Pasen

ik zie nu allemaal spulletjes voor pasen in de winkel



maar wanneer zet je eigenlijk een paastak enz neer ??



wat doen jullie ??

Ik maak de paastak tegelijk met palmhaantje dat is de zaterdag ervoor



Jongens moeten haantje op stokje maken en ik knutsel meteen mijn paastak in elkaar.

Wanneer is pasen eigenlijk :shifty:?

8 april. Ik zet het een week of 2 vantevoren op (paastakken met paaseitjes erin).

8&9 april.

Dit jaar dus paasbrunch bij ons thuis (ik en mijn ouders en ooit mijn oma allemaal jarig in april… traditie is volgens mij al voor mijn geboorte ontstaan dat als er 1 van de maart/april jarigen met pasen jarig was er dus daar gebrunched werd… we houden het er in, altijd gezellig).



En de tak… eh week of 2 vantevoren denk ik zoiets.

Doet me eraan denken: waar is die zak met eitjes en haasjes voor in de paastak :think:

Als ik er zin in heb :smiley: En de zin voor paastakken is nog niet gekomen. Wel zijn zoon en ik bezig geweest met kartonnen eieren kleuren en hebben die aan een slinger hangen. Er komen elke dag wat eieren bij, dus maar vroeg begonnen, dan zijn we vast rond Pasen wel klaar :smiley:

Vorig jaar had ik echt geen bal zin in pasen, viel toen volgens mij ook vroeg, ivm de MA. Dit jaar heb ik er wel zin in :dance:

Heb al een heel leuk idee :dance:



En ik hoor hub al weer mopperen :mrgreen: Die moet dan op zolder de spulletjes zoeken en elk jaar hoor ik weer ‘tjonge lijkt wel of het net pasen/kerst/etc geweest is’. En dan duikt hij weer achter het schot. :lol:



al is de eerste kilo paaseitjes al op. Dankzij de kraamvisite ook, vonden ze erg leuk dat er een pot met paaseitjes op tafel stond :drool:

Zet 't neer als ik er weer zin in heb, vorig jaar stond er hier niks.



Moet wel nieuwe spulletjes kopen, vorig jaar heeft vriendlief de zak met lintjes en eitjes ‘per ongeluk’ weggegooid :roll:

Hij is niet zo’n fan van dat soort versieringen :lol:

wij gaan met pasen elk jaar een weekend weg met mijn ouders. Dus bij aankomst versieren we meteen het huisje :slight_smile:

die van mij staat al 2 weken :mrgreen:

o dan kan ik het weekend ook wel los !!



vind het altijd wel leuk

Met Pasen zijn wij zoals gewoonlijk op zondag in de kerk. We hebben een high tea tussen en de kinderen in de kerk zijn al aan het oefenen voor een toneelstuk/drama.

Wij mogen tijdens de dienst op de kleinsten passen en moeten mee helpen met de high tea.



Tweede paasdag vieren we de verjaardag van m’n vader, dus we gaan gezellig met elkaar eten op een boerderij (lees grote stal).

ik wilde hem morgen gaan zetten.



maar is eigenlijk nog wel vroeg, duurt nog 4 weken.

@knollie1 wrote:

ik wilde hem morgen gaan zetten.



maar is eigenlijk nog wel vroeg, duurt nog 4 weken.




Als jij zin hebt om je huis in paasstijl te hullen… moet je dat toch lekker doen?



Enige wat hier echt niet te vroeg gebeurt is de kerstboom… das echt naaaaaa sinterklaas.

Maar voor de rest… als ik er zin in heb hoor.



Dus ik zou zeggen: lekker doen :thumbup: .



Hier dus nog niet de behoefte, wel langzaam bolletjes in huis aan het halen die dan na uitbloeien lekker de tuin in gaan voor volgend jaar.

vandaag neemt mijn sm de takken mee.



dus morgen gaat ie lekker versierd worden.



ik ga hem aan het plafond hangen, eens een keer iets anders.



en morgen ook heerlijk plantjes halen voor in de tuin



laat de lente maar komen… :dance:

wie is er nu ook al weer bezig met Pasen? De sfeer komt er in de winkels en bij ons thuis al weer lekker in :smiley: