Peer niet goed voor exzeem???

Ik vertelde mijn moeder gisteren dat Benthe fruithapje peer heeft gehad.

Nou meent zij zich van lang geleden te herinneren dat haar broer geen peer mocht vanwege zijn exzeem…



Heeft iemand hier ooit iets van gehoord???



En zijn er evt meer dingen waarmee ik uit moet kijken qua voeding???

peer had ik nog nooit gehoord, wel van appels die niet goed is voor de eczeem, misschien dat ze daar mee in de war is :think:

peer kan zeker niet goed zijn!

kort gezegd kan ALLES een allergie opwekken of een allergische reactie veroorzaken…en peer dus ook.



daarnaast is peer een kruisallergie met berk en nog meer zaken…dus als je niet tegen peer kunt kan je meestal ook niet tegen berken enz.

appel hoort ook in die groep.



hier verdroeg Tom geen enkel onverwarmt fruit…dus ook peer niet.

na maandenlang 1 minuut in de magnetron gedaan te hebben na zijn eerste verjaardag voorzichtig zo geprobeerd en dat ging goed.

daar hebben we geluk mee, want ik verdraag nog steeds haast geen rauw fruit :S





ik zou dus voorlopig geen rauw fruit aanbieden maar heel goed doorverwarmt/gekookt.

en dan over een tijdje nog eens rauw proberen.



kijk ook eens hier:

http://www.schaafweb.com/forum/viewtotalforum.php?f=105&sid=9039e61d195cbeee37d2ee3ef7b277b2

http://www.hal-allergy.nl/files\downloaden\Kruisallergenen.pdf

thanx guusje dat wist ik ook niet en eigenlijk als je erover nadenkt is het ook logies wat je opschrijft.

weer wat geleerd :wink:

:slight_smile:



iets teveel zelf ervaring :roll: 8) :-*





ow en over aanbieden wat wel wat niet:

daar is een hele goede lijst van.

die staat in de eerste link, maar er is ook een andere lijst op allergie.nl meen ik en de lijst van stefan kleintjes op borstvoeding.com



je eigen allergie-risico kan ik niet inschatten, en ik kan dus ook neit zeggen hoe voorzichtig je moet zijn…

hier in huis bv zal ik nOOit een mes voor meerdere producten gebruiken…dus als ik een appel schil pak ik een nieuw mes om brood te smeren zeg maar…



maar als bij jullie de kansen veel lager liggen zou ik niet zooo voorzichtig zijn en gewoon proberen…en gaat het niet, dan gaat het niet…en kan je het later nog eens proberen.



alleen noten zou ik mijden. járen nog.

Joost kon/kan ook voor geen méter tegen peer , terwijl het zgn een van de minst allergene fruitsoorten zou zijn, maar dat klopt hier in elk geval absoluut niet. (zit ook in veel dixapjes enzo trouwens)