Passen er nog fietstassen onder de bobike junior?

We willen een Bobike junior fietszitje aanschaffen omdat Laura te groot / te zwaar is voor het huidige fietszitje. Het is er zo eentje voor kinderen vanaf 18 kilo, die je helemaal plat kan klappen op de bagagedrager.

Volgens de fietsenmaker gaat dat niet samen met fietstassen. Eventueel zouden we wel de bagagedrager kunnen verlengen en dan zou het wel moeten lukken (extra kosten 40 euro).

Maar ik ben er bijna zeker van dat ik wel eens ergens zo’n fietszitje met fietstassen heb gezien, op een normale bagagedrager.



Dus de vraag: wie heeft zo’n zitje, en kan dat wel of niet samen met fietstassen?

Of als het echt niet kan, zijn er andere fietszitjes (voor kinderen met een gewicht boven de 20 kilo) waarbij dit wel past?

Ik heb zo’n los steuntje achterop mijn bagagedrager, Jimmy zat dan met zijn voeten in de fietstassen.

Weet je wat ik bedoel, gewoon zo’n ijzeren rugleuning.

Het is niet echt een zitje maar ik vond hem toen oud genoeg om niet meer vast te hoeven zitten. Het ging toen prima en het is erg gezellig twee armpjes om je middel :inlove:

ik zou ook voor on rugleuning gaan, is volgens mij ook nog goedkoper!

Ik heb wel een bobike achterzitje en er konden eerst geen fietstassen op.

Toen kwam ik erachter dat ik een bagagedragerverlenger moest hebben, nu lukt het dus wel.

Die heb ik overigens voor een paar euro bij de halfords gekocht, dus ik zou daar eens kijken.

Hier ook een bobike achterzitje met fietstassen. Heb ook zo’n bagagedragerverlengstukje (leuk woord voor galgje :mrgreen: )

gekocht bij de halfords voor 5 euro :thumbup:

Dank voor de reacties, we gaan eens even verder kijken…

Ik vond ‘onze’ fietsenmaker altijd al aan de dure kant, maar 40 euro voor een bagagedragerverlengstukje, dat is toch wel de druppel.

Morgen gaan we eens even een rondje maken langs wat grotere zaken.

Zo’n simpele rugleuning is anders ook wel een goed alternatief (Laura kan op zich wel los zitten, we fietsen meestal alleen korte afstanden)

Hier ook het achterzitje van Bobike. Ik wilde er ook graag fietstassen op. Zonder verlengstuk gaat dat helaas niet, vanwege de voetsteuntjes aan de stoel.



Ik heb gekozen om niet zo verlengstuk op mijn fiets te plaatsen, omdat ik het idee had dat je fiets dan aan de achterkant te zwaar wordt en met kind in het stoeltje (waardoor ik mijn fiets al moet tegenhouden ivm kiepen) vond ik dat geen veilig idee.

Kun je niet kiezen voor een mand aan je stuur ipv fietstassen? Dan verdeel je het gewicht meer en hoef je niet te klooien op verlengstukjes enzo :shifty:.

er bestaan ookj speciale fietstassen. de kidsshopper. die zijn er voor gemaakt. zijn iets smaller.