Zucht…
M. en ik moeten beiden een nieuw paspoort. We hebben zojuist een brief ontvangen waarin we geattendeerd worden op het verloop ervan.
Wel netjes trouwens, ik heb er zelf niet op gelet!
Maar wat een geld zeg. 2 nieuwe paspoorten, bijschrijven van de kinderen, 4 nieuwe pasfoto’s. Al met al kost het 160 euro! En dan is het paspoort ook nog maar 5 jaar geldig.
:eh:
Ja erg he?! Hier hetzelfde. Het paspoort van mijn vriend loopt deze week af en die van mij in Juni dus we moesten ook beiden een nieuw paspoort aanvragen, onze dochter wilden we natuurlijk ook bijgeschreven hebben in beide paspoorten en er moesten pasfoto’s (gelukkig alleen van emma) gemaakt worden. Nou daar ga je al… 130 euro :evil:
Zo zonde geld!
Ik ben net vandaag mijn nieuwe identiteitskaart gaan halen (electronische dus met een chip), kostte me 10 euro plus een pasfoto :thumbup:
Toch iets dat in belgië goedkoper is
Hier moeten kinderen hun eigen paspoort hebben. £72 voor een volwassen paspoort, en £46 voor een kinder paspoort. Ik moet een Nederlands paspoort aanvragen, wat 58 euro kost (52 pond). Dus 72+46+46+52= £216 omgerekend zo’n 192 euro.
pfffft
Ik weet niet per wanneer het ingaat, maar kinderen mogen dan ook hier niet meer bijgeschreven worden.
Heb het even opgezocht:
Nederland heeft al aangekondigd dat reisdocumenten vanaf 28 juni van dit jaar voorzien moeten zijn van een elektronische chip met vingerafdrukken.
Kinderen
De nieuwe regels maken een einde aan de mogelijkheid dat kinderen worden bijgeschreven in het paspoort van hun ouders.
Nog even snel vervangen dus, dat scheelt weer een hoop geld.
Wat een geld!
Hier kost een paspoort 38 euro en een ID kaart 22.
Ja belachelijk he !!
Paar maanden terug ook beide paspoorten moeten verlengen en onze dochter erop.
Gaat nergens over eigenlijk dat ze daarvoor zoveel geld moeten vragen, maar ja.
Kinderen niet meer bijschrijven in het paspoort van hun ouder(s)
De mogelijkheid om kinderen bij te schrijven in het paspoort van de ouders gaat vervallen. Er kan straks alleen een eigen document voor een kind worden aangevraagd ongeacht de leeftijd van het kind. Dit vloeit voort uit een wijziging van een Europese verordening. De precieze invoeringsdatum van deze maatregel is nog niet bekend. Het kabinet gaat zich nog buigen over de financiële consequenties van deze maatregel.
Paspoorten waar kinderen zijn bijgeschreven blijven geldig totdat de geldigheidsduur van het document is verstreken.
Ik heb ook net een nieuw paspoort aangevraagd, 49 euro (plus de foto).
Ach, eigenlijk vind ik de prijs wel meevallen hoor, het ding is 5 jaar geldig, dat is 10 euro per jaar.
Verschillen die prijzen trouwens nog steeds per gemeente? Dat was altijd wel zo, maar ik weet niet hoe dat nu is… vond ik altijd al een beetje oneerlijk - een paspoort is een paspoort, dat zou overal even duur moeten zijn (net als een rijbewijs, ook zoiets). Maar goed, het moet maar he.
@Mejis wrote:
Ik heb ook net een nieuw paspoort aangevraagd, 49 euro (plus de foto).
Ach, eigenlijk vind ik de prijs wel meevallen hoor, het ding is 5 jaar geldig, dat is 10 euro per jaar.
Ik vind het gewoon onzinnig dat het zo duur moet zijn.
En bovendien heb ik mijn paspoort de afgelopen 5 jaar nog nooit ergens hoeven laten zien. Denk ik :think:
@Karin2 wrote:
En bovendien heb ik mijn paspoort de afgelopen 5 jaar nog nooit ergens hoeven laten zien. Denk ik :think:
Waarom neem je dan geen ID kaart? Scheelt toch weer wat geld met een paspoort.
Wij hebben zelf een paspoort, maar voor de kinderen heb ik een ID kaart. Het zit toch niet in de planning dat we de komende 5 jaar buiten Europa op vakantie gaan en als het wel zo is, dan is het jammer, dan moeten we voor hen alsnog een paspoort aanvragen.
ID kaart kost hier 40 euro (is 10 euro goedkoper dan een paspoort).
wij hebben ook een id kaart, gaan toch nooit verweg op vakantie oid… maar vind het ook belachelijk duur en vooral omdat et verplicht is kunnen ze het lekker duur maken :wall:
Bedenk me nu ineens dat we nog een ID-kaart voor onze zoon moeten regelen :oops: Toch maar doen voor 28 juni dus :think:
@Willy wrote:
@Karin2 wrote:En bovendien heb ik mijn paspoort de afgelopen 5 jaar nog nooit ergens hoeven laten zien. Denk ik :think:
Waarom neem je dan geen ID kaart? Scheelt toch weer wat geld met een paspoort.
Wij hebben zelf een paspoort, maar voor de kinderen heb ik een ID kaart. Het zit toch niet in de planning dat we de komende 5 jaar buiten Europa op vakantie gaan en als het wel zo is, dan is het jammer, dan moeten we voor hen alsnog een paspoort aanvragen.
ID kaart kost hier 40 euro (is 10 euro goedkoper dan een paspoort).
Een ID kaart is welliswaar 8 euro goedkoper dan een paspoort maar dan zijn we nog duurder uit! We zouden dan 4 ID kaarten moeten aanschaffen X €41.75 + pasfoto’s.
Ik vind de prijs ook wel meevallen het is wel voor 5 jaar.