Pcos-2e zwangerschapswens-gezellig erover praten

Pcos-2e zwangerschapswens-gezellig erover praten

Wie o wie.

gr

Hoi Dtje,

Ik heb ook PCO’s en heb een tweede kinderwens.

De eerste keer ben ik zwanger geworden m.b.v. Clomid en metformine.

Dit keer slaat Metformine niet aan en gaan we de eerst komende cyclus starten met Puregon.

Groetjes

Hoi,

Ja pcos is erg lastig om zwanger te worden.

heb jij ook overgewicht? zo ja hoeveel?

Groetjess en succes met de aankomende zwangerschap

Hoi

Ik heb ook overgewicht een BMI van 31. Volgens de gyn was het niet perse nodig om af te vallen, maar kan het wel helpen, dus ben druk bezig, maar het gaat niet zo snel.

Is er bij jou veel gewicht aangekomen na de zwangerschap?

Hier was ik eerst afgevallen, maar door enorme (vr)eetbuien is het er dubbel zoveel aan.

Afvallen gaat lastig. maar tot nu toe vanaf jan is er 6 kilo af. nog 14 te gaan.

Morgen moet ik naar de verpleegkundige voor de uitleg van puregon. Ben benieuwd.

Groetjes

heey,

bedankt voor je reactie.

Ik heb een bmi van 39.

Zelf was ik voor me zwangerschap 17 kilo kwijt.

Tijdens me zwangerschap kwam ik er 27 aan.

3 weken na me bevalling viel ik er weer 15 af. en moes ik nog maar 4 kilo voor me streef gewicht.

echter ben ik weer 10 kilo aangekomen in een korte tijd. en ik heb echt geen idee hoe het zo snel heeft kunnen gebeuren.

Nu ben ik weer terug bij af en moet ik weer 17 kilo afvallen.

Het moet me gewoon lukken.

Hoe doe jij het?

groetjesss

Hoi,

Ik probeer gewoon minder te snoepen en goed op te letten wat ik eet. Maar het is erg lastig. Afgelopen weken zo weer een kilo aangegeten, ik geef de schuld aan de provera, maar ja ben er tenslotte toch zelf bij.

De vorige keer ben jij 17 kilo afgevallen, hoe heb je dat toen gedaan?

Groetjes

Ja idd je ben er zelf ook bij. tenslotte gaat bijna elk pondje door het mondje.

Alleen als ik ernaar kijk kom ik al aan, ik ken echt niks hebben.

Kon je maar zien wat ik op een dag at, dan zou je schrikken want dat is echt niet veel.

Mijn dietiste zei dan ook dat ik te weinig eet en dat me lichaam daar op reageer, door aan te komen.

Ik probeer nu gewoon 3x op een dag te eten, zonder tussendoortjes.

Wel thee,(warme)melk, jus, water met klein beetje siroop.

Ach hoe ik het toen gedaan heb, meid dat weet ik niet eens meer het gebeurde gewoon.Zoiezo met de gedachte dat ik alleen op die manier kans had om zwanger te worden.

Die tijd at ik zoiezo geen vette dingen zoals patat,pizza,shoarma allemaal dat soort dingen liet ik staan.

Ook pakte ik savonds echt niets meer dan alleen drinken.

Kijk je moet dan ook geen chocomel nemen enso, maar ook met de minder verzadigde vette erin.

Alleen nu lijkt het allemaal zo omgekeerd, heb er helemaal zin in maar op de een of andere manier lukt het niet meer.

ik doe wel me best… zit nu ook aan een 3 boterhamme, 2 met filetamerican, en 1 met kaas.

Daarbij een grote beker thee. en straks neem ik nog een beker jus en dan kijk ik wel wanneer ik weer honger krijg en neem tenslotte rond 3 uur weer een boterham. en dan wachten op het avond eten. aangezien mijn man vrachtwagenchauffeur is eten we altijd bij 7 uur pas.

maar meid 1 ding weet ik wel, het zit tussen je oren. honger,geen honger, wel of niet kunnen afvallen.

Kijk ik kan afvallen das bewezen toen. maar ik moet ook gewoon goeie steun hebben. en ik denk dat ik dat bij deze forum wel kan krijgen.

Nogmaals leuk om zo ons stukje zwakte te kunnen/willen delen.

Groetjesss

Hoi

Ik denk dat afvallen gewoon tussen je oren zit.

Als je PCO hebt, is je stofwisseling anders, dan kun bij wijze van al aankomen door alleen naar chocola te kijken.

Vandaag ben ik geweest voor de prikinstructie. Stelde niet zo heel veel voor.

Hebben jullie al een afspraak bij de gyn. gehad?

Ik vind het deze keer veel moeilijker dan de eerste keer. Nu weet ik natuurlijk hoe zwaar de MMM is. Bij ieder zh.bezoek vraag ik mezelf af is dit wel wat ik wil. Nog een keer dat hele gedoe. Als ik dan weer een baby zie, krijg ik wel weer de kriebels.

Hopelijk slaat die puregon snel aan. En krijg ik er nog een paar kilo’s af.

Via Via heb ik een engels-talig boek gekregen met het PCO dieet.

Je mag daarbij in ieder geval geen melk en tarwe producten. Mijn engels is niet zo heel goed, maar dat kreeg ik er wel uit.

Dat is voor mij niet echt haalbaar, een weekje wel, maar niet voor de lange termijn.

Vandaag heb ik niet gesnoept, hopelijk kan ik dat even volhouden.

Groetjes

Hey,

Ik denk ook dat het tusse je oren zit. alleen is het wel verdomd moeilijk om het eruit te krijgen.

Ik zit ook vaak te denken en te malen van is dit het allemaal wel waard.

En dan val ik af en dan voel ik me na de bevalling toch weer vies dik.

Maar ja zoiezo moet ik afvallen om mijn cyclus weer te krijgen.

Na mijn bevalling ging het 6 maanden lang goed daarna weer ff gerommeld en toen ging het weer goed. Inmiddels ben ik weer 3 weken overtijd ( en nee niet zwanger ) Dus het is weer begonnen de pcos.

Ook ik kan niet zonder mijn melk en tarwe. bedoel brood is toch ook gezond.

Ik zie het wel.

Ik probeer in iedergeval op te letten en de vette dingen te laten staan.

Ook blijf ik sporte en probeer meer water te drinken.

Mischien kunne we mekaar steunen in moeilijke tijden? op welk tijdstip dan ook? gewoon hier een berichie neerzette en als we het lezen gelijk reageren.

Nou mensen samen komen we er wel. hoop ik.

Blijf geloven.

Groetjesss

Hee hallo,

Ik ben Monique en ik heb ook PCOS.

Ik zou het heel fijn vinden om mee te kletsen en mijn teleurstellingen en emotie’s hier te delen.

We zijn vandaag weer naar de gyn. geweest om weer serieus voor een tweede te gaan.

Hier hebben we lang over getwijfeld.

We moeten nu eerst weer bloedonderzoek afwachten en een samenlevingstest doen.

Als dit alles goed is begin ik weer met het slikken van clomid icm. spuitjes.

En ik ben bezig met afvallen…'k moet toch wel zo’n 25 kilo afvallen voor een goed gewicht.

heey monique,

leuk dat je hier je verhaal wilt delen.

Het is natuurlijk rot dat je pcos heb maar je moet ermee leven.

Ik heb het ook heel zwaar gehad.

Wij willen ook voor een 2e en moet dan ook eerst weer afvallen willen ze me in het ziekenhuis te woord staan.

Soms is het echt allemaal oneerlijk, maar wil ook niet door mijn 2e zwangerschap super veel aankomen.

Dus vind ik het wel redelijk om nu af te moeten vallen.

Maar mag ik vragen hoeveel je weeg? omdat je zeg dat je 25 kilo moet afvallen voor een gezond gewicht.

Ik moet 7 juni naar het ziekenhuis en dan heb ik een gesprekje over hoe of wat.

Leuk zo onze gevoelens te delen met andere.

zoiezo hopend op een reactie en natuurlijk succes en sterkte.

Groetjes Debora

Hoi meiden

Ik volg jullie topic al een tijdje. Ik heb tijdje getwijfeld om mee te kletsen maar wil toch een poging wagen hihi

Ik heb ook pco maar in tegenstelling tot jullie helemaal geen overgewicht (misschien zelfs beetje ondergewicht 1,70 en 53 kilo)

Bij mijn dochtertje had ik het ook al en was ik aan de clomid. Toen met 100 mg. 50 deed niet genoeg.

Ze is geboren met een hele snelle bevalling (zie kraamweek) in augustus en vanaf november wisten we dat we snel voor de 2e wilden gaan. Dus een afspraak bij de gyn gemaakt en we mochten (na beetje aandringen) in januari beginnen (je moet eigenlijk 6 maanden wachten voor ze clomid weer gaan geven). Na 2 cycli clomid 50 was ik zwanger maar dat werd een miskraam. (eigenlijk een chemische zwangerschap) Toen moest ik wat weken rust nemen en mijn ongi opwekken. En nu weer aan de clomid. Dit weekend heb ik mijn ei gehad (volgens mij was het een reuze ei want ik had erg veel buikpijn, terwijl ik dat normaal niet heb). Nu is het dus afwachten.

Ik ben trouwens 28 jaar

Zal later even op jullie reageren!!!

Liefs :-*

Goedemorgen!!

Dtje ik weeg 100 kilo dus ik wil er toch eigenlijk wel 25 kilo af hebben.

Het is niet zo dat het ziekenhuis wil dat ik afval maar ik wil het zelf.

Ik vind het ook heel erg prettig om m’n gevoelens met wat lotgenoten te kunnen delen.

Als ik er met vrienden of familie of praat vinden ze het wel vervelend enzo maar ik heb niet het gevoel dat ze het echt begrijpen.

Hoi Newbe…weer een spannende maand voor jouw dus.

Kun je het redelijk loslaten?

Ik merk dat ik eigenlijk niet eens meer durf te hopen.

Bang voor weer die teleurstelling.

Hoe is dat bij jouw??

Chatty moeilijk hè afvallen?

Mag ik vragen hoeveel jij kwijt wilt?

Mo Ik ben in principe (als ik een eisprong heb) steeds super snel zwanger dus ik heb hele goede hoop. Uiteraard ben ik wel bang op weer een mk… Aan de andere kant heb ik heel veel steun aan mijn dochtertje…hebben jullie dat ook. Gewoon het idee dat je al een kindje hebt!

Er zijn zat mensen die helemaal geen kindjes hebben.

Mo weet je al hoe je gaat afvallen? Lijkt me moeilijk hoor! Mijn schoonvader is ook heel veel afgevallen (hij heeft natuurlijk geen pco :mrgreen: ) maar toch. Hij deed/doet Sonja.

Liefs

leuk weer zo jullie reacties te lezen.

Ik moet wel afvallen van het ziekenhuis, ik ben dan op het moment 104 kilo, en moet 10 kilo afvallen willen ze me helpen in het ziekenhuis.

7 juni heb ik weer een afspraak en ik hoop natuurlijk dat ze me eerder willen helpen.

En tot die tijd blijf ik probere af te vallen. ben nu inmiddels al 2 kilo kwijt, tja is niet veel maar liever eraf als erbij.

NOu hoor jullie weer meiden

liefs

Ik heb dat ook wel ja die steun aan mijn zoontje.

Dat herken ik heel goed.

Wij mogen ons ook heel gelukkig prijzen dat we een gezonde zoon hebben natuurlijk en het is een heerlijk ventje.

Dus dat geeft ook zeker troost.

Ik was eigenlijk tot aan nu ook altijd heel stellig dat ik een tweede kindje heel erg leuk zou vinden maar ik wilde er niet weer voor naar het ziekenhuis.

We hadden het idee…als het spontaan zou gebeuren zou het geweldig zijn en anders zou het zo met Daan ook prima zijn.

Maar de laatste tijd word het verlangen toch wel steeds groter, en Daan vind baby’s helemaal het einde hij is ontzettend zorgzaam.

Als we dat dan zien hebben we allebei zoiets van dat een broertje of zusje voor hem super zou zijn.

Dus toch maar weer naar de gyn. gestapt en we gaan er weer voor!!!

We staan er nu ook weer voor de volle 100% achter.

Ik probeer eigenlijk gewoon af te vallen door te letten op wat ik eet en veel meer te bewegen.

Het gaat gestaag ik ben nu 3 kilo kwijt maar zoals Dtje al zegt liever eraf als erbij.

We blijven gewoon vol houden.