Pas op (mail postbank)

ik kreeg dit mailtje:



Lieve klant van Postbank



Tengevolge van betreft, voor de veiligheid en integriteit van de post bankrekening wij hebben dit waarschuwing bericht uitgebracht. Het is naar onze aandacht gekomen dat uw post bankrekening informatie geactualiseerd moet worden als deel van onze gaande verder verplichting om uw rekening te beschermen en om het geval van fraude op onze website te verminderen Indien u zou kunnen behagen neem 5-10 minuten uit uw online ervaring en actuliseer uw persoonlijke records bijgevolg dat u zult niet lipen tegen het lijf enig toekomstige problemen met de on line-service.



Eens u uw rekening cijfers hebt geactualiseerd, zal uw Online Rekening dienst niet onderbroken worden en zal verder als normaal gaan.



Begonnen te worden, alstublieft om de schakel beneden te klikken:

https://mijn.postbank.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet







Deze instructie is naar iedereen helt klanten gestuurd worden en is verplicht te volgen.

Wij kijken ernaar uit om verdergaan met verzorgen u uitstekende dienst.



Dank u.

De Postbank





Maaaaaar… ik heb niet eens een rekening bij de postbank op mijn naam!!!

En die schrijffouten vind ik ook wel een beetje erg raar…

Als je dit mailtje krijg, doe er maar 1 ding mee, deleten.

Wij hebben hem 2x gehad zelfs.

Heeft ook een waarschuwing ervan in de krant gestaan, dat je niet de link moet gebruiken.

Ik heb die link al 10 x gekregen en ook nog een andere mail van de postbank… ik heb ze steeds meteen gedelete.

Een bank schrijft ook wel wat professioneler, heb nog nooit een bedrijf gezien wat begint met " Lieve " :lol: :lol:

haha inderdaad… ik zag dat lieve staan en dacht meteen al van dat klopt niet

In Engelse zakelijke correspondentie wordt “dear”

als aanhef gebruikt.

Directe ( ws computer-) vertaling daarvan is “lieve”

Slaat in Nederlands idd nergens op.



Is wel een heel doorzichtige internetscam…

Bij mij stond ie ongewenst & normale postbank post komt in mijn inbox terecht en is beveiligd.

Meteen gedelete! nergens op geklikt… waarom zou ik die moeite doen?

Dan benaderd de postbank mij maar per brief ofzo.

Het staat ook op de Postbank site, dat je daar NIET op moet reageren en dat het niet van hun afkomt!

Het schijnt dat dit mailtje ook onder de naam van Wehkamp word gestuurd.

Wij kregen van Wehkamp weer een echte mail dat dit dus inderdaad foute boel was en dat je er niet op in moet gaan!!!