pepermunt

ik lees net op een ander forum dat pepermunt slecht zou wezen tijdens de zwangerschap :shock: Vind ik erg raar,Eet me kapot aan de pepermunt :shock:

Hebben jullie daar wat over gehoord, ??

Ik vraag het sowieso dinsdag aan de vk :mrgreen:

Oei, ik eet ook veel pepermunt :oops:

Nog nooit wat over gehoord, dat het slecht zou zijn…

en waarom zou het slecht zijn?

ik heb me ook lam gegeten aan pepermunt hoor en met thijmen is alles goed.

denk dat het wel een beetje meevalt hoor

ohoh ik neem speciaal hele pakken mee uit Nederland :roll: zo fijn tegen de misselijkheid enzo. Wat zou er erg aan zijn dan?

Ik weet van pepermunt dat het brandend maagzuur kan veroorzaken en dat je daar als zwangere toch al sneller last van hebt en dan pepermunt beter kunt laten staan.

Ook heb ik wel eens gelezen dat je geen pepermunt in de laatste maanden zou moeten eten omdat het de melkproductie zou belemmeren, maar geen idee wat de grens dan is hoor. Er was ook zo’n verhaal met kaneel en toen bleek dat je zoveel daarvan moest eten dat je waarschijnlijk al lang over je nek was gegaan.

bij mij hielp pepermunt JUIST tegen maagzuur.

ja bij mijhelpt het ook tegen brandend maagzuur :mrgreen:

Vond het al zo raar toen ik het las :shock:

Het wordt juist ook aangeraden tegen brandend maagzuur. Al zal het natuurlijk bij sommigen juist het tegenovergestelde effect hebben. Maar dta heb je met veel dingen.

Ik zie ook niet helemaal in waarom het niet goed zou zijn.

En idd met die kaneel was het ook een heel gedoe. Maar zoveel kaneel eet een mens echt niet hoor!

ik krijg geen pepermunt binnen als ik zwanger ben :sick: :sick:

Maar of het slecht zou zijn??? Denk ik niet.

Ik heb het ook gelezen op het forum waar jij het over hebt. Ik denk niet dat perpermunt slecht kan zijn tijdens je zwangerschap. Ik ben twee keer zwanger geweest en heb nooit ergens last van gehad terwijl ik gewoon pepermunt at en mentos. Ik denk dat er soms een beetje teveel ophef over wordt gemaakt wat je wel en niet mag eten, want vandaag hebben ze het weer over honing, terwijl honing helemaal geen kwaad kan, nooit eerder gehoord.

Mar.

oei ik at pepermunt bij de zakken ik had zoveel last van maagzuur en dat was het enige wat het een beetje verzachten deed :?

Ik was er ook zoveel mee bezig tijdens mijn zwangerschap: wat mag ik wel en wat mag ik absoluut niet! Zat alleen nog aan de boterhammen met zoutarme kaas… Bij wijze van spreken dan!

Mijn moeder stelde me gerust door me te vertellen dat alle informatie die we nu hebben er in haar tijd niet was, en toch zijn we allemaal gezond ter wereld gekomen!

Rauw vlees en rauwmelkse kazen, dat was eigenlijk het enige dat 30 jaar geleden ook al werd afgeraden. En verder “alles waar TE voor staat”.

Maar we moeten, denk ik, niet te hysterisch doen over onze voeding. Als je weet dat je gezond eet, en je neemt zo nu en dan eens een dropje, pepermuntje of 1 keer per week een glaasje wijn dan is dat zeker geen zonde. (al durfde ik echt geen druppel alcohol te drinken!)

Ha, alweer zo’n twijfelachtig topic over eten. Pff je wordt er zo twijfelachtig van. Mijn schoonmoeder zei dat ze helemaal niet zoveel informatie over zwangerschap in hun tijd te verwerken kreeg als wij nu dankzij internet en forums… Gewoon gezond doorleven en dat rauwe gerechten, alcohol en koffie niet nemen…

En inderdaad, snoep met mate, doe ik ook zo nu en dan en ik voel me verder keigezond.