patroon doorbreken??

Wessel, is de laatste dagen weer enorm hongerig, hij kwam zoiezo al rond de 8 a 9 keer op een dag, maar dan waren de meeste voedingen overdag.

Nu heeft hij het omgedraaid, overdag dringt hij om de drie a vier uur, maar vanaf een uurtje of 8 's avonds wil hij om de anderhalf a twee uur, dit duurt dan tot 8 uur 's ochtends.

Vanaf die tijd heeft hij weer een redelijk ritme en drinkt hij weer om de drie a vier uur.



Na de nachtvoedingen valt hij wel weer redelijk makkelijk in slaap en overdag slaapt hij niet extreem veel, dus zijn slaap/waak ritme is verders wel goed.



Vannacht zat ik er echt een beetje doorheen, en heb ik hem dus eventjes laten huilen, maar naar drie minuten kon ik er niet meer tegen om hem zo te zien gillen, dus dan leg ik hem maar aan.



Het huilen wat hij 's nachts doet, herken ik niet van overdag, het is nl. echt hysterisch gillen (Pijn huiltje) en rondlopen, speentje en dergelijke hebben geen uitwerking.



Nu had ik ergens gelezen dat als ze krampen hebben en ze gaan huilen, je vaak geneigd bent om te voeden, maar dat je juist daardoor in een neergaande spiraal terecht komt, omdat de krampen daardoor erger worden.



Ivm koemelkallergie bij Wessel, volg ik al een hypoallergeendieet, maar zelf denk ik niet dat de krampen die hij 's nachts heeft veroorzaakt worden door iets wat ik heb gegeten. (anders zou hij toch ook overdag moeten huilen daarvan??)



Concrete vraag is dus:



wel voeden, of juist troosten met iets anders. (vriendin van mij riep al, geef hem een flesje water, maar dat durfde ik niet ivm verstoren vraag-aanbod principe).



Kan hij nog meer allergieen hebben opgebouwd, waardoor hij zo onrustig is 's nachts? (paprika’s zijn trouwens ook not done).



Verder als iemand nog tips ideeen of alleen maar een knuffel kwijt wil :oops: . Laat het horen.

nou meid hier een dikke knuffel voor jou :hug: :-*



Ik heb geen idee wat het beste te doen in dit geval en of het met allergie te maken zal hebben



Maar ik herken wel veel in het eerste deel van je verhaal. Zoals je weet heeft Xander ook zo’n raar ritme

Hier ook sinds een aantal weken dat hij overdag weer wat meer tijd er tussen laat, maar vooral 's nachts weer veel komt.



Nu is hij sinds een week of 1.5 weer flink aan het clusteren 's avonds, maar toch blijft hij 's nachts nog 2x komen. OVerdag slaapt hij ook maar weinig.



Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet. speen geven is geen oplossing want die accepteert hij niet.

Wel ben ik nu al 2 weken zelf ziek, na zijn ziekenhuis opname, dus mijn produktie is ook wat minder op het moment, dat merk ik met kolven vandaag op mijn werk.



Maar dat was eerder niet het geval. En dit speelt bij Xander al sinds zijn 3 maanden inenting…



sterkte meid… veel heb je niet aan mijn verhaal… maar wellicht kunnen we aan elkaar denken als we er s nachts weer uit moeten voor een voeding :wink:

Jet, dank je wel voor je berichtje. :-*



Slapen overdag is ook niet echt Wessel zijn ding, leg hem wel trouw in bed bij de eerste tekenen, maar langer dan drie kwartier slapen zit er niet bij, alleen als hij nog in de maxicosi zit na een autoritje, dan houd hij het uren uit.



Vannacht zal ik aan je denken, dus om 22, 24, half 2, 3, 5 en 7 uur is er iemand die aan je denkt.



Vanavond heb ik wel lekker ‘vrij’, ga nl. met de meiden van de zwangerschapsgym de kroeg in. (da’s beter als na-gym) :mrgreen:

pffff, lijkt me wel erg zwaar zo vaak te moeten opstaan.

Lotte vraagt ook weer nachtvoeding, maar dat beperkt zich tot 1 keer per nacht en ik ben zelf ziek dus dat kan wel een verklaring zijn (productie wat gekelderd).



Wat je daar zegt over dat neerwaartse spiraal bij krampen heb ik ook al vaak gehoord.

Wat je wel best doet is binnen een aantal uren (bv binnen de 3 uur) elke keer als hij komt dezelfde borst te geven, dan krijgt hij vettere melk wat ook minder snel krampen zou geven dan telkens eerst een hoop ‘voormelk’ bij wisselen van borst . Heb ik ook een tijdje gedaan omdat lotte erg veel krampen had en het hielp wel.

Jorien ook van mij een dikke knuffel hoor :hug:

Ik heb ook geen tips maar kan het geen fase zijn ofzo, want Maud doet het ook. Die komt 0m 22 uur, rond 1 uur, 3.30 uur en dan rond 6 a 6.30 uur (nu dan, kan morgen weer anders zijn, maar ze komt iig 2 x 's nachts). En overdag laat ze er soms ook wel eens 4 uur tussen. En de ene dag slaapt ze goed overdag en dan weer niet.

Ik heb me er maar bij neer gelegd, maar vermoeiend is het zeker.

lieve jorien …



echt…je zult er wel gek van worden dat ik het zeg…maar…ja…je voelt hem al…het is fase.



mamavankirsten omschreef het goed… :hug:



voeding lijkt me niet…eerder een sprongetje in combi met clusteren, regeldagen en minder lekker in zn vel.



tom is nu in zn 2 jaar sprong…overdag de borst…nou niet echt…maar wel 4 keer snachts :roll: :wall: :zzz:



ik denk aan je…om half11, half 2, 3 uur en 5 uur 8)



:hug: :-*

Meiden, dank jullie wel voor de steun. :-*



Tja, 19 van de twintig keer leg ik me erbij neer dat het een faze is en stroop ik mijn trui maar weer op en leg hem lekker weer aan en die twinttigste keer wordt ik eventjes opstandig en raak ik gefrusteerd (helpt totaal niet). Om daarna wwer vrolijk door te gaan.



Vind dat ik wel evenbtes moet vermelden dat hij het gisteren super gedaan heeft. om 23 uur heeft hij een flesje uit de vriezer gehad omdat ik niet thuis was en ik heb toen niet afgekolfd. Om 2 uur heeft hij weer live gedronken en daar zat dus een hele hoop in, waardoor hij pas tegen 5 uur weer kwam.



Maar nu komt het…



Gisteren laatste voeding om 22.30 en toen weer om 2 uur en daarna heeft meneertje doorgeslapen tot half 8 :shock: :shock: :dance: :dance: :dance:



Echt heerlijk!!!



Geoff was vergeten zijn wekker te zetten, en heeft zich dus verslapen, maar kon er echt niet mee zitten hoor. Nu heb ik zelf ook tot haf 8 kunnen slapen, en anders was ik om 6 uur wakker geweest.





Na zo’n nacht, wil ik dus echt niet stoppen met de bv en zie ik het weer helemaal zitten. (en morgen al weer 4 maanden :inlove: :inlove: )