Sem is bijna 8 maanden en nu wil ik eens pasta gaan proberen… Dus macaroni ofzo.
Maarrr wat doen jullie erdoorheen? A la rapley eet Sem op het moment erg weinig, en aangezien hij de laaste 1,5 maand nauwlijks gegroeid was maak ik het nu dus fijn want dan eet hij stukken beter.
Ik zat te denken aan macaroni, tartaar/ham, tomaat champignon en paprika… Maar dan… Mogen ze nu al iets van kruiden? Zo ja… welke? En beetje jonge kaas erdoor… mag ook toch?
Ben benieuwd naar tips om het nog wat smaak te geven, dusss roept u maarr…
Groetjes Natascha
smac erdoor , beetje kaas(champignons vinden heel veel kinderen :sick: ) en een tomaatje heel klein gesneden , smullen maar!
onze dochter eet als favoriet pasta met spinazie en een klein beetje gehakt… :drool:
@jacsansil wrote:
(champignons vinden heel veel kinderen :sick: )
Toch zou ik het wel proberen, want Mischa vindt ze, vanaf het moment dat we ze gaven, heeeerlijk. Hij vist ze echt uit z’n eten en wordt kwaad als ze op zijn, haha.
@Tamma wrote:
@jacsansil wrote:(champignons vinden heel veel kinderen :sick: )
Toch zou ik het wel proberen, want Mischa vindt ze, vanaf het moment dat we ze gaven, heeeerlijk. Hij vist ze echt uit z’n eten en wordt kwaad als ze op zijn, haha.
wahahaha ik zei ook veel kinderen en tja proberen moet je altijd sil eet alles behalve champignons hij vind het maar een slijmerig goedje(al moet ie af en toe nog steeds een stukje proefen want smaak kan veranderen)
ik geef het wel a la Rapley, vandaag nog spaghetti met een melksaus met spinazie. Laatst penne (dat grijpt lekker) met tomaten uit blik, courgette en een beetje gehakt.
Jonga kaas mag :mrgreen:
Milde kruiden mag ook :mrgreen:
Mijn saus toen:
champignons, courgette, paprika, ui, (de laatste 2 goed eerst smoren zodat het zacht is), verse tomaat ontveld op stukjes of tomatenblokjes uit blik/pak. Lekker laten sudderen, hier deed ik er steeds meer kruiden bij als ik merkte wat goed ging.
Kaas een heel klein beetje als hij het niet ziet (anders moet hij het niet want hij blieft geen kaas).
Natas
Hier vanaf een maand of 7 een echte pastaliefhebber.
Toen maakte ik zelf een prutje (met dank aan Lydia) en nu eet ze gewoon alles mee.
Ik maakte een sausje van:
tomaten ontvelt
rode paprika (ook ontvelt)
champignons
knoflook
ui
italiaanse kruiden
beetje water erbij
alles goed laten sudderen en eventueel blenderen tot een sausje. Lekker kaas eroverheen en smullen maar!
Zou ik dan zo’n makkelijke eter hebben :think:
Ik geef het (ook) Rapley en dan gewoon ‘droge’ macaroni (bijv vlinder macaroni of van die verse dikke spaghetti slierten). Ze slurpt het zo achter elkaar naar binnen. Ik geef dan de groente er gewoon apart bij en een paar stukjes gehakt soms.
Maar de recepten hier klinken ook lekker hoor!’
Oh ja en champignons? Nog zoiets, daar smúlt ze van, die vist ze er dus echt als eerste uit :mrgreen:
Bedankt voor de tips, we gaan zeker ea proberen :thumbup:
Maar ui en knoflook? Mogen ze dat nu al hebben dan? :eh:
En Rapley werkt hier niet echt, hij eet dan bijna niks, en hij was al slecht gegroeid, dus dan maar met de staafmixer erdoor, en dan eet hij als een bouwvakker :mrgreen: :roll: Meestal dan
@Kes wrote:
Maar ui en knoflook? Mogen ze dat nu al hebben dan? :eh:
Lees dus net in een ander topic dat ze dat pas na het jaar mogen hebben :oops: Rhodé at er flink van, en heeft er niets aan over gehouden (was ook niet een hele teen knoflook of een halve ui hoor ).
Hoe zouden ze dat in Italie doen? Daar leven ze bijna van de knoflook :think:
@rhode wrote:
@Kes wrote:Maar ui en knoflook? Mogen ze dat nu al hebben dan? :eh:
Lees dus net in een ander topic dat ze dat pas na het jaar mogen hebben :oops: Rhodé at er flink van, en heeft er niets aan over gehouden (was ook niet een hele teen knoflook of een halve ui hoor ).
Hoe zouden ze dat in Italie doen? Daar leven ze bijna van de knoflook :think:
ff offtopic maar er is toch een anti knoflook campagne gaande in italie
Ik denk dat ui vooral is omdat het gasvormend werkt in de darmen. Maar als je het zelf veel eet en bv geeft, is je kindje ook al wat gewend denk ik. Anders zou ik er toch wel voorzichtig mee zijn.
Maar bruine bonen is ook gasvormend en toch zit het potjesvoeding voor kindjes vanaf 6 maanden :think: