Ik ken een paar meiden hier die in de stad wonen, kunnen jullie mij vertellen waar wij het beste kunnen parkeren als we een hotel aan de Herengracht hebben geboekt?
Vroeger kon je de auto in Diemen neerzetten, in de woonwijk achter het station maar dat kan vast niet meer.
Het hotel vertelde ons dat parkeren ons € 45 per dag kost. Dat vinden we iets te gortig en zonde van het geld.
Wat te doen ?
@Karin2 wrote:
Vroeger kon je de auto in Diemen neerzetten, in de woonwijk achter het station maar dat kan vast niet meer.
Waarom zou het nu niet meer kunnen? Ik parkeer mn auto ook nooit in de stad. Tis idd belachelijk duur maar waarom ga je dan niet met de OV?
parkeren in de bijlmer, pal naast een van de metrostations en dan met metro naar centrum :thumbup:
Ah Bijlmer dus, ik zal eens kijken.
Waarom niet met het OV? Omdat wij goedkoper reizen per auto mey z’n tweeen. Ik las net dat Diemen Zuid ook nog kan en dan verder per metro.
En de winkels ? Open op zondag ?
De winkels in de binnenstad zijn op zondag zeker open.
Oh en Fiep bedoelt Amsterdam Zuid Oost. Gein of Reigersbos bv. (ik zou Gein doen).
In de bijlmer zou ik niet snel mijn auto neerzetten want dat kan niet naast het metrostation, of je wil hem wel in een parkeergarage zetten.
@Madre wrote:
De winkels in de binnenstad zijn op zondag zeker open.
Oh en Fiep bedoelt Amsterdam Zuid Oost. Gein of Reigersbos bv. (ik zou Gein doen).
In de bijlmer zou ik niet snel mijn auto neerzetten want dat kan niet naast het metrostation, of je wil hem wel in een parkeergarage zetten.
uh nee hoor, ik bedoel de bijlmer :eh:
bij ganzenhoef kan je hem pal naast het metrostation zetten (en is weer dichterbij centraal dan gein of reigersbos.
@fiep klophout wrote:
@Madre wrote:De winkels in de binnenstad zijn op zondag zeker open.
uh nee hoor, ik bedoel de bijlmer :eh:
bij ganzenhoef kan je hem pal naast het metrostation zetten (en is weer dichterbij centraal dan gein of reigersbos.
Ganzenhoef is niet de bijlmer, dat is ganzenhoef… 8)
De bijlmer is het gebied bij de Arena…
Is Noord ook nog gratis parkeren? Dat is dichterbij, zowel met de bus als de pont.
Het is ruwweg het gebied begrensd door de Weespertrekvaart, Gaasperdammerweg (A9), spoorlijn Amsterdam-Utrecht en Daalwijkdreef.
volgens wiki
als wij naar de stad gaan, zetten we de auto altijd neer bij transferium bij de Arena. Bij parkeerkaartje krijg je geloof ik ook meteen metrokaartje voor naar de stad
@~Melanie~ wrote:
Is Noord ook nog gratis parkeren? Dat is dichterbij, zowel met de bus als de pont.
NIet alles in Noord is meer gratis parkeren helaas, maar in het weekend kan het nog wel bij de NDSM-pont (is nog geen blauwe zone, in tegenstelling tot de parkeerplekken bij alle andere pontjes in noord). Of parkeren in tuindorp oostzaan (is ook nog a’dam noord) bij de meteorenweg, daar stopt de 35 (halte maanstraat). Of omgeving purmerplein/purmerweg (bus 32), al wordt het daar ook steeds drukker met parkeren volgens mij.
@Em wrote:
@~Melanie~ wrote:Is Noord ook nog gratis parkeren? Dat is dichterbij, zowel met de bus als de pont.
NIet alles in Noord is meer gratis parkeren helaas, maar in het weekend kan het nog wel bij de NDSM-pont (is nog geen blauwe zone, in tegenstelling tot de parkeerplekken bij alle andere pontjes in noord). Of parkeren in tuindorp oostzaan (is ook nog a’dam noord) bij de meteorenweg, daar stopt de 35 (halte maanstraat). Of omgeving purmerplein/purmerweg (bus 32), al wordt het daar ook steeds drukker met parkeren volgens mij.
Of de Rimboe? Ben er al zo lang niet meer geweest
Oh ja dat zou ook nog kunnen (bij het zwembad toch?), al zou ik daar liever niet m’n auto een heel weekend neerzetten… :shifty: Heb toch het idee dat het daar iets vaker opengebroken wordt dan in de andere wijken…
@Amy82 wrote:
als wij naar de stad gaan, zetten we de auto altijd neer bij transferium bij de Arena. Bij parkeerkaartje krijg je geloof ik ook meteen metrokaartje voor naar de stad
Ik heb dat even nagekeken en dat klopt inderdaad.
Voor 6 euro per dag kun je gebruik maken van het transferium en dan krijg je een gratis retourticket voor het OV.
Bos & Lommer staat er ook tussen, ik denk dat dat dichterbij het centrum is ?
Bedankt voor de tip! Ik vind dit nog iets vertrouwder als ergens bij een metrostation. En daarbij hoeven we het OV niet nog eens apart te betalen.
En we hebben de tip gekregen om bij Anna te gaan eten maar die heeft geen plek meer.
Heeft iemand nog een leuk restaurant voor ons ?
Wij logeren aan de Herengracht.
Bos en lommer is niet perse dichter bij het centrum.
Vanuit het transferium heb je iig een rechtstreekse verbinding naar het cs in Adam en daar ben je binnen 20 minuten.
Wij eten altijd lekker in ‘de eetkamer van de Jordaan’
parkeren in Weesp en daar de trein nemen.
@Madre wrote:
Wij eten altijd lekker in ‘de eetkamer van de Jordaan’
Ziet er gezellig uit.
Het is 3 km van het hotel, dat is een half uur lopen. :think:
Gisteren hebben we toevallig bij Dwaze zaken gegeten. Zit zo’n beetje op de hoek van de Zeedijk, tegenover centraal station. Erg lekker en leuk :thumbup:
We gaan eten bij Pasta e Basta.
Moet er lekker en vooral erg gezellig zijn met live entertainment.