Pasta zonder saus?

@Nefarious wrote:

@ruud wrote:
@Nefarious wrote:
Heel simpel met vers geraspte pecorino en goede olijf olie.




En een klein beetje truffel schaafsel! :drool: :drool:


Ahaha…ja, als je het kan betalen!!






Mijn gedachten… :mrgreen:

Zelfde als Greetje, maar dan met zalm



Zalm stukjes bakken tot het knapperig is, reepjes gesneden lente-bos-sla-uitjes meebakken. De Boursin Cuisine saus opwarmen in een pannetje en tagliatelle koken.

Ik doe alles los op het bord. Dus tagliatelle, daarop de saus en daarop en omheen de zalm. Jummie



Welke groente hier lekker bij is, ben ik nog niet uit, probeer steeds iets anders.



(das wel voor de snelle hap, want een echt culinair hoogstandje is het niet :angel: )

is er ook iets wat je kan vervangen voor pesto want dat vind ik zo :sick:

@Loessie wrote:

is er ook iets wat je kan vervangen voor pesto want dat vind ik zo :sick:




ligt eraan wat je er niet lekker aan vindt. vind je ook de rode en de zwarte variant niet lekker? Tapenade ook vies?

@Paschal75 wrote:

Zalm Pasta



Hoofdgerecht voor 4 personen



• Ongeveer 250 gram Fusilli of pasta naar eigen keuze

• 1 bosje bosui (stuk of 3 stengels) in ringetjes gesneden

• 7 tomaten in kleine stukjes gesneden

• bakje crème fraîche (light)

• 200 gr (bakje) zalmsnippers

• een paar (4 à 5) blaadjes basilicum klein gesneden.







Voorbereiden:



Breng een ruime hoeveelheid water aan de kook.



Bereiden:





Doe wat olie in de wok en roerbak hierin de bosui een minuut ongeveer. Voeg de klein gesneden tomaten toe en roer net zo lang totdat het vocht in de wok van de de tomaten iets minder is. Hierna doe je de crème fraîche erbij en roer het tot het gaat koken. Doe het vuur wat lager en voeg de zalmsnippers en basilicum toe. Even een paar keer omroeren en klaarrrrrr!



EET SMAKELIJK



P.s. de basilicum kun je eventueel weglaten hoor, maar ik vind het erg lekker en wij hebben

Dit gewoon in de keuken staan dus hoef het nooit speciaal te kopen voor die paar blaadjes.




deze is lekker :drool: …



wij eten dit geregeld met dank aan paschal…

En dan is er ook nog verschil in kwaliteit :wink:

@Nicje wrote:

Zelfde als Greetje, maar dan met zalm



Zalm stukjes bakken tot het knapperig is, reepjes gesneden lente-bos-sla-uitjes meebakken. De Boursin Cuisine saus opwarmen in een pannetje en tagliatelle koken.

Ik doe alles los op het bord. Dus tagliatelle, daarop de saus en daarop en omheen de zalm. Jummie



Welke groente hier lekker bij is, ben ik nog niet uit, probeer steeds iets anders.



(das wel voor de snelle hap, want een echt culinair hoogstandje is het niet :angel: )




Nicje als je zalm knapperig bakt wordt eht dan niet erg droog? Wij houden het juist altijd rosé/ tegen rauw aan van binnen. :think:
Nicje schreef:
Zelfde als Greetje, maar dan met zalm

Zalm stukjes bakken tot het knapperig is, reepjes gesneden lente-bos-sla-uitjes meebakken. De Boursin Cuisine saus opwarmen in een pannetje en tagliatelle koken.
Ik doe alles los op het bord. Dus tagliatelle, daarop de saus en daarop en omheen de zalm. Jummie

Welke groente hier lekker bij is, ben ik nog niet uit, probeer steeds iets anders.

(das wel voor de snelle hap, want een echt culinair hoogstandje is het niet )


Nicje als je zalm knapperig bakt wordt eht dan niet erg droog? Wij houden het juist altijd rosé/ tegen rauw aan van binnen.


Als ik gewoon zalm eet ook :drool: , maar ik vind het juist lekker om dit zo te eten. Dan is de smaak van de zalm iets minder aanwezig. En juist het knapperige zorgt voor de bite (anders is het zo klef)
En met knapperig bedoel ik niet zoals met spekjes. De buitenkant is dan aangebakken en binnenin is het nog mals.
Als ik het weer maak, zal ik eens een foto maken :mrgreen:

IS de pastasalade met koude pasta al voorbij gekomen?

Lekker met ham, kaas, en andere kruiden :mrgreen:

Bij de super de *oer hebben ze tegenwoordig bij de verse pasta ook heerlijke groene saus hangen! Niet zo scherp als pesto, en veel lekkerder! Echt een aanrader (de rode saus die erbij hangt is ook heerlijk trouwens!)

@fiep klophout wrote:

@Loessie wrote:
is er ook iets wat je kan vervangen voor pesto want dat vind ik zo :sick:




ligt eraan wat je er niet lekker aan vindt. vind je ook de rode en de zwarte variant niet lekker? Tapenade ook vies?




nou ik houd helemaal niet van olijven en als ik me niet vergis word dat daarvan gemaakt toch?

tomaten tapenade vind ik wel lekker !

@Loessie wrote:

@fiep klophout wrote:
@Loessie wrote:
is er ook iets wat je kan vervangen voor pesto want dat vind ik zo :sick:




ligt eraan wat je er niet lekker aan vindt. vind je ook de rode en de zwarte variant niet lekker? Tapenade ook vies?




nou ik houd helemaal niet van olijven en als ik me niet vergis word dat daarvan gemaakt toch?

tomaten tapenade vind ik wel lekker !




nee hoor, de originele groene tapas wordt gemaakt van (uit mijn hoofd…) basilicum, kaas, pijnboompitten en olijfolie (ik vergeet vast iets, maar geen olijven!).



Ik denk dat je in de war bent met tapenade? daar zijn olijven (vaak?altijd?) wel een heel essentieel ingredient…

Prei in ringen fruiten…

Blokjes salami of ham bakken…

Champignons bakken…

Alles bij elkaar…

Paturain of Boursin erdoorheen smelten…

evt nog een beetje crème fraîche…



en smullen!