PCOS en homeopathische middeltjes

Hoi iedereen,



ik ben okt. 2009 met de pil gestopt, vanwege hele lange cycli en geen eisprong naar de gyn toegeweest waar vorige maand via een echo PCOS was te zien. Ondertussen 3 maanden lang elke maand een kuur Primolut gehad, maar het heeft niets gedaan. Ondertussen dag 27 (nu moet mijn cyclus het zelf weer doen) en geen eisprong in de buurt. :roll: Kan me weer opmaken voor een lange cyclus dus. :frowning: Vanwege een depressie/borderline problemen een hele tijd geleden wil de gyn nog een half jaar tot 1 jaar wachten met clomid, maar op deze manier (iedere maand hopen op een eisprong, wat telkens niet gebeurt) gaat de wanhoop me nabij staan. :frowning: Heb al Ovulavit (2 weken, toen was het op), Efamol PMP en nu Monnikspeper (nu 4 weken) geslikt, maar het doet allemaal niets :frowning:



Mijn vraag is: zijn er hier PCOS dames die baat hebben gehad bij homeopathische middeltjes voor het krijgen van een eisprong ? Heb ergens wel gelezen dat het bij PCOS vaak niet helpt, maar wil graag nu alles geprobeerd hebben omdat we nog een jaar moeten wachten voor Clomid. :cry: Heb veel gehoord over monnikspeper dus, maar dat doet tot nu toe niets bij me, verder ook veel gehoord over Etos zwanger worden, teunisbloemolie, tarwekiemolie… noem het maar op.



Wat heeft bij jullie geholpen (als er al iets heeft geholpen natuurlijk) voor het krijgen van een eisprong ?



(Ik heb geen overgewicht dus afvallen is geen optie).

Jeetje Selena, heavy. Het lijkt mij dat er bij PCO echt medisch ingrijpen nodig is en dat andere middeltjes niet helpen.

Wat vind je zelf van het wachten met behandelen? Is het inderdaad beter in jouw situatie of heb je er zelf een ander idee over?

@meisje1974 wrote:

Jeetje Selena, heavy. Het lijkt mij dat er bij PCO echt medisch ingrijpen nodig is en dat andere middeltjes niet helpen.

Wat vind je zelf van het wachten met behandelen? Is het inderdaad beter in jouw situatie of heb je er zelf een ander idee over?




Zelf hebben we er een heel ander idee over, vandaar ook waarschijnlijk dat we des te gefrustreerder zijn over mijn menstruatie/geen eisprong, de pcos. :frowning: Wij hebben alle 2 een kinderwens, zijn ook niet voor niets in okt. 2009 met de pil gestopt. Als we ook maar enigszins denken het niet aan te kunnen, of we in een situatie zaten/zitten dat het nog niet goed met me ging, hadden we het absoluut niet gedaan. Net zo goed als dat we niet bij de gyn zitten als we toch denken het niet aan te kunnen. Het gaat al een hele tijd ontzettend goed, ik kan zelfs zeggen dat ik nog nooit zo ‘gelukkig’ ben als op dit moment/de laatste tijd. Alle behandelingen zijn met succes afgesloten, alle klachten (op wat menselijke onzekerheid af en toe na) zijn verdwenen en we weten zeker dat we een kindje alle liefde en stabiliteit van de wereld kunnen geven. Helaas denkt de gyn hier voorlopig blijkbaar anders over (ze heeft voor dat besluit ook mijn oude psychiater en huisarts gecontacteerd, echter heb ik die al máánden niet gesproken waardoor zij ook niet van mijn huidige situatie afweten, waardoor ze niet kunnen beslissen dat mijn situatie ongeschikt zou zijn, wat ze toch gedaan hebben) ? :frowning:



Dat maakt me des te wanhopiger. Zit vrijwel het hele internet af te speuren naar homeopathische mogelijke oplossingen voor het krijgen van een eisprong. Ovulavit, Efamol, Monnikspeper… edelstenen als maansteen en rookkwarts, foliumzuur, stoppen met roken… al die dingen al geprobeerd, maar geen succes. :frowning: Artikels over vitamine b en d, ben onderhand tot alles bereid. Op dit moment zit ik weer op een site http://www.pcos-solutions.nl



Om maar even aan te geven hoe we erover denken, HOE graag we dit willen, hoe wanhopig we van de pcos/de artsen worden en het wachten… terwijl we alles hebben om een kindje een goed leven te kunnen geven nu… en echt, als we ook maar enigszins denken dat het nu niet verantwoord is wat betreft mijn psychische gesteldheid, dan doen we het niet… maar dat is juist niet zo :frowning:

Hoi Selena,



Op het andere forum had ik ook al een reactie gepost! :slight_smile: Ik heb ook PCOS en helaas heeft bij mij geen enkel homeopatisch middel geholpen. Wel vanalles geprobeerd, maar geen enkel resultaat. PCOS wordt veroorzaakt door verstoorde hormoonwaardes, dus over het algemeen is dit alleen op te lossen dmv hormoonmedicatie. Soms wil afvallen wel eens helpen. Maar als je geen overgewicht hebt, zal dan ook weinig effect hebben.



Ik vind het wel apart dat een gyn voor jullie beslist, dat jullie nog niet in staat zijn om voor een kindje te zorgen. Misschien dat je een gesprek met de huisarts kunt aangaan over jullie kinderwens, zodat hij/zij je kan doorverwijzen naar een ander ziekenhuis?



Succes!

een homeopatisch middel, wordt bepaald adhv je persoonlijkheid, dus zomaar iest nemen, dat gaat niet helpen



Je moet bij een homeopaat gaan en hij gaat dan jou middel uitzoeken adhv een persoonlijkheidsanalyse. Alleen het juiste middel, werkt voor jou, maar dat juiste middel voor jou, kan voor iemand anders dan weer helemaal niet werken :wink:

http://www.freya.nl/web_forum/alle_berichten.php?jaar=2006



Je komt hiermee op een lijst van vragen. In de linkerkolom kom je ‘alternatieve behandelingen’ tegen. Misschien heb je wat aan al deze vragen en reacties?



Overigens kun je in het webadres het laatste getal (jaartal) aanpassen (2007, 2008 etc. :roll: ) en dan kom je op vragen uit dat jaar.

Ik ben het eens met Jippie.

Het is wel raar dat de gyn bepaalt (of het nou terecht zou zijn of niet). Het lijkt me dat je zelf beslist of en wanneer je aan kinderen begint. Persoonlijk zou ik een afspraak maken bij een andere gyn. Bovendien, heb jij je therapeut(en) toestemming gegeven om informatie vrij te geven aan de gyn?

@meisje1974 wrote:

Ik ben het eens met Jippie.

Het is wel raar dat de gyn bepaalt (of het nou terecht zou zijn of niet). Het lijkt me dat je zelf beslist of en wanneer je aan kinderen begint. Persoonlijk zou ik een afspraak maken bij een andere gyn. Bovendien, heb jij je therapeut(en) toestemming gegeven om informatie vrij te geven aan de gyn?




Nu zeg je me wat… volgens mij heb ik die toestemming helemaal niet gegeven inderdaad. Ik weet natuurlijk ook niet wát ze gezegd hebben, maar de gyn had iig overlegd met hen en op basis daarvan besloten me niet te helpen.



Ik heb a.s. dinsdag weer een afspraak bij deze gyn voor de definitieve uitslagen van het bloed, de echo’s, de uitstrijkjes etc. Het zal dan ook de laatste keer bij deze gyn zijn, aangezien ze 15 augustus hier stopt met werken. Ik ben wel van plan om het er dinsdag nog eens over te hebben, maar ben bang dat het (ook bij een andere gyn) weinig uithaalt aangezien het blijkbaar de huisarts en oude psychiater zijn geweest die hebben gezegd: nee. :frowning: Dan kan ik bij een andere gyn gaan praten wat ik wil, maar als hij in de computer ziet staan: overleg met huisarts en psychiater, uitkomst Nee, maar dat heeft dan denk ik ook geen zin. :frowning:



Heb nu als laatste homeopatisch middel PCOS-solutions gekocht, ergens gevonden via internet. Dat is het laatste wat ik nog probeer nu denk ik, anders maar wachten op clomid helaas.



Ici, ik zal eens gaan kijken op de link ! Dank je wel !

De rest ook bedankt voor jullie reacties !

heb even gegoogled op het laatste middel dat je aangaf

als het een goed middel is dan moet je het sowieso 3 mnd de tijd geven

om je lichaam te laten reageren

daarna nog 3 maanden de kans geven om zwanger te worden dus je zit er dan sowieso 6 mnd aan vast

hoop dat je dat gedult ervoor op wil brengen?

is overgens met al dit soort dingen zo… het heeft even nodig om een spiegel op te bouwen in je bloed.

Ik moet zeggen dat als je reacties op internet mag geloven dit misschien wel iets hoopgevends is. Alleen erg jammer dat het gelijk weer zo duur is! :shock:



Google (D-chiro-inositol, zo heet het middel): DCI appears to have substantial beneficial effects for PCOS, an observation rationalized by the apparent role of DCI in the etiology of PCOS.[4][5][6] In double-blind studies, women with PCOS who received DCI experienced the following statistically significant benefits when compared with a control group: lowered free and total testosterone, lowered blood pressure, increased insulin sensitivity and a corresponding improvement in glucose disposal, and increased frequency of ovulation.



Hopelijk heb je er wat aan, maar inderdaad geduld tot het na 6-8 weken pas iets gaat doen…

@Selena wrote:

@meisje1974 wrote:
Ik ben het eens met Jippie.

