Pax-serie van Ikea

Weet eigenlijk niet goed of ie hier moet, of in de keukentafel:shifty: … maar hier mijn vraag.



Wij (lees; ik :mrgreen: ) willen graag een nieuwe slaapkamer.

Een goed bed vind ik echt heel belangrijk, dus daarvoor geef ik ook wel makkelijker meer geld uit en ga naar een speciaalzaak.

Maar een kast… die moet vooral praktisch zijn.

Was laatst een keer bij een beddenspeciaal-zaak, hadden ook prachtige kasten hoor… maar echt absurd duur… en dan had je alleen een roede met wat legplanken :snooty: Maar goed, eerlijk is eerlijk, die schuifdeur liep we als een tierelier :thumbup:



Nu waren we een tijdje terug bij de Ikea en zag ik echt een supergave kast staan van de serie Pax.

Met allerlei handige accessoires, ik was er meteen verliefd op :inlove:



Wie is er bekend met de Pax-serie van Ikea, en nog belangrijker… hoe bevalt het?



Dank :smiley:

voor wat betreft de kast… supermooi idd, mochten wij ooit nog gaan verhuizen dan wil ik ook een Pax (en kom jou dan gewoon om ervaringen vragen :mrgreen: ).



En het bed… het matras en de bodem zijn het belangrijkste, de ombouw maakt niet het bed zeg maar… dus ook dat zou je gewoon bij de IKEA kunnen halen als je het daar leuker vindt (of waar dan ook).



Zo hebben wij het wel gedaan… een frame uitgezocht op mooi en matrassen op goed :thumbup: .

wij hebben voor dana eentje gekocht, maar die is met gewone deur (niet met schuifdeur) en verder hebben we hem nog niet in gebruik dus heb je helemaal niets aan dit antwoord, maar goed, ik vond het ook wel ideaal om al die ass. erin te kunnen zetten, lijkt erg praktisch allemaal.



Wat voor iets heb je gezien?



(ga dit topic ook volgen, want we zaten voor onze eigen slaapkamer ook te denken aan pax met schuifdeur dus ben ook wel benieuwd naar de ervaringen)

Wij hebben ze ook, en hadden ze vroeger bij mijn ouders ook al. Zijn prima kasten, al hebben we wel gemerkt dat je ze niet moet verhuizen. We zijn 2 keer verhuisd, toen ik nog bij mijn ouders woonden, en elke keer verloren we weer een pax kast. Maar als je ze laat staan zijn ze prima!

Ik ben fan van de pax kasten. Heerlijk veel opbergruimte. Wij hebben ze ook op de slaapkamer staan, oa met 2 spiegeldeuren, ideaal.



Maar idd, verhuizen maakt ze niet beter. Ze staan nu weer, maar ik denk dat ze een tweede keer verhuizen niet zullen overleven. (de deuren wel, maar de kasten zelf niet).

Wij hebben een pax en zijn er erg blij mee… :thumbup:

Dochter heeft een Pax, is er echt blij mee. wij hebben ook een ikea keuken en sinds kort een volledige ikea interieur (alle kasten, tv meubel, dressoir), ben ikea-fan.

Wij hebben ook Pax, overal, op alle slaapkamers. Toen we naar dit huis verhuisden, hebben we alle ouwe meuk weggedonderd en overal Pax neergezet (het is effe een werkje maar zo mooi nu)



Op onze slaapkamer is het één hele wand. Bij Ian een hoekversie en bij Mayra 1 enkele grote en een smalle, minder diepe.



We hebben er planken, hangstangen, en houten lades in en draaideuren. Mijn nieuwe buuf zag het bij mij en heeft een versie voor in de keuken gemaakt; planken en schuifdeuren.



Dusse, hier tevreden mensen! :lol: (en anders kom je gewoon effe kijken Marieke :wink: )

Hier ook al zeker 6 jaar erg blij ermee :thumbup:



De schuifdeuren die wij hebben zijn er niet meer, maar doen het ook nog gewoon super.



We zijn al 1 x verhuisd en binnenkort wordt hij weer verplaatst naar een andere kamer, dus ben benieuwd hoe dat gaat aflopen na de reacties hierboven :shifty:

Positieve reacties, leuk!! :smiley: Thanks!!



Een verhuizing staat voorlopig nog niet op de planning, hebben net een joekel van een verbouwing achter de rug (en nog niet eens klaar… zitten nog steeds in de altijd-en-eeuwig-durende-afwerk-fase :shifty: ).



Brabant-meeting bij jou dan, crien :mrgreen:

Wij hebben ook een pax kast, naar volle tevredenheid!



Vooral het zelf indelen is fijn

@marieke_dm wrote:

Brabant-meeting bij jou dan, crien :mrgreen:




Eujj… Ik ken zunnun hôp meej mèjsen nie kwait :mrgreen:

wij hebben hier 4 paxen in huis, en er komt een vijfde voor de jongste.



super praktisch, en zeer stevig (ook die van ons ondanks twee keer verhuizen)

wij hebben de 236 cm, als het past is dat echt ideaal

Super fijne kasten! Wij hebben er een inloopkast mee gemaakt in een anders ongebruikte kamer. Daar staan dus links en rechts paxkasten. Echt ideaal! Wij hebben er daar geen deuren voor, omdat dat het inloopkastidee natuurlijk weg zou halen :wink:



We hebben ook 236 hoog, past echt precies, kan geen vloerbedekking onder liggen, zo strak past het. Op die kamer staan er dus 9.



Op onze slaapkamer hebben we er ook nog 2 staan, die hebben wel deuren. Mooi hoogglans wit. Hier ligt al ons beddengoed van ons 4-en en dat soort dingen. Deze 2 kasten zijn 2m hoog.



Echt een aanrader die kasten!

Wij hebben ook Pax. Prima hoor!!!

Oja, er is een Ikea bed (ik weet niet welke) heel erg goed uit de testen gekomen. Volgens mij is het zo’n boxspring bed. Ik weet niet of daar nog een bed ombouw omheen kan.