pco en toch 2 kinderen

Hoi meiden,

Nooit gedacht dat ik hier zou schrijven. We hebben namelijk 2 heerlijke kinderen. We hebben altijd nog een 3e kinderwens gehad. Ben toen vorig jaar met de pil gestopt. Menstruatie bleef uit, maar niet zwanger. Ondertussen 1 jaar niet ongesteld geworden. Naar de gyn gegaan en nu ben ik met mijn 2e ronde clomid bezig. Ik blijk dus pco te hebben en heb heel veel geluk gehad dat ik zo makkelijk zwanger ben geworden. Ik was namelijk erg snel zwanger, allebei in de 1e ronde! Erg vreemd als je dit ineens hoort. Maar ik ben zo gelukkig met mijn 2 kids! Ik wil hierbij ook alle dames met pco moed geven die nog geen kinderen hebben. Het schijnt dat ik het altijd al heb gehad, maar dat ze er nu pas achter zijn gekomen. Had wel lange cyclussen toen ik zwanger werd.

Ik ben nu met 100mg clomid bezig maar er gebeurt eigenlijk niks in mijn lichaam. Na een aantal rondes gaan ze met injecties beginnen. Wie heeft hier ervaring mee? Van de clomid heb ik geen bijwerkingen (afkloppen) op af en toe wazig zien na.

Ben dus eigenlijk benieuwd wat het inhoud om injecties te spuiten, wie kan mijn hier wat meer info over geven?

En heb je door de hormoon behandelingen meer kans op een miskraam?

Gelukkig ben ik erg positief ingesteld en ben ik ook niet echt bezig met zwanger worden. Al word je er natuurlijk wel aan herinnerd na elk bezoekje aan de arts. Ik zie wel. Mochten we nog een kindje krijgen dan zijn we heel gelukkig. Mocht het niet zo zijn dan is het ook goed. We zien het allemaal wel.

Ik wil jullie veel positieve energie toesturen!!! :-*

Mootje bijzonder dat jullie al twee wondertjes hebben idd! De pil zou best eens de reden kunnen zijn waarom je het eerder nooit wist hoor. Die heeft altijd alles onderdrukt qua cyclus en daarna heb je ook met PCO soms een ‘spontane’ eisprong. Echt ontzettend geluk dat je die ronde dan ook zwanger bent geworden.

Hormonen spuiten geeft geen hogere kans op een miskraam hoor. Verhoogde kans op een miskraam is er pas als je iets ala een stollingsstoornis hebt (in je bloed te dun of te dik bloed zeg maar) of er klopt iets niet met je luteale fase (tussen eisprong en menstruatie maar daar heb je met PCO ws niet mee te maken omdat ze dus alles onder controle hebben met de hormonen). Je wordt idd behalve tijdens de bezoekjes aan de gyn ook op de tijden van het spuiten bewuster van het proces van zwanger worden. Soms is de teleurstelling groter als het (weer) niet gelukt is die maand juist omdat je er die spuitjes voor hebt gezet etc. Maar bewust zijn van is niet zo heel erg als je er idd relatief nuchter mee om kunt gaan en je ervan bewust bent (blijft) dat er een kans op een zwangerschap is geen garantie op een zwangerschap. De kans met hormonen (voor PCO iig) is net als ‘normaal’ dus ong 80% dat het binnen een jaar lukt. Een gemiddelde kans per cyclus ligt rond de 15-20 %.

Heel veel succes alvast!