Het is wel raar dat de gyn bepaalt (of het nou terecht zou zijn of niet). Het lijkt me dat je zelf beslist of en wanneer je aan kinderen begint. Persoonlijk zou ik een afspraak maken bij een andere gyn. Bovendien, heb jij je therapeut(en) toestemming gegeven om informatie vrij te geven aan de gyn?




Nu zeg je me wat… volgens mij heb ik die toestemming helemaal niet gegeven inderdaad. Ik weet natuurlijk ook niet wát ze gezegd hebben, maar de gyn had iig overlegd met hen en op basis daarvan besloten me niet te helpen.



Ik heb a.s. dinsdag weer een afspraak bij deze gyn voor de definitieve uitslagen van het bloed, de echo’s, de uitstrijkjes etc. Het zal dan ook de laatste keer bij deze gyn zijn, aangezien ze 15 augustus hier stopt met werken. Ik ben wel van plan om het er dinsdag nog eens over te hebben, maar ben bang dat het (ook bij een andere gyn) weinig uithaalt aangezien het blijkbaar de huisarts en oude psychiater zijn geweest die hebben gezegd: nee. :frowning: Dan kan ik bij een andere gyn gaan praten wat ik wil, maar als hij in de computer ziet staan: overleg met huisarts en psychiater, uitkomst Nee, maar dat heeft dan denk ik ook geen zin. :frowning:



Heb nu als laatste homeopatisch middel PCOS-solutions gekocht, ergens gevonden via internet. Dat is het laatste wat ik nog probeer nu denk ik, anders maar wachten op clomid helaas.



Ici, ik zal eens gaan kijken op de link ! Dank je wel !

De rest ook bedankt voor jullie reacties !




Jeetje, toch typisch. Als jij geen toetemming hebt gegeven, mogen ze die gegevens niet zomaar doorgeven. Tevens beslissen ook de huisarts en therapeut niet of je wel of niet met de behandeling mag beginne. Ze kunnen hoogstens (met jouw toestemming) een advies geven. En dan nog, ben jij degene die het bepaalt, volgens mij.

Ik zou er toch even werk van maken.

Veel succes!

@Ici wrote:

Ik moet zeggen dat als je reacties op internet mag geloven dit misschien wel iets hoopgevends is. Alleen erg jammer dat het gelijk weer zo duur is! :shock:



Google (D-chiro-inositol, zo heet het middel): DCI appears to have substantial beneficial effects for PCOS, an observation rationalized by the apparent role of DCI in the etiology of PCOS.[4][5][6] In double-blind studies, women with PCOS who received DCI experienced the following statistically significant benefits when compared with a control group: lowered free and total testosterone, lowered blood pressure, increased insulin sensitivity and a corresponding improvement in glucose disposal, and increased frequency of ovulation.



Hopelijk heb je er wat aan, maar inderdaad geduld tot het na 6-8 weken pas iets gaat doen…




Het is inderdaad érg duur, maar ik heb het er (als laatste redmiddel dan) nog wel voor over. Mocht dit niet werken, geef ik het op. :frowning: Inderdaad lees je er wél positieve ervaringen over bij juist de PCOS-groep. Ben benieuwd…

Hi!

Je schreef dat je 4 weken monnikspeper hebt geprobeerd. Nu had ik op internet gelezen dat Vitex inderdaad kan helpen, maar alleen bij langdurig gebruik (minstens een half jaar). Je hebt verschillende soorten op de markt en deze schelen ook in aantal mg per capsule. Dus misschien had je een te lage dosis op een te korte termijn geprobeerd?



Ik heb zelf ook PCOS en heb een behoorlijke studie gemaakt van mogelijke middeltjes :mrgreen: Maar het resultaat van deze is veelal pas na heel lang gebruik merkbaar en zoveel geduld heb ik dan ook weer niet :mrgreen:



Maar misschien gaat het voor jou wel werken omdat je geen alternatief van de gyn krijgt :frowning: Sterkte in ieder geval!

hoi



idd ik heb een link over dci. lees m ff als je wilt



ik zou het echt proberen







http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=94910

Ik heb 3 maanden PCOS-Solutions (=DCI) geslikt maar helaas geen eisprong er mee gekregen. :frowning:

Ik heb erg goede ervaring met (op mij afgestelde) chinese kruiden. Mijn menstruatie werd weer regelmatig en was toen zwanger net voor ik behandeld zou gaan worden in het ziekenhuis.

@Sjimmy wrote:

Ik heb erg goede ervaring met (op mij afgestelde) chinese kruiden. Mijn menstruatie werd weer regelmatig en was toen zwanger net voor ik behandeld zou gaan worden in het ziekenhuis.




welke kruiden zijn dat?



gr

En hele boel verschillende in bepaalde verhoudingen die speciaal voor mij zijn samengesteld.