paul de octopus voorspelt...

http://www.telegraaf.nl/telesport/wk2010/7133866/Octopus__zegt___Oranje_kampioen.html

:lol: :lol: nou ben benieuwd hoor, wel apart dat Paul de octopus het steeds goed heeft gehad…

:lol: :lol: grappig en bijzonder

grappig en byzonder misschien, maar wel jammer dat telegraaf hier een overduidelijke fotosjop klus levert…de octopus doet morgen zijn voorspelling over de finale pas :eh:

ongelofelijk beest he !

Ik had hem al op tv gezien inderdaad…bijzonder

mamy ja ik las dat de octopus inderdaad nog niet over nederland zou hebben “gestemd” maar dat filmpje is de uitslag die hij gaf over duitsland spanje, en …die klopte dus weer

ach is gewoon grappig toch…ben wel bang dat ie als ie t fout heeft als sushi eindigt wahahaha

Octopus Paul voorspelt Nederlands verlies in WK-finale

vrijdag 9 juli 2010 12:04

Volgens de Duitse octopus Paul zal Nederland de finale van het WK-voetbal niet winnen. De octopus, die tot nu toe alle wedstrijden van het Duitse elftal goed voorspelde, denkt dat Spanje wereldkampioen voetbal wordt.

Octopus Paul maakte ook duidelijk wie de wedstrijd Duitsland-Uruguay zou winnen.

Het Duitse team zal volgens de octopus Uruguay verslaan en derde worden in het WK-voetbal.

De octopus uit het Sea Life aquarium in het Duitse Oberhausen voorspelt de wedstrijden door een van de twee glaasjes met vlaggen van de deelnemende landen te openen.

Het land waarvan de vlag op het glaasje dat Paul het eerst opent, wint de wedstrijd. In de glaasjes zitten mosselen verstopt, die Paul lekker vindt.

Verlies

De octopus was erg populair in Duitsland, tot dat het dier het verlies van Duitsland in de halve finale tegen Spanje voorspelde. Nu bedreigen woedende voetbalfans het arme dier met de frituurpan.

Als de woede aanhoudt, kan de octopus asiel krijgen in het Scheveningse aquarium Sea Life.

Er is overigens nog wel hoop voor het Nederlandse voetbalteam. Paul voorspelde tijdens het EK 2008 alle wedstrijden goed, behalve de finale.

ben benieuwd haha

LOL en anders eten we sushi…hmm inktvisringetjes, ook lekker :lol:

ben ook erg benieuwd, ik hoop gewoon dat Nederland gaat winnen hoor :dance:

in het stuk van de octopus staat ook een stuk dat ene parkiet nederland uitgekozen heeft tot winnaar .

dus het blijft 50% kans he :wink:

Mysterie octopus Paul verklaard

Door: Germen | Geplaatst: 9 jul 2010 | Trefwoorden: Absurd, Aktueel, Biologie, Foto galerij, Geen categorie, Sport, Wereld, Wetenschap, foto | Volg reacties via RSS 2.0 |

Octopus Paul heeft voor veel opschudding gezorgd met zijn voorspellingen. Daar blijkt een eenvoudige verklaring voor te zijn.

Het is heel gemakkelijk om te verklaren waarom de octopus Paul steeds tot zijn keuze kwam. Hij heeft een grote voorkeur voor heldere kleuren zoals geel. De Duitse vlag bestaat uit de kleuren rood, geel en zwart. De Spaanse vlag bestaat alleen uit de kleuren rood en helder geel en vormde daarmee een veel aantrekkelijker keuze dan de Duitse vlag.

Dit verklaart ook waarom de octopus voor Spanje kiest in plaats van voor Nederland. De Nederlandse vlag bevat alleen rood. Wit en blauw vallen weg onder water. Ook ziet het Spaanse wapen in de vlag er uit als een smakelijke garnaal of ander ongewerveld dier. Oranje kan zich dus beter zorgen maken om de voetbalkwaliteiten van het Spaanse elftal dan om de paranormale gaven van Paul.

oeh nu kunnen we weer slapen judith hahahaha…dank voor deze prettige info,…het arme achtarmige mormel schijnt zelfs al dreigbrieven gehad te hebben…

mag je als octopussy nou ook al niet meer je instincten volgen?

:lol:

Wel leuk om te vertellen is dat Paul het tijdens het EK ook allemaal goed had.

Op 1 wedstrijd na…de finale :mrgreen:

@joseetje wrote:

Wel leuk om te vertellen is dat Paul het tijdens het EK ook allemaal goed had.

