Hey,
Beetje een rare vraag misschien…
Over 8 dagen ben ik uitgerekend, maar er komt nog geen melk uit mijn borsten. Kan dat kloppen?
Sommigen hebben het al midden in de zwangerschap, en kan het eigenlijk niet vinden op internet.
eerste melk is colomstrum dat is een geligpapje wat na zuigen van de baby opgang komt en daarna zal de bv ook hellemaal opgang komen.
dus na de bevalling zal het beginnen bij jou.
maak je geen zorgen komt allemaal goed!
succes met de bevalling
Ik heb tijdens mijn zs ook nooit melk uit mn borsten gehad en nu geef ik al bijna 6 mnd bv! :inlove:
hier ook nooit een drup melk verloren tijdens 1 van mijn zw.schappen, mijn borsten waren ook nooit gegroeid… dat gebeurde pas toen ik stuwing kreeg :lol:
Als de placenta geboren is gaat er een signaaltje in je hersens dat er melk moet komen voor de kleine. Dat zijn in het begin geen grote hoeveelheden hoor! En als je kleine dan gaat drinken wordt het een kwestie van vraag en aanbod. Je kleine vraagt, jouw lijf maakt. In het begin dus heel weinig en dat wordt in de loop van de weken steeds meer, naar de behoefte van de kleine.
De oudste heeft niet zo lang bv gehad, maar de middelste ruim 2 jaar en de jongste drinkt nu nog (nog 1x per dag - in de ochtend) steeds.
nooit een druppel verloren tijdens de zwangerschap, nu niet en bij de oudste ook niet…
Nooit geen stuwing gehad in de kraamweek, bij de oudste niet en nu ook niet…
Nooit gelekt, toen niet en nu weer niet…
Toen 10 maanden bv gegeven en nu alweer 2 weken maar we gaan voor de 2 jaar :inlove: …
Gewoon veel aanleggen na de geboorte en de natuur regelt het vanzelf… (bij teveel afvallen van je kindje wel gaan kolven, daar dan niet te lang mee wachten, maar zelfs dan kan het goed komen… Heb dit bij de oudste moeten doen 2 dagen en daarna altijd zelf kunnen voeden)…
Succes…
grts patricia
Hoi,
Wat spannend joh, nog even en dan kun je je kindje ook echt in je armen houden :inlove:
Tijdens de zwangerschap bereiden de borsten zich al voor op het geven van borstvoeding. Lekken tijdens de zwangerschap komt voor, maar het hoeft niet. Het zegt in ieder geval niets over het verloop van je borstvoedingsperiode. De daadwerkelijke melkproductie wordt nog onderdrukt door zwangerschapshormonen. Zodra de placenta is geboren, vallen die zwangerschapshormonen weg en hebben de borstvoedingshormonen vrij spel. Een goede uitleg over het principe van borstvoeding kun je vinden via de volgende link: Borstvoeding.com-Het principe van bv. Bv.com is een goede en betrouwbare informatiebron, zeker het bezoeken waard :thumbup:
Succes met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling (en start van je borstvoedingsperiode ) gewenst!