Patrick Swayze op sterven?

Dit staat op nu.nl!

Patrick Swayze moet stoppen met roken

Uitgegeven: 7 maart 2008 11:58

Laatst gewijzigd: 7 maart 2008 12:24

AMSTERDAM - Patrick Swayze moet van zijn artsen stoppen met roken. De acteur heeft kanker en doktoren vinden het in het kader van de behandeling beter als hij zijn hardnekkige verslaving de baas wordt.

Swayze is een zware roker. Naar eigen zeggen paft hij meer dan drie pakjes sigaretten per dag weg.

Woensdag bevestigde de woordvoerder van de acteur dat Swayze alvleesklierkanker heeft. Verschillende media meldden dat de acteur nog maar vijf weken te leven heeft, maar zijn woordvoerder drukte deze geruchten de kop in. Volgens hem heeft de kanker in Swayze’s lichaam een beperkte omvang en reageert de acteur goed op de behandeling.

Uitgezaaid

Het Amerikaanse tijdschrift The National Enquire schetste donderdag een heel wat grimmiger beeld over de prognose. Volgens bronnen in de nabijheid van Swayze zou de kanker wel degelijk uitgezaaid zijn en heeft de acteur niet lang meer te leven.

De 55-jarige Swayze is vooral bekend vanwege zijn rol in de filmhit Dirty Dancing. Ook speelde hij in films als Ghost, Donnie Darko en One Last Dance.

Whoopi bedankt Patrick voor Oscar

LOS ANGELES - De Amerikaanse filmacteur Patrick Swayze krijgt nu al de eerste dankbetuigingen binnen, sinds deze week bekend werd dat hij lijdt aan alvleesklierkanker. Actrice Whoopi Goldberg greep een talkshow aan om Swayze uitgebreid te bedanken voor de Oscar die ze won voor haar rol in Ghost (1990).

Zonder Swayze had ze de rol niet gekregen, vertelde Goldberg in de talkshow. De acteur had regisseur Jerry Zucker gezegd dat hij alleen mee wilde werken aan de film als Goldberg de rol van de paranormale Oda Mae Brown zou krijgen.

De actrice heeft de 55-jarige Swayze niet gesproken over zijn ziekte. Volgens de behandeld arts reageert de Hollywood-ster goed op de behandeling die hij momenteel ondergaat.

Hoorde het ook van de week op de radio en zat wel even raar te kijken. Volgens mij zag ik hem voor het eerst in North en South meer dan 20 jaar geleden.

Van haar hoor je nog maar weinig. Zij heeft een aantal dingen aan haarzelf laten veranderen en dat heeft haar carriere geen goed gedaan…zeggen ze…jammer…

Ellen dat klopt. John zei me dat van t weekend ook al. Dr neus bijv… heeft ze laten veranderen maar doordat ze hem laten veranderen heeft wou niemand dr meer :mrgreen:

Ik vond/vind haar neus juist mooi hoe hij was! :thumbup:

@LovelyEllen wrote:

Van haar hoor je nog maar weinig. Zij heeft een aantal dingen aan haarzelf laten veranderen en dat heeft haar carriere geen goed gedaan…zeggen ze…jammer…

ik zou haar zo niet meer herkennen… jammer

Ja zij word natuurlijk ook ouder he. daar moet je wel rekening mee houden. Het is al wel jaren geleden Dirty Dancing.

@karin wrote:

Ja zij word natuurlijk ook ouder he. daar moet je wel rekening mee houden. Het is al wel jaren geleden Dirty Dancing.

Nou Karin…dit is geen kwestie van ouder worden hoor… :think:

Jammer zeg, ze was in originele staat veel mooier. :eh:

Wat betreft het roken van Patrick S.

Misschien kunnen de artsen niks meer voor hem doen, alleen zijn leven rekken d.m.v. chemo’s. Laat hem dan nog doen waar hij zin in heeft…is dat een sigaret…so be it!

Pfff…media ook… :wall:

Ja maar dan word je uiterlijk toch ook anders? Bij mij wel het geval. Meer rimpels. Ze heeft toch alleen haar neus verbouwd. IK vind dat je veranderd als d ejaren verstrijken. Toen die tijd was ze veel jonger ja.