Op 1 wedstrijd na…de finale :mrgreen:

Dat blijkt dus niet helemaal waar te zijn:

WK-weblog: Paul de Octopus wint sowieso

WK-weblog: Paul de Octopus wint sowieso

Omdat ik hier in Zuid-Afrika zit, gaat een deel van de WK-gekte in Nederland langs me heen. Dat is soms wel eens jammer, maar aan de andere kant bespaart het me ook een hoop onzin. Zo had ik, tot gisteren, nog nooit gehoord van Paul de Octopus.

Ineens zag ik een berichtje op onze site staan dat Paul de Octupus voorspeld had dat Spanje de WK-finale ging winnen. Ik dacht eerst aan een grap of één of ander medium dat zichzelf Paul de Octupus noemt, maar het bleek echt om een octupus te gaan, die blijkbaar inmiddels wereldberoemd was. Eén of ander dier dat voorspelt welk land een voetbalwedstrijd gaat winnen: het moet niet gekker worden.

Mijn interesse was gewekt en via de Nederlandse zender BVN, hier te ontvangen, kwam ik er al snel achter dat de halve wereld in de ban was van Paul de Octupus. Hij zou tijdens het EK van 2008 en dit wereldkampioenschap alle uitslagen van de Duitse ploeg goed voorspeld hebben. Het principe was heel simpel: Paultje kreeg twee boxen voor zich, één met een Duitse vlag er op en een met de vlag van de tegenstander. In beide boxen zat iets te eten, een mossel of een oester, en de box van het land dat Paulus als eerste openmaakte, zou de wedstrijd gaan winnen.

Een kleine zoektocht op internet leerde me al snel dat het allemaal wel meeviel met de voorspellende gaven van Paul: op het EK van 2008 had hij vier van de zes Duitse duels goed voorspeld. En laten we eerlijk zijn: je hoeft geen Jomanda te zijn om te voorspellen dat Duitsland zou winnen van Polen, Oostenrijk en Turkije. Misschien had de verzorger van Paul het snoepje in de Duitse box voor die wedstrijden wel lekkerder gemaakt dan in de andere. De nederlagen tegen Kroatië en Spanje voorspelde Paul verkeerd.

Maar goed, dit WK was Paul beter op dreef. Hij had tot nu toe alle wedstrijd van Duitsland goed voorspeld, beweerde zijn verzorger. Geen hond die dat gecontroleerd heeft, natuurlijk. Zou er echt iemand in het aquarium geweest zijn om te kijken of Paul de dag voor Duitsland-Servië voor de Oost-Europeanen koos?

Dat leek niemand te deren want media trokken vrijdag massaal naar Duitsland om te zien welk land de octupus zou aanwijzen als winnaar van het WK. Paul keek eens goed, zag voor het eerst in zijn carrière géén Duitse vlag op één van de boxen staan en koos vervolgens voor de vlag die qua kleurstelling het meeste van de Duitse weg heeft: die van Spanje. Het gevolg: overal in de wereld doken berichten op dat Spanje het WK ging winnen. Op de persconferentie van de Spaanse ploeg in Zuid-Afrika werden er zelfs vragen over gesteld. De reactie van Carlos Marchena: “Ach. Wat moet ik zeggen? Het is maar een octopus.�

Wie de WK-finale ook wint, Nederland of Spanje, de grote winnaar van dit toernooi is sowieso Paul de Octopus en zijn verzorgers. Het is nog nooit zo druk geweest in Sea Life in Oberhausen, waar het brave beestje woont. “Nee hoor, we doen dit niet voor de publiciteit�, beweerde een blonde pr-dame van Paul op televisie. Natuurlijk.

Roland Mather

Hoofdredacteur FCUpdate.nl

Nou, na de octo komt Jan en alleman met een dier op de proppen lijkt wel!!! Je word er moe van pffffff!

http://www.telegraaf.nl/prive/7146456/Marijke_heeft_helderziende_duif.html?p=18,2

:lol: :lol: :lol:

de grap is dat mensen in een onzekere situatie gewoon graag zekerheid willen…en dus verzinnen ze een hoop onzin, bijgeloof , om zichzelf maar wat rust aan te praten

oranje zal gewoon ontzettend goed moeten voetballen, een vleugje geluk en een goede scheids zijn ook handig :mrgreen:

De octo had gelijk dat Duitsland zou winnen dus ik ben benieuwd morgen!!!

Fuck de Octopus!

Wij eten gewoon calamari vanavond bij de wedstrijd :snooty:

We hebben er zin in! Viva Holanda!

op de BBQ met die hele handel!

wat al werd gezegd. NL zal heeeel hard en goed moeten voetballen willen ze een goede kans maken denk ik.