik iets verkeerds heb gedaan want de ballen vielen uit elkaar met draaien :? heb ik er iets boter bijgedaan toen ging het goed :thumbup:

ben benieuwd of ze nu nog lukken :lol: :lol: :lol:



En ik heb te grote ballen gedraaid :lol: dus nu iets grotere pepernoten dan normaal :mrgreen: :drool:

WHAHAHAHAHAHAHAHA het lijkt meer op grote koekjes :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :drool:

Achja hebben we pepernotenkoekjes :mrgreen:

Ze zijn te hard of zoiets :? :mrgreen:



Ik moet bekennen dat ik te weinig donkere suiker had,ik had nog een dichte zak in de kast en ik dacht dat het ook donkere was,dus geen nieuwe meegenomen,ben ik bezig is het lichte :doh: dus heb ik bijna 100 gram donkere en de rest lichte gebruikt :mrgreen:



Achja volgende poging beter :lol: :lol: :mrgreen:

Ik denk woensdag.

WHAHAHAHAHAHA ik zie het al :shock: ik heb er veels te veel suiker ingedaan whahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ik dacht nog wat veel suiker :mrgreen: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: