parmezaanse kaas

We komen net terug van eten met vrienden en die hadden een ovengerecht waar parmezaanse kaas door heen zat. Kan dit kwaad? Was niet veel

Verwarmd kan het sowieso geen kwaad, google maar eens. En op de site van het voedingscentrum staat ook het een en ander.

Maak je maar geen zorgen meis :hug:

:-*

Dankje wel Juud :-* Ben ik weer geruster

Ik heb altijd begrepen dat je bij harde kazen sowieso niet hoeft uit te kijken. Alleen zachte kazen van ongepasteurisierde melk ‘moet’ je vermeiden…

En als her verwarmd is mag je volgens mij sowieso alles(nou ja bijna dan…) Let er alleen op dat het ook echt goed verhit is.

Ja hoor mag je gewoon hebben!

Ja mag geen rauwmelkse kazen, maar die krijg je hier bijna

bijna niet in Nederland.

MOcht je toch twijfelen, kijk op het lijstje van de vk (of in het info boekje)

of zoek het op op de site van het voedingscentrum :wink:

Rauwmelkse kazen kun je echt wel krijgen hoor in Nederland, ook in de supermarkt, maar het staat wel op de verpakking.

Maar Parmezaanse kaas is geen rauwmelkse kaas dus die mag je gewoon hebben.

Harde kazen: ok (Boerenkaas is ook een rauwmelkse kaas, maar wel hard en dan is het ook ok omdat de bacterie er niet in groeien kan)

Zachte kazen: even uitkijken of het een rauwmelkse kaas is (bijv. Brie de Meaux, Camembert au lait Cru, Reblochon fermier en Coulommiers). Het staat overigens op de verpakking of het een rauwmelkse kaas is. En verse melk van de boer kan ook die bacterie bevatten, maar melk uit de supermarkt niet. Zodra het gepasteuriseerd is, is het veilig.

@Mutti wrote:

Rauwmelkse kazen kun je echt wel krijgen hoor in Nederland, ook in de supermarkt, maar het staat wel op de verpakking.

IK zei ook 'bijna' niet :wink: Ik zie ze bij de AH nauwelijks tot niet liggen
namelijk. (trouwens zo ben ik ook geïnformeerd door de vk)