parkeren station Duivendrecht

Ik weet nog van een aantal jaar geleden als we eens gingen winkelen in Amsterdam, dat we dan parkeerden bij station Duivendrecht en dan verder naar CS.

Het parkeren was daar altijd gratis. Is dat nu nog steeds zo???

Wij gaan namelijk 15-02-08 naar de 9-maandenbeurs en willen bij een station vlakbij parkeren en dan het laatste stukje treinen.

Of weet iemand een alternatief???

ook in amstelveen is het gratis parkeren :thumbup:

en in diemen, en dan kun je met de 9 naar centraal en ergens overstappen op de 4… of dat nog zo is weet ik niet, maar dat kun je op gvb site kijken.

We komen uit de richting Utrecht, dus Amstelveen is dan omrijden, denk ik!

Even kijken waar Diemen ligt :wink:

Als wij naar Amsterdam gaan, parkeren we altijd bij de Arena. Dat kost 5,50 per dag, en dan krijg je 2 kaartjes voor het openbaar vervoer er gratis bij, ideaal.

Je moet dan wel als je geparkeerd hebt, eerst even met je parkeerkaart naar een speciaal loket om je ov-kaartjes te krijgen, en als je na afloop weer terugkomt, moet je bij hetzelfde loket je ov-kaartjes weer omwisselen voor een uitrijkaart.

Oh ja, wel even vantevoren nakijken of er geen grote evenementen zijn bij de Arena, want dan is de parkeergarage soms niet geopend voor normaal publiek.

Voor meer opties, kijk eens hier:

http://www.naaramsterdam.nl

Dan is het Transferium bij de Arena idd handiger, daar pak je de sneltram (50) en stap je uit bij de Rai en anders de metro pakken vanuit Diemen, dat is sneller dan via Centraal station. Moet je wel overstappen op de van der Madeweg op lijn 50.

ben dan wel 6 jaar uit amsterdam, maar een metro in diemen? waar dan? ken alleen de tram.

amstelveen is niet omrijden hoor, is juist dichterbij. een afslag voor amsterdam en je bent er :thumbup:

maar dat van de arena lijkt me een prima plan :thumbup:

Op de site van de huishoudbeurs kun je treinkaartjes kopen voor de hhb/9mb… Een retour van elk station in Nederland naar het dichtsbijzijnde station voor maar EUR 15,00 p.p…

Voor bestellen of meer info klik hier.

Per trein
NS-station Amsterdam RAI ligt op 300 meter van het RAI-gebouw.
Dit station heeft een regelmatige verbinding met NS-station Amsterdam-Duivendrecht en NS-station Schiphol, die zijn aangesloten op het internationale intercitynet.

en

Wij adviseren je om met het openbaar vervoer te komen
Bestel daarom naast je entreekaart ook je treinretour voor slechts € 15,-!

Deze kaart is alleen voor de treinreis en geeft geen toegang tot de Huishoudbeurs.

De Huishoudbeurs trekt veel bezoekers. Pak daarom de trein, want zo vermijd je de file. Het treinkaartje is retour 2e klasse en alleen geldig (tijdens de Huishoudbeurs van 9 t/m 17 februari) van maandag t/m vrijdag na 9 uur en in het weekend de gehele dag. Het kaartje moet je op de dag van vertrek afstempelen.
Je kunt op de site van de NS controleren of deze kaart voor je voordelig is. Dit is afhankelijk van je woonplaats en andere NS voordeelkaarten. Na betaling ontvang je de kaarten thuis per post. Heel gemakkelijk.

Lijkt me echt ideaal, maar ik ga met de personeelsvereniging dus ik hoef me nergens zorgen over te maken... :dance:

Veel plezier!

@maria74 wrote:

ook in amstelveen is het gratis parkeren :thumbup:

Dan moet je wel weten waar dat gratis parkeren is. Iemand die onbekend is zal al gauw naar het centrum rijden en daar is het echt niet gratis !!!!!

Voorts is het rondom de tram in amstelveen heel vaak vergunninggebied, dus wel opletten waar je je auto zet.

Annamarie.

@maria74 wrote:

ben dan wel 6 jaar uit amsterdam, maar een metro in diemen? waar dan? ken alleen de tram.

amstelveen is niet omrijden hoor, is juist dichterbij. een afslag voor amsterdam en je bent er :thumbup:

maar dat van de arena lijkt me een prima plan :thumbup:

In het oude Diemen heb je idd alleen de tram, ik zie wel dat ik een foutje gemaakt heb, de van der Madeweg ís namelijk Diemen dus daar zou ze niet over hoeven te stappen :wall:

Maar als je van de A2 (als ik me nu niet vergis) vanuit Utrecht komt krijg je als eerste afslag Arena e.d en daarna gaat ie geloof ik pas over op de A9 die vervolgens langs Amstelveen komt.

Voor iemand die de stad niet kent is de Arena iig een betere oplossing, makkelijker te vinden en het ov is makkelijker daarvandaan.

nee is idd niet gratis bij het centrum in amstelveen, wel bij de meeste metrostations, zoals bij mij de sportlaan. maar ik denk idd dat de arena het handigst is. :thumbup: succes, enne veel plesier he :wink: rugzak en troley mee :mrgreen: verstand op nul, en gaan met die banaaaaaan

@NoortjeP wrote:

Op de site van de huishoudbeurs kun je treinkaartjes kopen voor de hhb/9mb… Een retour van elk station in Nederland naar het dichtsbijzijnde station voor maar EUR 15,00 p.p…

Dit lijkt me ook wel wat!!! Hoeven we dat eind niet te rijden en kunnen we op de terugweg meteen alle meegenomen spullen goed bekijken :mrgreen: :mrgreen:

@maria74 wrote:

niet als je vanaf de A2 uit het zuiden komt Marie....doorgaans kom je
dan bij Zuid, Amstel, Amsterdam binnen. Bij de Rai dus :wink:

Je kunt ook in Abcoude parkeren natuurlijk :thumbup:

@Anne-marie wrote:

@NoortjeP wrote:

Dit lijkt me ook wel wat!!! Hoeven we dat eind niet te rijden en kunnen we op de terugweg meteen alle meegenomen spullen goed bekijken :mrgreen: :mrgreen:

Als ik niet met de bus was gegaan met werk, had ik hier ook gebruik van gemaakt... Je hoeft lekker nergens rekening mee te houden.. Heerlijk!

We gaan dus met de trein!!

Weet iemand of het RAI-station ver is van de RAI om te lopen???

@Anne-marie wrote:

We gaan dus met de trein!!

Weet iemand of het RAI-station ver is van de RAI om te lopen???

5 á 10 minuten maar, het staat ook duidelijk aangegeven met borden en anders gewoon de hordes volgen :mrgreen:

Je ziet de RAI al vanaf het perron als je uitstapt.

Dus geen honderden meters meer lopen :wink:

Was vorige week even met mijn moeder naar de stad en dat viel me nog vies tegen zeg…

Maarja 15-02-08 dan zijn we alweer 3 weken verder, en dus ook weer wat fitter!

Als je redelijk vlot loopt,dan is het 5 minuten,maar op en gewoon gangetje ongeveer 8 minuten. :wink:

Volg de massa,s mensen. :mrgreen: