PCOS hoe en wat?

Hallo,



Bij mij is dus ook pcos geconstateerd.

Maar ik word zo af en toe nog wel ongesteld.

Betekend dit dan ook dat ik wel een eisprong heb?

En dus nog wel kans heb om zwanger te worden?



Ik heb ook het idee dat ik nu iets meer ongesteld word dan een paar maand geleden. Kan dat?



Mijn man en ik willen er voor gaan en dus zijn we nu opzoek naar een iets duidelijker info over mijn menstruatie.



Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit bij mij, met mijn af en toe ongesteld zijn?



Groetjes Çoise

Als je PCOS hebt, dan heb heel weinig of nooit een eisprong. Een menstruatie hoeft helaas niet te betekenen dat je ook een eisprong hebt. Want je lichaam kan uit zichzelf zo nu en dan ook grote schoonmaak houden zonder een eisprong, dit is een onttrekkingsbloeding. Bij PCOS zie je vaak dat er onttrekkingsbloedingen optreden.



Bij een onttrekkingsbloeding heb je geen eisprong. Geen eisprong, betekent dus ook geen kans op een zwangerschap, want daar heb je een eicel voor nodig.



Het zou ook kunnen dat je zo af en toe wel een eisprong hebt. Om dit te controleren zou je kunnen beginnen met temperaturen. Dit doe je elke ochtend voor het opstaan, elke dag op hetzelfde tijdstip. Je temperatuur stijgt met ongeveer een halve graad, als je eisprong geweest is.



Succes!

oke dank je wel voor de uitleg, dit wist ik dus helemaal niet dat dat een onttrekkingsbloeding is. Nou ja weer wat geleerd.



Ik zal de optie temperaturen eens in overweging brengen.



Bedankt voor je antwoord.

Coise,

ALs je een zwangerschapswens heb, en weet dat je PCOS hebt, dan zou ik als ik jou was niet wachten totdat je vanzelf een keer zwanger raakt, dat kan namelijk wel eens jaaaaaren duren (als het al gebeurt). Ik heb zelf PCOS en ben al vrij snel bij de fertiliteitskliniek terecht gekomen. Daar heb ik het medicijn CLomid gekregen die bij mij een eisprong opwekt. Et voila, twee heerlijke knullen als resultaat :inlove:



Een vriendin van me heeft ook PCOS en heeft haar eerste kindje met CLomid gekregen. En jaar later was ze ineens uit zichzelf zwanger. Dus het kan wel!

Ik sluit me aan bij Catty en raad je aan meteen naar de dokter te stappen.

Ik heb 1 keer Clomid geslikt en was toen zwanger van de eerste. De tweede is zonder medicijnen binnen 1 maand verwekt!

Inderdaad wat hierboven al gezegd is. Als bekend is dat je PCOS hebt zou ik zeker niet wachten maar een afspraak met de gyn plannen. Daarnaast zie ik dat je diabetespatient bent, ook dit heeft invloed op het zwanger raken en welke medicijnen je wel/niet mag slikken als je zwanger wilt raken/zwanger bent. Ik zou dus overleggen zowel met degene waar je loopt voor de diabetes, als met een gyn om tot een goed advies te komen. Daarnaast is het wel handig om je temperatuur een maand of 2 bij te houden, enerzijds weet je dan of je wel/niet eisprong hebt, anderzijds is mijn ervaring dat de gyn er ook naar vraagt.



Zelf bij de 1e zwanger geraakt door clomid, maar bij de 2e tot een ivf traject gekomen. Ik heb ook PCOS (inmiddels ook diabetes2) en had bij beiden wel een cyclus met eisprong, maar dat heeft bij mij dus geen resultaat gehad zonder de mm.

Mouse

hai ik zelf heb ook pcos en kan niet zanger worden zonder hormonen

ik zelf heb de onttrekking bloedingen , of een late eisprong of geen .



je zal als je zwanger wilt worden naar de gyno moeten deze zullen je dan gaan helpen met een echo , bloedonderzoek , zaadonderzoek misschien start provera en dan erna de 1ste ronde clomid 50 mg . en dan zullen ze je monitoren voor een eisprong en een bloed test op dag 21 voor het progesteron .



als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel :slight_smile:



ps heb je ook overgewicht ?

Hier ook PCOS, bij mijn eerste ben ik zwanger geworden dankzij Clomid. 6 maanden na mijn bevalling ben ik geopereerd (ivm een rest placenta) en kreeg sindsdien eisprongen. Er waren nog wel cystes te zien in mijn eierstokken en ik had ook zeer onregelmatig eisprongen. Mijn voordeel nadien was dat ik mijn eisprong altijd voel (aankomen)



en dat luv superzaad heeft



waardoor toen we voor de tweede gingen (steeds :cry: ) vrij vlot zwanger raakte.



Maar ik zou in jou geval zeker gaan voor hulp!

zie je woonplaats, goeie gyns daar! Ik loop in het mcw, jij ook?