Partner en vrij vragen ,

Hallo,



Ms een beetje rare vraag hoor, maar hoe doen jullie (mannelijke) partners het wb vrij zijn tijdens het meegaan naar het zkh voor onderzoeken en resultaten?



Zoals bij ivf icsi en iui lijkt het me dat je niet steeds alleen gaat en je partner zelfs mee moet, voor bepaalde dingen



-hoeveel dagen staan daar voor of uren?, per maand/jaar?

-moet je bij je werkgever de reden opgeven van zkh bezoek of is dat prive?



Ik ben wel benieuwd eigenlijk nu andre en ik er mee komen te zitten



hij heeft bij zijn baas gevraagd en die zegt er staat 2 uur per jaar voor,

voor zkh tandarst ha bezoek, ( dus in totaal die dingen dan niet apart elk 2 uur)



klopt dit ongeveer? hij zit in de kleinmetaalbond. ( cao)

bianca



( ps hij heeft nu een adv dag genomen voor maandag om mee te kunnen )

Hoi Bianca,



Mijn man werkt in ploegendienst, hij ging niet altijd mee! Tenzij het om een punctie of een terugplaatsing ging. Bij ons op het werk staat maximaal 2 uur per keer voor, dus 2 uur dokter, 2 uur tandarts, 2 uur fysio en dit had geen limiet. Ik was ook heel erg open op het werk, vertelde waar ik mee bezig was. Zij leefde allen erg mee en deden niet moeilijk. Mijn man had het wel aan een teamleider verteld (moest van mij) zodat hij bij bijzondere onderzoeken vrij kon zijn. Hier deden ze ook niet echt moeilijk over.



Begrijp ik nu goed dat jullie nu ook in de MMM zijn?

Jullie hebben het ook verdiend, ik heb je verhalen ook gevolgd over de miskramen etc…Ik heb bewondering voor je want je hebt en blijft voor iedereen een goed woord schrijven!



Veel succes!



Liefs,

Moon

Hey Moon,



Bedankt voor je antwoord,



Ikzelf ben niet werkende, maar andre dus wel.



Zijn baas weet wel af van waar we mee bezig zijn, die weet ook af van de beide miskramen. Op zich doet hij niet moeilijk over dat andre vrij wil , alleen ik ben er zelf niet over uit dat er maar 2 uur voor staat.



Maar begrijp ik van jou dat het kan zijn dat hijdus elke keer als hij mee moet er 2 uur voor staat?



We zitten niet echt in de MMM of misschien ook wel hihi ,



ze gaan bij ons nu uitzoeken via een chromosoomonderzoek en een stollingsondertzoek of daar ms een fout inzit bij andre of mij om na te gaan of dat ms de oorzaak is van de mk.

Andre hoeft alleenmee voor as maandag het voorgesprek, dan de 2 datas van bloedafname ( 1 in zh 1 in een labaratorium) en het uitslag gesprek.



De rest hoeft hij niet mee voor zichtzelf zeg maar maar bijde dingen moet hij er wel bij zijn.



Maar omdat hij deze maand ook al bij de tandarts is geweest en binnenkort weer heen moet voor vullingen , zijndie 2 uur op natuurlijk.



Iig bedankt, en zeker voor je lieve woorden, doet me goed,



bianca



( p.s ik heb de link hier waar mijn verhaal staat over de gyn en waarom ik daar ben enzo, mocht iemand willen lezen.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=14302 )

Maar omdat hij deze maand ook al bij de tandarts is geweest en binnenkort weer heen moet voor vullingen , zijndie 2 uur op natuurlijk.

Hoi Bianca,

Of dit waar is, dat je maar 1 x per jaar aan een tandarts 2 uur voor krijgt? Lijkt mij sterk, wat als je steeds naar de tandarts moet, dan ben je heel snel door je verlof heen! Heeft André geen CAO, misschien kan je dat eens opzoeken via internet? Tegenwoordig kan je alles via internet opzoeken :wink: !

Ga eens googlelen, want 2 uur per jaar voor een tandarts lijkt mij erg weinig! Ik werk bij de gemeente, dus daar zal het "beter" geregeld zijn?

Liefs,
Moon

ja ik had al gegooled, bij de fnv zit hij ook aangesloten dus ik denk dat ik die es ga bellen ,

en de cao op het internet is best onduidelijk,maar ik bedenk me net dat je ook cao boekje kan aanvragen via fnv ms is dat een optie,



had ik geeneens aangedacht nog , bedankt :-*