pco en afvallen

hallo allemaal

wil me even vorrstellen ik ben mischa ik ben 28 jaar,

We willen graag een kind maar omdat ik een pco syndroom heb en overgewicht gaat dit samen erg moeilijk.

We zijn al bij de geanacoloog geweest en die heeft het advies gegeven om af te vallen .

Met zon domper ga je naar huis

kent iemand dit verhaal

mischa :vlinder:

nee sorry ik heb er nog nooit van gehoord.

maar wat is eigenlijk pco syndroom?

hai

ja ik ken het wel, maar heb het zelf niet.

hoeveel weeg je nu dan en hoeveel willen ze dat je afvalt?

hebben ze al onderzocht of er meer aan de hand is dan misschien teveel eten, bv hormonen of je schildklier??

soms gaat idd het pco weg als je afvalt en krijg je een (betere) cyclus, een ( betere) eisprong.

welkom hier, en zijn veel meiden die je misschien kunnen helpen hier :thumbup:

:-*

nee ik kan je ook niet verder helpen maar wel welkom hier op het forum :thumbup:

Hoi Mischa,

Welkom op het forum!

Op het forumgedeelte Wanneer zwanger worden langer duurt, zijn wel een aantal topic’s te vinden mbt PCOS. Ik heb het zelf namelijk ook, en velen met mij. Ik schrijf zelf mee op het topic Meiden met een lange cyclus deel 12 (Zwanger worden). Daar vind je meiden die een lange en onregelmatige cyclus hebben, voornamelijk veroorzaakt door PCOS of kenmerken daarvan. We zijn ook allemaal bekend met het gebruik van hormonen om je cyclus te reguleren. Daar ben je ook van harte welkom! Verder vind je in het gedeelte Contact een Sonja Bakker afvalkluppie, voor als je wilt afvallen en wel een beetje steun kunt gebruiken.

Succes en veel plezier hier!

Groetjes,

Jippie

Hoi Mischa, Welkom op het forum!!

Ook ik ben niet bekend met PCO, maar zoals jippie al aangeeft zijn er genoeg meiden die er meer van weten.

Heel veel succes :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik ken het ook niet maar er is vast meer over te vinden hierzo!

Welkom!!

Welkom hier en ik weet zeker dat je hier wel (h)erkenning vind over wat er bij jou speelt. Veel schrijfplezier!

Hallo Mischa,

Ik heb zelf ook PCO en weeg teveel. De arts bij wie ik onder behandeling stond, gaf wel het advies om af te vallen, maar wilde ondanks het overgewicht wel behandelen. Het schijnt nl. zo te zijn dat overgewicht een van de kenmerken van PCO is. Door de verstoorde hormoonhuishouding is de kans op overgewicht vele malen groter. Afvallen zou kunnen helpen, maar is niet met zekerheid vast te stellen. Tenminste, dat is mij verteld.

Helaas wordt afvallen in veel gevallen wel als eerste eis gesteld. Alsof dat zo makkelijk is…

In ieder geval veel succes!!!

Groetjes Veronique