Heerlijke zwijmel film dirty dancing!

maar vooral heerlijk om naar te kijken omdat Patrick Swayze de hoofdrol speelt :drool: :drool: :drool:

Was ook echt heeelemaal gek van hem!

en ikke dus ook een aantal keren north en south helemaal gevolgd (en opgenomen op video :oops: ) alleen maar voor die lekkere vent!

ik ga met 2 vriendinnen naar dirty dancing in mei en als ik de stukjes op you tube zie krijg ik weer helemaal de kriebels!

vind het trouwens verschrikkelijk dat hij ziek is :cry: schrok er ook van!

liefs helen

Update

27-11-2008

De pancreaskanker van Patrick Swayze (56) is naar verluidt uitgezaaid naar zijn lever. De Dirty Dancing-ster kreeg van de dokters te horen dat hij niet lang meer te leven heeft en is begonnen afscheid te nemen van zijn vrienden en familie. "De dokters hebben hem verteld dat er geen genezing meer mogelijk is. Patrick wist dat hij slecht nieuws zou krijgen, want hij voelde zich steeds zwakker worden. Hij kan amper lopen zonder buiten adem te raken�, zegt een bron in de National Enquirer.

Swayze kreeg de afgelopen maanden een revolutionaire kankerbehandeling en het leek erop dat hij de ziekte overwonnen had.

van Nu.nl

AMSTERDAM - Patrick Swayze (56) is stervende. De Amerikaanse acteur, bij wie in januari alvleesklierkanker werd ontdekt, zou zich volgens The National Enquirer voorbereiden op zijn overlijden.

Novum

“Patrick heeft onlangs te horen gekregen dat de kanker is uitgezaaid naar zijn lever en volgens zijn artsen bevindt hij zich nu in het laatste stadium”, aldus een bron.

“Patrick wist dat dit er aan zat te komen omdat hij zich de afgelopen tijd veel zwakker voelde.”

Volgens de bron heeft de Dirty Dancing-ster zijn vrouw Lisa, met wie hij 33 jaar getrouwd is, en zijn broer Donnie inmiddels ingelicht. “Lisa heeft Donnie huilend gebeld met het bericht dat hij zo snel mogelijk naar Chicago moest komen waar opnames voor de televisieserie The Beast plaatsvonden.”

:cry:

Ik zag van de week een foto van hem dat ie ergens in het publiek zit… Ooooh wat ziet ie er slecht en best wel eng uit zeg…

Patrick Swayze razend over leugens

Uitgegeven: 3 december 2008 07:43

Laatst gewijzigd: 3 december 2008 08:51

LOS ANGELES - De Amerikaanse acteur Patrick Swayze weerspreekt geruchten in de media dat hij met een been in het graf staat. Volgens verschillende Amerikaanse tabloids zou de aan alvleesklierkanker lijdende filmster al afscheid hebben genomen van zijn familie.

Novum

“Dit zijn leugens”, zei de getergde acteur dinsdag tegen het schowbizzblad People.

“Het gaat juist heel goed met mij. Ik behoor tot de weinigen bij wie de behandeling tegen deze agressieve kanker aanslaat.” Swayze, die met Dirty Dancing in 1987 zijn doorbraak beleefde, strijdt sinds begin dit jaar tegen de ziekte.

AMSTERDAM - Patrick Swayze (56) kan het wel van de daken schreeuwen: “Ik ben nog niet dood!”

Patrick laat in een verklaring weten dat hij helemaal nog geen afscheid aan het nemen is: “Het is me een doorn in het oog dat er wordt gezegd dat ik stervende ben en afscheid neem van mijn familie en vrienden. Alvleesklierkanker is een agressieve ziekte en ik wist dat ik moest gaan vechten. Maar tot zover win ik! Ik ben één van de weinigen die goed reageert op de behandelingen. Door de negatieve berichtgeving wordt al die positiviteit teniet gedaan. Het is bijna emotionele mishandeling voor mij en mijn familie en dat maakt me kwaad. Juist omdat hoop zoiets fragiels is. Ik wil graag iedereen bedanken die me is blijven steunen.”