Pasgeboren baby te vondeling gelegd.

Je kind te vondeling leggen is in Nederland niet voor niets strafbaar. Je brengt een weerloze baby in gevaar door hem ergens buiten achter te laten.

Ongetwijfeld zijn er alllerlei verzachtende omstandigheden aan te voeren voor het besluit van de moeder, maar het feit blijft dat je hiermee je kindje in levensgevaar brengt.

@De Kinderbescherming wrote:

Een kind dat hulpeloos wordt achtergelaten kan daar ernstige schade door oplopen. Het kind kan zelfs overlijden, als het niet tijdig wordt opgemerkt. Wie een kind hulpeloos achterlaat, brengt het in levensgevaar. Een kind te vondeling leggen is daarom een ernstig strafbaar feit. Politie en justitie starten altijd direct een onderzoek om de identiteit van de ouders te achterhalen. Overigens niet alleen omdat er sprake is van een strafbaar feit, maar vooral omdat een kind het recht heeft om door zijn eigen ouders verzorgd en opgevoed te worden.

De eerder genoemde vondelingenluiken zijn in Nederland niet in gebruik

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening tuurlijk.

Het kwam op mij gewoon zo over.

Sommige meisjes zien mischien gewoon geen andere uitweg.

Ik zag laatst een stuke op tv over marokaanse meiden die misbruikt werden door familieleden en daar helemaal niks aan konden doen want anders zouden ze weleens vermoord kunnen worden.

Moet je voorstellen dat je zwanger word van je broer omdat hij niet met zijn smerige poten van je af kan blijven.Wat moet je dan doen???

Je eigen leven en het leven van het kind op spel zetten.

Soms weet je gewoon geen andere uitweg,niet iedereen heeft familie vrienden waar ze bij terecht kunnen.

En nogmaals als ze echt wilden dat de baby dood ging dan hadden ze ze niet op zo’n openbare plek neergelegt.

De baby bij de afvalcontainer was midden in een woonwijk de baby lag ook niet in de container de moeder wist vast dat de baby gevonden zou worden daar.

Mja Esmie, wat dat betreft verschillen we gewoon ontzettend van mening maar dat mag toch?

Het zou maar een saaie wereld zijn als iedereen maar dezelfde mening had tenslotte :wink:

Ik ben blij om te lezen dat de kinderbescherming ook vindt dat het dumpen van een baby het betreffende kindje in levensgevaar brengen is.

Ik ben geen psycholoog en er zullen 1001 verzachtende omstandigheden aangedragen kunnen worden maar bij mij persoonlijk gaat dat er niet in :slight_smile:

Maar dat is puur mijn gevoel, ik begrijp wel dat jullie die omstandigheden wel kunnen zien.

Hulde trouwens voor de tienermama die het meisje naast de vuilcontainer mee naar huis heeft genomen :clap: :clap: :clap:

Ook ik keur het te vondeling leggen van een kind met heel mijn hart af!

Ook ik vind dat er in Nederland genoeg mogelijkheden zijn om een zwangerschap te voorkomen en af te breken (tot zelfs ver in de zwangerschap).

En mocht je het dan toch besluiten 9 maanden uit te dragen dan is er ook nog de mogelijkheid om je kind ter adoptie af te staan aan ouders die er alles voor zouden doen om zelf een kind te kunnen baren.

Wat de toedracht ook is, als je een kind 9 maanden onder je hart hebt gedragen laat je het mijn inziens niet achter op een plek waarvan het niet zeker is dat het daar gezond gevonden wordt. Ik vind dan dat je inderdaad moedwillig geen verantwoordelijkheid neemt voor de gezonheid van je kind. Zorgen dat een kind niet gevonden wordt is moord, niet weten of je kind gevonden wordt vind ik daar niet ver vanaf liggen.

Wanneer ik er begrip voor zou hebben dat iemand zo psychisch in de war zou zijn dat hij/zij tot zo’n daad in staat zou zijn, dan zou ik ook begrip moeten hebben voor pedofielen en moordenaars. Ook zij zijn immers psychisch niet weldenkend.

Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen zijn mening mag geven.

Laten we dat dan ook zou houden en er geen persoonlijke aanval van maken.

Dat iemand een andere mening heeft dan jijzelf wil niet zeggen dat de ander een zwart-wit denker is.

@vuurvosje wrote:

Ja, naast een container gedumpt :x

In Rotterdam is een vondeling aangetroffen. Het meisje lag naast een vuilcontainer en was gewikkeld in een witgele handdoek. Een buurtbewoonster die afval weggooide, vond het meisje.

Het net geboren kindje had nog een navelstreng. De politie meldde maandag dat ze is overgebracht naar het ziekenhuis. Een woordvoerster kon niet zeggen of het meisje in goede gezondheid verkeert.

Donderdag werd in Hoorn ook al een pasgeboren kind op straat gevonden. Het jongetje lag in een kartonnen doos. Maandag heeft burgemeester Onno van Veldhuizen het kind ingeschreven bij de burgerlijke stand in Hoorn

Ik weet wel, we kennen de omstandigheden niet maar gevoelsmatig vind ik dat ook deze vrouw al haar rechten op een kindje bij deze verspeeld heeft.
Ik begrijp dat mensen mijn mening veel te hard en direct zullen vinden maar ik vind dit soort zaken nu eenmaal een poging tot moord cq doodslag.

Zie de berichtgeving op nu.nl

Blijkt dat de vindster toch de moeder van het kleintje is.
Echt heel zielig, zowel voor kind als ook voor moeder, daar moet iets meer aan de hand zijn.

heb het ook gehoort

verschrikkelijk en mijn mening

is het kindje terug geven aan de moeder

en moeder goed begeleiding en hulp

@Esther75 wrote:

@vuurvosje wrote:
Ja, naast een container gedumpt :x

In Rotterdam is een vondeling aangetroffen. Het meisje lag naast een vuilcontainer en was gewikkeld in een witgele handdoek. Een buurtbewoonster die afval weggooide, vond het meisje.

Het net geboren kindje had nog een navelstreng. De politie meldde maandag dat ze is overgebracht naar het ziekenhuis. Een woordvoerster kon niet zeggen of het meisje in goede gezondheid verkeert.

Donderdag werd in Hoorn ook al een pasgeboren kind op straat gevonden. Het jongetje lag in een kartonnen doos. Maandag heeft burgemeester Onno van Veldhuizen het kind ingeschreven bij de burgerlijke stand in Hoorn

Ik weet wel, we kennen de omstandigheden niet maar gevoelsmatig vind ik dat ook deze vrouw al haar rechten op een kindje bij deze verspeeld heeft.
Ik begrijp dat mensen mijn mening veel te hard en direct zullen vinden maar ik vind dit soort zaken nu eenmaal een poging tot moord cq doodslag.

Zie de berichtgeving op nu.nl

Blijkt dat de vindster toch de moeder van het kleintje is.
Echt heel zielig, zowel voor kind als ook voor moeder, daar moet iets meer aan de hand zijn.

wel meer dan 'iets meer' denk ik...bizar dat je eerst zo wanhopig bent dat je je kindje te vondeling legt maar dat je een dag later als een trotse vinder in allerlei tvprogramma;s verschijnt...dat klinkt behóórlijk ambigu...
Hoop dat ze de hulp krijgen die ze nodig hebben...en dat het helpt...

best wel gefliept of niet dan , sjonge zeg … wat voor zinnigs moet je hier dan nog over zeggen…

:think:

Wow, dat is gewoon echt erg: haar dochter had het kindje ‘gevonden’, helemaal trots dat zij een leven had gered. Wat een klap zal dit ook voor haar zijn dan? Dat haar eigen moeder tot zoiets in staat is… Zij zal zich ook knap belazerd voelen…

Hoop echt dat de hulp die ze krijgen, zo goed is dat het kindje een gelukkig leven mag krijgen…

Ik zag laatst bij Dr.Phil een tienermoeder(nou ja moeder) die had haar baby na de geboorte met een mes 2 x gestoken :cry: Omdat ze in paniek was.

Dan ben ik van mening leg het ergens neer,waar je weet dat ze worden gevonden.

@esmie wrote:

Ik zag laatst bij Dr.Phil een tienermoeder(nou ja moeder) die had haar baby na de geboorte met een mes 2 x gestoken :cry: Omdat ze in paniek was.

Dan ben ik van mening leg het ergens neer,waar je weet dat ze worden gevonden.

jaaaa die uitzending heb ik ook zitten kijken :shock: echt bizarrr

Wij denken hier als rationele mensen. Wij denken niet als een verward/wanhopig/depressief/mentaal gestoord persoon. Nu zeggen wat de moeder had moeten doen heeft geen nut, want die moeder had die tegenwoordigheid van geest niet op het moment dat ze de baby achter liet.

helemaal mee eens :cry:

je zal als je 18 bent of weet ik hoe oud te horen krijgen dat je gevonden bent bij een container :cry:

@bianca&? wrote:

je zal als je 18 bent of weet ik hoe oud te horen krijgen dat je gevonden bent bij een container :cry:

Dat is wel zo, maar iemand kan het ook doen uit liefde voor haar baby en heel wanhopig zijn .

beter te vondeling, op een plekje waar iemand het snel vinden zal als vermoorden niet ?

Wat denk je van de moeders die hun kind ter adoptie geven ?

Is vaak ook uit liefde omdat ze willen dat het kindje een beter leven kan krijgen, goed er zijn ook mensen die gedwongen worden, zo ken ik ook iemand, is heel pijnlijk allemaal .

T, is maar net hoe je het bekijkt ,

die luikjes moeten ze hier ook maken net als in belgië :thumbup:

zit net naar het programma vermist te kijken, was tijdje geleden een vrouw die een baby bij een container had gevonden, ze blijkt zelf de moeder van het kindje te zijn… :shock:

blijkt dat ze niet wist zwanger te zijn tot in de achste maand ofzo en was alleen thuis bevallen, heeft na de bevalling het kindje bij politie gebracht met het verzonnen verhaal van gevonden bij een container, bizar hoor… ze vertelde erg geschrokken te zijn toen ze ontdekte zwager te zijn en in paniek geraakt…

@flow wrote:

zit net naar het programma vermist te kijken, was tijdje geleden een vrouw die een baby bij een container had gevonden, ze blijkt zelf de moeder van het kindje te zijn… :shock:

blijkt dat ze niet wist zwanger te zijn tot in de achste maand ofzo en was alleen thuis bevallen, heeft na de bevalling het kindje bij politie gebracht met het verzonnen verhaal van gevonden bij een container, bizar hoor… ze vertelde erg geschrokken te zijn toen ze ontdekte zwager te zijn en in paniek geraakt…

Dat had ik ook gezien ja, niet normaal…

Ben dan gewoon eerlijk…