peetouders

Hebben jullie kindjes peetouders? En wie zijn dat dan? En waarom hebben jullie speciaal die mensen gekozen?

Bij onze zoon zin mijn zus en hub’s zus peettantes. Maar nu hebben we nog maar 1 broer “over” voor nummer 2. Wie o wie wordt dan nog meer peetouder?

Mijn oudste dochtertje: Mijn nichtje ( waar ik al 2 jaar geen contact meer mee heb ). En mijn broertje.

En waarom heb ik speciaal hun gekozen, toen in die tijd had ik altijd een goede band met mijn nichtje. Zelfs probeerde ze al 3 jaar om zwanger te worden, en nu weer 2 jaar verder nog steeds kinderloos. Dacht dat ze het echt ontzettend speciaal zou vinden om peettante te worden. Maar dat is toch anders gelopen.

Mijn broertje Dol op kinderen, mochten wij wegvallen kan hij mijn kinderen een goede toekomst geven !!

Mijn jongste meisje: Mijn stiefvader, hier bewust 1 peet gekozen omdat mijn oudste dochtertje ook nog maar 1 peetoom heeft. Mijn stiefvader is dol op zijn ‘kleinkindjes’ hij is zelf een geadopteerd ouders konden niet voor hem zorgen. En heeft dus eigenlijk geen ‘echte’ familie. En een peetkindje vind hij erg speciaal !!

bedoel je met peetouders, dat het degenen zijn die voor je kindje gaan zorgen als jullie iets zou overkomen? (voogden dus?)

Peettante/oom zijn tegenwoordig niet direct meer de mensen waar de kindjes heen gaan als de ouders overlijden.

Vroeger was dat wel zo.

Peetouders zijn een speciale oom en tante die er op toe horen te zien dat de kinderen hun gelovige opvoeding krijgen. Hoort bij het katholieke geloof. Je wijst een peetoom en tante aan bij het dopen.

Onze jongens zijn niet gedoopt, dus ook geen peetoom en tante.

Peetoom/peettante is inderdaad niet hetzelfde als een voogd.

Geen peetouders, wel een voogd aangewezen. De voogd voor mijn kinderen is mijn vriendin met wie ik zelf vroeger al in de box gezeten heb.

We kennen elkaar ons hele leven al. Van ‘beste vriendinnen’ kan ik eigenlijk niet spreken ( vroeger wel! Onafscheidelijk waren we) maar de band is eigenlijk nog dieper dan dat.

Ik hoop dat het nooit nodig zal zijn maar ik weet dat zij en haar man goed voor onze kinderen zullen zorgen als de nood aan de man komt.

@Pé wrote:

bedoel je met peetouders, dat het degenen zijn die voor je kindje gaan zorgen als jullie iets zou overkomen? (voogden dus?)

nee, ik bedoel degene die het kindje bij de doop erkennen (of hoe zeg je dat). Niet de voogden!

Bij mn oudste zijn dat mn tante en mn neef

Bij mn middelste zijn dat mn vader en mn vriendin

en bij de jongste zijn dat mn zwager en zijn vrouw én MIJN oudste :mrgreen:

hier geen gedoopte kindjes, dus ook geen peetouders.

bij de oudste beide broers dus alleen maar peetooms

bij de jongste beide schoonzussen, dus alleen maar peetooms.

Waarom… het voelde goed en hun vinden het speciaal (1 vd broers vroeg het tijdens de zwangerschap als zelf (daarvoor een mk gehad en hij wist toen al dat hij peetoom zou worden) dus nu vroeg hij het zelf van… mag ik het weer zijn? :inlove: )

@Pitje27 wrote:

mmm… Bijzonder dat jouw schoonzussen peetooms zijn :lol: :lol: :mrgreen: :wink:

Bij Lucas is mijn beste vriendin meter en mijn zwager Peter

Bij Pepijn is mijn andere zwager Peter en mijn moeder meter

Bij Merlijn is mijn schoonmoeder meter en mijn vader Peter

@cees77 wrote:

@Pitje27 wrote:

mmm… Bijzonder dat jouw schoonzussen peetooms zijn :lol: :lol: :mrgreen: :wink:

:inlove:

peettantes bedoel ik… :oops:

hier hadden we bedacht om mijn schoonzusje peettante te laten worden

maar zijn er toch maar op terug gekomen

ze heeft zo niets met ons en tygo… komt niet op verjaardagen en we zien haar enkel als opa en oma jarig zijn

tygo wil niks van haar weten omdat ze gewoon vreemd voor haar is

laatste keer toch iets opener maar nee op dit moment zeg ik even nee als peettante

dan zou ik toch eerder kiezen voor een van mijn zussen

hebben zelf ook kinderen en erg zorgzaam daar voel ik me op dit moment beter bij.

Bij Dylan is mijn broer peetoom en vriend’s zus peettante

Bij Jayson is 1 van mijn beste vriendinnen en de andere zus van vriend de peettantes

de keuze waarom juist hun…voelde gewoon goed (nog steeds hoor)

voor onze kyano zijn mijn broer en schoonzus peet oom en tante

en zo zijn mijn man en ik weer peet oom en tante voor 1 van hun zoons

hun zijn tevens de voogden van kyano

wij niet voor hun zoon

In eerste instantie dacht ik aan mijn broertje, maar ja, dan hebben we er nog maar 1. De tweede vinden we zo lastig.

Daarom dachten we daarna aan de opa’s. Maar de kans dat in ieder geval een van de twee de kleine niet oud ziet worden is erg groot. Zou hij of zij dat later erg vinden? En ik vind het jammer dat ik dan mijn broertje niet kan vragen.

Toen dacht ik aan een van mijn zwagers. Maar stel dat hij en de zus van hub gaan scheiden, dan zien we hem nooit meer.

Pfff… Het is echt lastig deze keer :think: