PCOS en overgewicht

Hoezo kost de dietiste sowieso 250 euro? Een consult is iets van 28 euro toch? En je hoeft er echt niet vaker dan 1 keer per maand/6 weken naar toe, want dat heeft nl. helemaal geen zin…

Volgend jaar zit het weer in het basispakket trouwens, althans dat heb ik gehoord.



En niet te streng op je eten letten, daar gaat het sneller mis van! Ik ben heel blij met mijn “dieet” ik mag alles eten wat ik wil maar met mate. Dus niet en/en maar of/of. En veel bewegen, sporten doe ik bij de fysio en veel wandelen.



Mijn bmi is inmiddels ook 38 en ik moet zeggen dat ondanks het vele bewegen vliegen de kilo’s er niet af :frowning: Maar iedereen vraagt wel of ik afgevallen ben, dus misschien komt het nog… is dit alleen de spieropbouw…

Zij zei eerste consult is 75, daarna 30 en op gegeven moment 15 maar ik was zo en zo wou ik het goed doen 250 euro kwijt.

Raar! Misschien is het een idee om eens naar een internist te gaan, dat heb ik ook gedaan en daar kreeg ik metformine. Dat is voor diabetis, maar het helpt ook bij PCOS.

Ok dank je voor de tip!

Lyakam de ferti arts zal met pcos en overgewicht vaak metformine (vaak in combi met clomid in het begin) voorschrijven of een internist dit doet weet ik niet ik denk het niet want die gaat niet over fertiliteit problemen , als ik jouw was zal ik op nieuw contact op nemen met je ferti arts en het daar mee overleggen. Het is geen wonder middel je zal nog steeds op dieet moeten.om af te vallen .



gezond eten weinig koolhydraten en geen suikers .



Geen brood pasta en rijst en veel groeten fruit vlees en vis ( geen vet vlees )



Je kan ook shakes kopen die helpen ook goed en daarmee bv e ochten openen en smiddags neem je wat anders kost het ook niet veel.



Ik ben zo bijna 30 kilo afgvallen en ik kan ook niet sporten wegens mijn eds . ( had wel gesport maar ging echt niet sneller hoor;) Zwemmen is heel goed zou ik zeker doen



veel suc6

Bedankt voor de tips Natasha!

Ik had een site gevonden die een natuurlijke vitamine suplement hebben die dit kan ondersteuenen.

Dit ga ik ook proberen.

Of het werkt horen jullie wel :wink:

Hallo,

Hier het zelfde, ik heb pcos en overgewicht, ik heb vorig jaar juli me leven omgegooid nadat ik van de gyn gehoord had dat het voor mij niet mogelijk was om zwanger te worden.

Ik ben in een jaar 32 kilo afgevallen door de koolhydraten te beperken en hardlopen. Nu ben ik nog steeds te zwaar maar inmiddels wel traject gestart.

De eerste ronde is helaas afgebroken omdat mijn lichaam niet goed reageerd op clomid. Nu heb ik de pregnyl en decapaptyl?in de koelkast voor 2 de ronde.



Geef de moed niet op… bij mij was die ook weg maar de wil is sterker dan het woord.

De dci sollutions heeft mij geholpen ik ben zonder hormonen zwanger! Al 25 weken nu!

Ook hielp een dieet waarbij ik alleen smorgens koolhydrTen kreeg en rest van de dag niet.

:inlove: